vraag

poort openen MediaAccess TG789bvn

• 30 juni 2017
  • 24 reacties
  • 2182 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 12 reacties
Ik heb de poorten 80, 5000, 5001, 5005 en 5006 open gezet en als ik dat test staan ze ook echt open en ik kan mijn NAS server ook via die poorten prima benaderen.
Voor mijn open vpn heb ik ook poort 1194 nodig. Die heb ik open gezet en in de router ziet alles er ook precies zo goed uit als voor de andere, maar bij testen staat die poort dicht.
Tele2 klantenservice heeft uitgezocht of de poort misschien standaard is geblokkeerd, maar dat is niet het geval.

Weet iemand hoe het probleem op te lossen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Gebruik je een Synology?
Jazeker, een Synology DS215 J.
Maar de poorten 80, 5000, 5001, 5005 en 5006 kan ik gewoon open zetten op de router en via die poorten ook de NAS benaderen.
Alleen 1194 krijg ik niet open. En het lijkt dat het geen Synology probleem is want het lijkt of 1194 in de router open staat net als de andere, maar portcheck via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ geeft voor alle poorten ope, en voor 1194 closed. Dus het lijkt of van buiten af de poort op de router gesloten is.
Reputatie 4
Badge +3
Werkt het wel als je tijdelijk DMZ aanzet?

Groeten,

Jeroen m
Beste Jeroen,
Hoe zet ik DMZ aan? Ik kan die optie nergens vinden.
Extended security heb ik wel (even) uit gezet, maar ook dan is poort 1194 niet open.

Met vriendelijke groet,
Raymond
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Zou je het klantnummer dat op je factuur staat aan je profiel kunnen toevoegen? Het kan zijn dat je een modem hebt waar de DMZ functie niet op zit maar dan kijk ik even mee.
Mijn klantnummer is B0006219078
Reputatie 4
Badge +3
Je hebt inderdaad de functie niet als standaard gebruiker. Ik zie dat je meerdere routers / switches hebt aangesloten wat gebeurt er als je het apparaat rechtstreeks op het modem aan sluit.
Het wifi van de TG789bvn wordt alleen gebruikt voor gasten.
Ik heb een D-link 635 voor mijn privé wifi. Die is verbonden met poort 1 op de TG789bvn. Alles wat je dus op ethport1 ziet is dus WiFi via de Dlink.
Ethport1 is verbonden met 1 8 poorts gigabyte switch. In een andere kamer zit er nog een. Alles wat je dus aan ethport2 ziet zijn bekabelde apparaten. Ik heb daar voor gekozen omdat de 2,4 GHz band overvol is in de flat waar wij wonen (centrum Den Haag) en de snelheden ook laag.

De facto zit de Synology dus "rechtstreeks" op de TG789bvn, zij het dat er een switch tussen zit.

Ik overweeg om in plaats van de Dlink een moderne wifi router te kopen met gigabyte poorten en wifi op de 5 GHz band. Die is bijna niet in gebruik waar ik woon. Ik kan dan ook een DMZ aanzetten en ben waarschijnlijk van problemen met portforwarding af.
Maar dan moet DMZ dus wel aangezet kunnen worden in de router van Tele2.

Kunnen jullie dat doen? Het moment moeten we wel afstemmen, want ik moet dan achter het Tele2 modem de beveiliging zelf op orde hebben.
Of kan Tele2 een router leveren waar DMZ wel door mij kan worden aangezet.
Het huidige modem heb ik in november 2015 gekregen toen ik mijn abonnement heb gewijzigd naar VDSL.

Met vriendelijke groet,
Raymond van Gelder
Excuus, er staat een tikfout in mijn reactie.
Ethport1 is verbonden met de Dlink en bevat alleen Wifi.
Ethport2 zit aan de gigaswtitch en alles dat daar achter zit is bekabeld LAN, zit dus eigenlijk direct aan de TG789bvn dus ook de Synology NAS
gelr, weet je dat als je binnen een uur een tikfout ontdekt, je je bericht kan editten?
Klik daarvoor op de drie puntjes rechts onderaan je bericht en dan op bewerk.
Reputatie 4
Badge +3

Kunnen jullie dat doen?

