beantwoord

PlayStation 4 Portforwarding

• 26 september 2015
  • 2 reacties
  • 683 x bekeken

Hallo,

Sinds kort heb ik een PS4 en ben ik tegen een probleem aangelopen.
De PlayStation 4 heeft bepaalde online functies zoals de party functie waarin je kunt voicechatten met vrienden.

Helaas lukt mij dat niet en dat komt door mijn NAT Type, ik heb namelijk NAT Type 3 en die staat helaas dit niet toe. Nu wil ik graag een nieuw NAT Type, een NAT Type zoals 1 of 2. Waarmee ik in iedergeval de bovenstaande functies kan gebruiken.

Ik heb het al een aantal keer alleen geprobeerd maar elke keer mislukt het,
Voor wat meer informatie, mijn PlayStation 4 is gekoppeld aan LAN internet, met zoon stekker Tele 2 ding waar een internet kabel in gaat.

Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet,

Mattis
icon

Beste antwoord door jeroendemuzikant 26 september 2015, 17:33

Je zou tijdelijk de playstation in DMZ kunnen zetten op het modem. Dan kan het wel.
Dan heeft op dat moment verder niks een internetverbinding, alleen de Playstation.
En als je klaar bent moet je dat dus ook weer uitzetten.

Wat er ook wel gedaan word is een extra router 'achter het modem' aansluiten,
die in DMZ zetten in het modem. En dan al je internet daarop. Playstation dus ook.
Zo loopt al je internetverkeer via die router en moet NAT type 2 geen probleem zijn.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Je zou tijdelijk de playstation in DMZ kunnen zetten op het modem. Dan kan het wel.
Dan heeft op dat moment verder niks een internetverbinding, alleen de Playstation.
En als je klaar bent moet je dat dus ook weer uitzetten.

Wat er ook wel gedaan word is een extra router 'achter het modem' aansluiten,
die in DMZ zetten in het modem. En dan al je internet daarop. Playstation dus ook.
Zo loopt al je internetverkeer via die router en moet NAT type 2 geen probleem zijn.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo,

Sinds kort heb ik een PS4 en ben ik tegen een probleem aangelopen.
De PlayStation 4 heeft bepaalde online functies zoals de party functie waarin je kunt voicechatten met vrienden.

Helaas lukt mij dat niet en dat komt door mijn NAT Type, ik heb namelijk NAT Type 3 en die staat helaas dit niet toe. Nu wil ik graag een nieuw NAT Type, een NAT Type zoals 1 of 2. Waarmee ik in iedergeval de bovenstaande functies kan gebruiken.

Ik heb het al een aantal keer alleen geprobeerd maar elke keer mislukt het,
Voor wat meer informatie, mijn PlayStation 4 is gekoppeld aan LAN internet, met zoon stekker Tele 2 ding waar een internet kabel in gaat.

Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet,

Mattis

Tele2 en spelcomputers online is eigenlijk plat gezegd een drama!
De echt klantonvriendelijke actie van Tele2 om het modem niet te laten instellen door de klanten is niet meer anno 2015, nu moet je je in allerlei vervelende bochten gaan wringen om een spelcomputer online te krijgen,..
Zoals al aangegeven kun je een extra router erachter gaan hangen, tja het is niet anders kan wel in het modem van tele2, maar die handelingen zijn erg complex te noemen,..