beantwoord

port forwarden

  • 12 December 2018
  • 12 reacties
  • 6003 x bekeken

Kan iemand mij aan het volgende probleem helpen. Ik weet zelf hoe ik in mijn modem een public IP adress kan aanmaken. Dit doe ik om gebruik te kunnen maken van de internet functies van mijn PS4 en nintendo switch (bekabeld). Het probleem is dat de knop om een extra IP adres aan te maken verdwijnt nadat ik er 1 heb toegekend. In andere woorden ik kan max maar 1 public IP-adres aanmaken. Het zou moeten kunnen dat ik er zoveel aan kan maken als ik zelf zou willen, maar de edit knop verdwijnt dus!
Hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 17 December 2018, 16:32

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 5
Hé leroy,

We ondersteunen dergelijke instellingen niet officieel maar ik wil wel voor je kijken was ik in dit geval voor je kan doen. Het eerste wat ik je aanraad is om even het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen door het resetknopje achterop het modem met bijv. een paperclip 10 seconden ingedrukt te houden (terwijl het modem aan staat). Let erop dat je daarmee alle eigen instellingen opnieuw moet invoeren.

Mocht dat niet lukken zou je dan je klantnummer aan je profiel kunnen toevoegen? Dan kan ik beter onderzoeken wat er mogelijk aan de hand is!

Groet, Kevin
Hé leroy,

We ondersteunen dergelijke instellingen niet officieel maar ik wil wel voor je kijken was ik in dit geval voor je kan doen. Het eerste wat ik je aanraad is om even het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen door het resetknopje achterop het modem met bijv. een paperclip 10 seconden ingedrukt te houden (terwijl het modem aan staat). Let erop dat je daarmee alle eigen instellingen opnieuw moet invoeren.

Mocht dat niet lukken zou je dan je klantnummer aan je profiel kunnen toevoegen? Dan kan ik beter onderzoeken wat er mogelijk aan de hand is!

Groet, Kevin


Hallo Kevin,
Drankje voor je reactie. Ik heb zojuist de modem gereset zoals hierboven beschreven. Helaas geen verandering bij het toevoegen van 1 public IP-adres. Ik weet zeker dat ik dit een tijd geleden wel heb gekund, alleen is dit nu om 1 of andere reden niet. Ik heb al tig uur gebeld met de klantenservice maar niemand die me kan helpen.
Mijn klanten nummer is **verwijderd door moderator, let op! Dit is een openbaar forum!**. Ik hoop dat je me hiermee kan helpen, want het is behoorlijk frustrerend.
mvg Leroy
@leroy Je klantnummer moest in je profiel!! Een moderator zal het hier wel weghalen.
Reputatie 5
Hé Leroy,

Ik heb je klantnummer uit je bericht verwijderd en deze toegevoegd aan je profiel.

Je zegt dat je voorheen meerdere public IP adressen maar ik denk dat je 2 verschillende instellingen door elkaar haalt.

Als je in het modem ingelogd bent ga je naar Home Network > Devices > en dan krijg je onderaan 2 opties (zie screenshot)



Je zou hier de bovenste optie moeten hebben als je meerdere apparaten wil toewijzen, de onderste optie is voor het public IP adres waar je maar 1 van hebt.

Groet, Kevin
Weer bedankt voor de reactie Kevin,

Ik heb nu dit laatste geprobeerd wat je aangeeft maar dan snap ik niet precies welke stappen ik moet ondernemen om bv voicechat te kunnen gebruiken op de nintendo switch en PS4. Ik moet nl NAT type A (nintendo) of NAT type 2 (PS4) hebben. Mijn wifi netwerk heb ik nu dus een public IP adres aangewezen en daar hebben ze die functie nu wel. Maar ik heb ook beide apparaten bekabeld aangesloten met internet en daar krijg ik dan NAT type D en 4. Als ik nu kies voor: assign a game or application to a network device, dan weet ik nu dus niet hoe ik dit apparaat zo kan instellen dat hij een ander NAT type krijgt.
Gr Leroy
Reputatie 5
Je hebt een eigen router in gebruik waar je het public IP adres hebt toegewezen begrijp ik nu. Het enige wat ik net voor je bekeken had was waarom je niet meerdere apparaten kon toevoegen maar niet zozeer of dit de beste oplossing voor het probleem dat je hebt.

Ik kan hierin dus alleen met je proberen mee te denken, is het niet mogelijk om je PS4 en je Switch op je eigen router aan te sluiten omdat je aangeeft dat je daar die functie nu wel hebt?
Het probleem is het dat ik dus via kabel internet geen ander NAT type kan aanmaken. Welke gateway heb ik hiervoor nodig? Via wifi heb ik nu dus wel het goede NAT type, maar ik wil via kabel internet kunnen gamen. Nu lees ik iets op internet over UPnP waarbij ik iets zou moeten kunnen activeren in mijn modem om gebruik te kunnen maken van alle game functies. Alleen deze optie zie ik niet terug als ik inlog op de modem.
Ik denk dat dit best wel makkelijk verholpen kan worden als ik weet welke gateway of IP-adres ik moet veranderen
Reputatie 5
Het is nog steeds niet helemaal duidelijk of je je PS4 en Switch (zowel bekabeld als draadloos) via het Tele2 modem of via je eigen router hebt aangesloten.

Wat betreft de de UPnP functie staat deze in het modem bij Toolbox > Game & Application sharing > Use UPnP

Hopelijk lukt het daarmee
Ik heb de PS4 en de Switch via de tele2 modem aangesloten.
Ik heb de UPnP ondertussen ook geactiveerd maar helaas nog geen verandering van NAT type. Ik zie er ook nog een optie staan "Use extended security" maar zou niet weten wat dit is of dat dit invloed heeft op het NAT type?
Ik vind dit een erg langdurig en vervelend probleem worden zo. Kan ik iemand bellen of kan iemand mij bellen om me hierbij te helpen?
Reputatie 5
Hé leroy,

Het is niet mogelijk om hierover gebeld te worden helaas, zoals eerder aangegeven geven we geen officiële ondersteuning voor wat je probeert te bereiken. Je originele vraag was waarom je maar 1 public IP adres kon toewijzen, deze is beantwoord en ik heb helaas niet de mogelijkheid om je te vertellen hoe je er exact voor kunt zorgen dat je de gewenste NAT type op je PS4 en/of Switch krijgt. Mocht je het nog niet gedaan hebben kun je via de zoekfunctie van het forum eventueel nog een oplossing vinden.

Groet, Kevin
Beste Kevin,
Sorry dat ik niet goed heb geformuleerd dat ik gewoon als bij elk andere provider online wil kunnen gamen. Bij deze dus de vraag; hoe kan ik alles hier thuis zo instellen dat ik van alle online functies gebruik kan maken met de verbinding via kabel?
Ik vind dit echt zo frustrerend. Ik ben niet de enige met dit probleem en snap gewoon niet dat jullie dit niet ondersteunen.
Weer bedankt voor de reactie Kevin,
... Ik moet nl NAT type A (nintendo) of NAT type 2 (PS4) hebben...

Met de laatste modems die Tele2 uitdeelt, de ZTE's (de witte op de afbeelding) krijg je standaard NAT type 2 op je PS4, dat heb ik zelf namelijk ook en ik gebruik de standaard instellingen, niks geen port forwarding etc. De oude modellen (zwarte) had ik ook problemen en moest ik port forwarden/public ip assignen/dmz zaken instellen om het werkend te krijgen.

Heb je nog een oude, vraag via de helpdesk een nieuwe aan, sturen ze die naar je op en stuur je de oude terug (retourdoos krijg je erbij).