Nee helaas gaat dit mij ook niet lukken.
Dus ik begrijp dat op de TG789bvn poort 1194 niet open gezet kan worden en evenmin DMZ aan kan.
Weet je of Tele2 een andere router kan leveren waarop dat wel kan?

Betekent je reactie dat deze sessie (zonder resultaat) kan worden afgesloten en dat ik verder met Tele2 klantenservice naar een oplossing moet zoeken (of een andere provider moet nemen)?
Reputatie 4
Badge +3
Hallo gerl,

Ik kan de poort niet voor je open zetten het kan zijn dat we de poort standaard dicht hebben staan. Kun je een andere poort instellen zodat je deze kan open zetten?
Beste Jeroen,

Ik vrees dat we niet uit deze discussie komen.
Mijn Synology NAS heeft een hele lijst poorten die nodig zijn voor allerlei functies. Een aantal is 80, 5000, 5001,5005 en 5006. Die kon ik allemaal openen.
Nu heb ik 1194 nodig, die kennelijk is geblokkeerd. Uit de info in de router zou je echter mogen afleiden dat de poort net als de andere wel open staat. Zie :

Als ik t.z.t. een andere poort ga gebruiken voor een andere functie moet ik maar afwachten of mijn Nas dat accepteert. Dus als ik een andere functionaliteit op de NAS server ga gebruiken waarvoor weer een andere poort open moet, loop ik misschien weer tegen het probleem op dat er iets in de router is geblokkeerd.

De beste manier zou zijn om DMZ aan te zetten, een modem daar achter te leggen dat dit soort beperkingen niet heeft. Natuurlijk moet ik dan wel zelf de beveiliging regelen.
Hoewel je het niet expliciet aangeeft meen ik te moeten begrijpen dat DMZ ook niet tot de mogelijkheden behoort.
Ik heb zojuist (tegen beter weten in) de klantenservice gebeld om een ander modem dat DMZ wel ondersteunt, maar daar krijg ik op alles nul op het request. Men geeft aan: wij ondersteunen "het" niet, waarbij ik niet de indruk krijg dat men daar enig benul heeft van wat "het" dan wel is.

Dus nu nog eenmaal de vraag: Hoe zet ik DMZ aan. Als dat niet kan op de TG789bvn die ik heb hoor ik dat ook graag. Dan is er duidelijkheid over de (on)mogelijkheden van de TG789bvn.
Met vriendelijke groet,
Raymond van Gelder
Badge +2
Net terug van een lange vakantie aan la Méditerranée zie ik deze intéressante case staan.

Hier werkt de VPN tunnel probleemloos op poort 443 in TCP mode, op poort 1194 kan dat alleen in UDP. Maar dan is hij ook vrijwel niet te scannen of de poort ook daadwerkelijk open staat. Hier mijn voorbeeld met een Asus router.

Een link die jou wellicht verder helpen kan is deze :
http://www.hugonline.nl/ict/vpn-standaard-https-poort-met-synology-nas/

Wat betreft de DMZ functie die moet je gewoon aan kunnen zetten in de Technicolor, mij is dat hier ook zeker gelukt. Haal wel eerst die beide vpn’s eruit want nu weet de router ook niet meer wat te doen.

Ik heb nu een Arher2600 achter de Media access gelegd op etherport1. Achter die Archer ligt mijn LAN.
Alles werkt prima.
Adres van de Media Access is 192.168.1.1 en van de Archer 192.168.1.2, gezien vanuit de Media Access.
Het LAN ziet de Archer op 192.168.2.1.

Als ik nu probeer wat hierboven staat krijg ik:

Maar als ik de tweede stap wil doen vindt de Media Access geen compatible device, ook niet als ik voor de Archer het ype wijzig in set top box, generic device, desktop computer etc.

