beantwoord

Overstapservice niet goed verlopen

• 1 november 2017
  • 5 reacties
  • 197 x bekeken

Wij zijn in de zomer overgestapt naar tele2 en ons werd beloofd/verteld dat de opzegging met op dat moment huidige provider door tele2 zelf geregeld zou worden. Nu is dit niet gedaan en zitten we nog steeds met de maandelijkse kosten aan de vorige provider. Dit gaat over thuis internet.
icon

Beste antwoord door Ruben van Tele2 9 november 2017, 12:02

Bedankt voor het doorsturen van de gegevens, gouweouwe. Het valt mij op dat er geen enkel spoor van een overstapverzoek bij ons terug te vinden is voor het abonnement. In de bevestigingsmail die wij hebben gestuurd staat het volgende stuk tekst vermeld:

Overstappen: Let op, zeg je huidige abonnement op tijd op. Op de flyer die je bij onze welkomstbrief ontvangt zie je hoe je dat makkelijk zelf doet. Of gebruik deze opzegbrief.

Het is duidelijk dat het advies in onze bevestigingsmail niet gevolgd is. De dubbele kosten die je daardoor hebt ervaren, kunnen we in dit opzicht dan ook niet vergoeden.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 2
Hé gouweouwe, welkom op het Tele2 forum. Goed dat je de vraag hier even stelt, het lijkt mij erg vervelend om te zien dat de afspraken die je hebt gemaakt niet nagekomen zijn. Ik controleer graag wat ik aan deze kant precies bekend heb, om vast te stellen wat er mis gaat - hier heb ik wel een paar gegevens voor nodig. Zou je me daarom een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ruben. Graag het vervolg van onze communicatie in dit topic voortzetten, dus het privébericht alleen voor het opsturen van de gegevens gebruiken.

Hiernaast zou ik graag het advies geven om zelf zo snel mogelijk het abonnement bij de oude provider op te laten zeggen.
Alvast bedankt!
Ik heb je een bericht gestuurd!
Reputatie 2
Bedankt voor het doorsturen van de gegevens, gouweouwe. Het valt mij op dat er geen enkel spoor van een overstapverzoek bij ons terug te vinden is voor het abonnement. In de bevestigingsmail die wij hebben gestuurd staat het volgende stuk tekst vermeld:

Overstappen: Let op, zeg je huidige abonnement op tijd op. Op de flyer die je bij onze welkomstbrief ontvangt zie je hoe je dat makkelijk zelf doet. Of gebruik deze opzegbrief.

Het is duidelijk dat het advies in onze bevestigingsmail niet gevolgd is. De dubbele kosten die je daardoor hebt ervaren, kunnen we in dit opzicht dan ook niet vergoeden.
Er is mij heel duidelijk telefonisch vermeld dat ik NIKS hoef te doen aan het annuleren van het abonnement. Dit is dus ook waar ik van uit ben gegaan bij het overstappen. Ook staat dit overal op site vermeld.
Reputatie 2
In de toekomst is het altijd handig om de officiële bevestiging die bij een bestelling op afstand word gestuurd dubbel te checken om te kijken of alle afspraken goed zijn vastgelegd - dit is ook de reden dat je 14 dagen bedenktijd hebt. In het geval dat wij binnen die gestelde periode geen reactie voor een wijziging van de bestelling hebben doorgekregen, mogen wij er van uit gaan dat de bestelling op de juiste manier is geplaatst. Dit is ook de reden dat er geen dubbele kosten vergoed worden.