beantwoord

Oude router valt steeds uit

  • 19 August 2019
  • 4 reacties
  • 410 x bekeken

Beste Tele2, mijn internet valt af en toe weg, helaas gebeurt dit steeds vaker. Ik werk thuis en heb een stabiele internet verbinding nodig, dus knap irritant als het steeds wegvalt. De router die ik gebruik is de Technicolor BVN en volgens mij is dit een verouderd model. Is hier iets aan te doen, mischien een nieuwe/updated router ?

Mvg
Chris
icon

Beste antwoord door Malamute 20 August 2019, 00:58

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 4
Hallo Chris,

Werk je via een WiFi verbinding of via een bekabelde verbinding?
Als je verbinding wegvalt gaat dan ook het DSL lampje op je modem/router uit?
Heb je de modem/router al eens een reset gegeven of doe je dat elke keer bij uitval al?

Indien je via WiFi werkt en het DSL lampje blijft gewoon branden kan je dan eens testen of internet ook wegvalt als je je PC/notebook via een kabel aansluit.
Hallo Malamute, het gaat om het Wifi signaal. Ik heb gisteren gebeld met de Tele2 helpdesk en het komt er op neer dat jullie geen support verlenen voor het Wifi signaal, buiten een 'aanbieding' om extra hardware te kopen om het signaal te versterken. Dit is voor mij geen optie, ook omdat ik 3 meter van de router vandaan zat en geen router en internet verbinding had. Ik neem aan dat 3 meter met de router in zicht geen probleem zou moeten zijn. Nu weet ik niet of het aan mijn router ligt die mischien veroudert is. Ik hoop dat dit opgelost kan worden.
Reputatie 5
Hé Chris,

Voor het optimaliseren van je wifi signaal wil ik je graag verwijzen naar de tips op onderstaande pagina's

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/wifi-bereik-uitbreiden-en-versterken/
https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/wifi-snelheid-verbeteren/

Malamute had ook gevraagd wat er met het DSL lampje gebeurd op het moment dat je verbinding weg valt, heb je hier al naar gekeken?

Als je DSL lampje niet wegvalt en de wifi tips niet het gewenste resultaat opleveren dan kun je het beste een kabel aansluiten en testen of het daarmee wel goed gaat, als de verbinding dan alsnog weg blijft vallen hoor ik het graag en moeten we verdere oorzaken onderzoeken.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Topic vanwege inactiviteit gesloten