Weet iemand de oplossing?
Badge +2
Wanneer ik naar jou afbeeldingen kijk, lijkt het alsof je een klik vergeten bent.
De eerste afb. staat in Overview, daar kom je niet ver mee.
Klik eens op Configure en kijk dan of je wel verder komt met stap 2.
Beste Gela,
Als ik op configure klik verdwijnt de optie Assign the public IP address of a connection to a device
Die staat er alleen in overview.

En daar krijg ik de melding Not assigned etc.
Kan het er mee te maken hebben dat de DHCP server van de Mediaccess begint boven 192.168.1.100 en .1.2 daar buiten valt? Komt mij niet waarschijnlijk voor, want de Mediaccess ziet de Archer wel. Aanvankelijk zag hij alleen het mac adres en heb ik de naam zelf ingevuld, maar bepalend lijkt mij het ip adres en dat klopt. Er zit ook verder niets op de ethernetpoort 1
En ik vraag me ook af waar de melding "Internet Not assigned and no compatible device found" vandaan komt. Ik neem aan dat de DMZ optie niet zoekt naar een internet service op de Archer. De internet service wordt door de Media access geleverd en doorgestuurd naar de Archer.
Ik krijg een email dat hirad2 een reactie heeft geplaatst pp dit topic, maar die is er niet
Reputatie 4
Badge +3
Ik krijg een email dat hirad2 een reactie heeft geplaatst pp dit topic, maar die is er niet

Dit was een spambot, Ik heb de spambot gebanned en de reactie verwijderd. 😉
Het is nu al een paar maanden oorverdovend stil over dit onderwerp.
Ik wil nu binnen een paar weken mijn MediaAccess TG789bvn echt kunnen gebruiken.
Mijn abonnement bij Tele2 loopt 27 november af.
Moet ik dat moment nu maar kiezen om met Tele2 te stoppen of is er is er misschien toch iemand die me kan aangeven wat ik moet doen om het internet verkeer door te sluizen naar de router die ik achter de Tele 2 router heb staan

HELP HELP HELP !!!!!!!!!!
Reputatie 5
Badge +3
Het probleem is dat je externe hardware wil gebruiken en dat hiervoor een poort open moet staan. Wij kunnen je daar helaas niet mee helpen. Als andere klanten je daar ook niet mee kunnen helpen kunnen we hier helaas niets voor je in betekenen. Onze excuses voor het ongemak.
Dat is niet het probleem.
Wat ik wil is de DMZ functie van het modem inschakelen.
Dat is een functie die in het modem zit. In eerdere posts staan precies de de schermen waarin staat waar je op moet klikken om alle informatie van extern rechtstreeks door te sturen naar een apparaat in het lokale netwerk achter de router.
Dat werkt niet. De schermen staan in eerdere posts.

TYele 2 kan zich niet afmaken van dit probleem. Tele2 is leverancier van een product en een functie die tot de levering behoort werkt niet.

Het echte probleem is dat Tele2 geen ondersteuning wil leveren om het probleem op te lossen.
Waarschijnlijk zien we elkaar wel in een juridische procedure, want hewt is toch te gek, deze mentat
liteit van leverancier Tele2.
Reputatie 7
Badge +4
Tele2 levert een internet dienst. Jij kan vanaf een aangesloten computer het internet bereiken toch? Dan is de dienst geleverd zoals afgesproken. Dat er een heel circus is wat jij vanuit buiten wilt benaderen staat niet in de dienstbeschrijving en daarmee geen onderdeel van de levering. Dat het soms wel werkt is meegenomen maar geeft geen garantie. Klantenservice en moderators geven daarom ook geen ondersteuning op deze vragen. Als je dit wel allemaal nodig hebt is een andere provider wellicht een oplossing. Check wel even van tevoren of die ondersteuning er is voor jouw wensen.