vraag

Port opeens geblokkeert

• 13 februari 2019
  • 10 reacties
  • 263 x bekeken

Reputatie 1
Ik zat gister tv te kijken via een satelliet ontvanger overigens werkt die ook op internet met poort 20002, uit het niets viel het weg.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Port forwarding geprobeerd zonder resultaat
- DMZ geprobeerd zonder resultaat
- de satelliet ontvanger geprobeerd bij iemand anders en daar deed die het wel
- verbonden met 4g als hotspot van me telefoon deed die het ook
- VPN erop geprobeerd deed die het ook
- ITC'ers gesproken

Me router is de ZTE.
Na dit te hebben uitgeprobeerd ben ik eruit gekomen dat het door tele2 internet is en specifieker nog van jullie kant komt.
De ITC'ers waren met elkaar eens dat de poort via tele2 zelf geblokkeerd is gisteravond.
Nu is mijn vraag hoe gaan we dit nu oplossen? Aangezien ik al alles heb geprobeerd.
Want als dit niet word opgelost MOET ik overstappen naar een andere provider.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Ik had de port ook geblokkeerd want daar wordt je toch alleen maar zat van.
Reputatie 1
Ik had de port ook geblokkeerd want daar wordt je toch alleen maar zat van.
Wat had je toen gedaan? Want ik kan nu niks
Reputatie 7
Badge +5
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Port_(wijn) ? ( flauw grapje )
Een andere poort gebruiken misschien, lees de onderstaande link eens door.

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/portforwarding-instellen/

maar de vraag is dan "blokkeren ze (Tele2) deze dadelijk ook?
Reputatie 1
Ik kan geen andere poort gebruiken, want het is gekozen door de ontvanger zelf.
Ja ik denk het want hij deed het en opeens niet meer en bij 4g doet die t ook en bij andere ook. Dus ik wil graag een oplosssing
Reputatie 7
Badge +5
Heb je je Modem al een Harde reset gegeven, want volgens mij ben je er niet zeker van of je poort wel of niet geblokeerd wordt door Tele2.
Omdat ik niet weet welk Modem jij hebt, aan de achterkant zit een gaatje.
Steek daar een pinnetje in en duw de reset knop in die daarachter verborgen zit (dat voel je als je hem induwt) en houd deze een seconde of tien ingedrukt.
Pinnetje uit get gaatje en dan wachten totdat alle status lampjes op je Modem weer normaal branden, dan kijken of dat geholpen heeft.

Het kan zijn dat je daarna je Wifi moet beveiligen, zie onderstaande link.

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/wifi-beveiligen/
Reputatie 1
Ik heb dit al gedaan en me wifi een naam en wachtwoord gegeven. Hierna weer port forward gedaan en dmz geprobeerd met ook geen resultaat. Vandaar ik heb letterlijk alles geprobeerd wat je maar kan doen. Dus er is maar 1 ding en dat is dat die geblokkeert is bij Tele2, vraag me niet waarom. Want hij viel ook uit zichzelf uit.
Al deed die het nou op het begin niet, oke!
Maar als die t eerst doet zonder port forwarding of dmz of wat dan ook en terwijl je tv aan het kijken bent uitvalt en niet meer terugkomt, dan zit er toch echt iets mis bij tele2 zelf.
Reputatie 7
Badge +5
Dat zou je wel zeggen omdat je ook al het een en ander uitgesloten hebt (werkt via 4G etc) maat goed ik heb geen zicht op updates van firmware en wanneer ze uitgevoerd worden en welke ristricties ze dan doorvoeren (updaten gebeurt meestal snachts)
Maar goed dat kan alleen Tele2 ophelderen.
Reputatie 1
Ja ik zal het zeer op prijs stellen als tele2 reageert en het graag even oplost. Want door mij komt het in ieder geval nu niet. En zou het heel zonde vinden om voor zo iets doms in mijn ogen te moeten overstappen naar een andere provider.
Reputatie 5
Badge +3
Helaas is dit iets wat wij niet ondersteunen. Je kan altijd kijken of alle stappen goed gevolgd zijn zoals beschreven op onze site: link

Als je dit hebt gedaan en na een harde reset en de poort opnieuw openzetten het inderdaad niet opgelost is kunnen we je niet verder helpen. Onze excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Dat is toch raar als het van jullie kant komt en dan ook niet kan worden opgelost? Ja niet ondersteunen, niet ondersteunen, de fout komt bij jullie hoor!
Er moet toch echt een monteur bij jullie bestaan die kan kijken of jullie bij iemand een poort blokkeren.
Gewoon dat de monteur het na kan checken zonder een poort te openen of te sluiten. Want dat ondersteunen jullie niet omdat er anders virussen kunnen binnen dringen. Maar iets kunnen jullie toch wel controleren en zoja als die geblokkeert is uit het niets, wil ik er wel een verklaring voor.
Een klantenservice moet er zijn voor de klant en niet elke keer het zo makkelijk wegschuiven.