beantwoord

Oude modem en traag internet

  • 1 April 2020
  • 4 reacties
  • 521 x bekeken

Beste, 


Al meer dan 10 jaar heb ik dezelfde modem: de Davolink DV-2020. Nu is mijn internet steeds erg traag, ook al heb ik de modem al in de woonkamer geplaatst op enkele meters van mijn computer af. Een ander kanaal instellen helpt ook niet. Ik denk dat dit zou kunnen liggen aan de oude modem. Nu vraag ik me af of het mogelijk om deze om te wisselen voor een nieuwer model? 

 

Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door martha.molenaar 7 April 2020, 14:57

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7

Wellicht zou je je pc met een netwerkkabel met je modem kunnen verbinden om te testen of het aan je internet verbinding naar buiten toe zou kunnen liggen. Als dat wel sneller werkt, dan kan het inderdaad aan je WiFi liggen. Heb je al geprobeerd om een telefoon of tablet met je WiFi te verbinden en daarop een snelheidstests te doen?

Via de kabel werkt inderdaad wel een stuk sneller, dus het ligt echt aan het wifi signaal. Ik heb al verschillende snelheidstests gedaan en ik haal zowel op mijn telefoon als mijn laptop erg lage snelheden (variërend van 1.5 tot 7 mbit/sec). 

Reputatie 7
Badge +12

Wifi in een huis kan erg lastig zijn omdat het onder invloed is van veel zaken. In je eigen huis, maar ook door buren. Zeker in appartementen zijn er veel stoorzenders om die allemaal op dezelfde frequenties aan het zenden zijn.

Tele2 heeft er een informatie pagina over gemaakt.

Als dat allemaal nog onvoldoende is kun je ook denken aan het toevoegen van Slimme Wifi.

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb eerst nog telefonisch contact gezocht met Tele2 en daarbij om een nieuwe modem gevraagd, maar de vrouw die ik aan de telefoon kreeg verzekerde me ervan dat het probleem écht niet bij mijn oude modem kon liggen en dat een nieuwe niet zou helpen. Daarna heb ik nogmaals contact gezocht via de chat en toen werd me meteen verteld dat mijn modem verouderd is en een dag later heb ik een nieuwe modem ontvangen. 

Ik heb inmiddels de nieuwe modem aangesloten en het internet is nu (via de wifi) echt vele malen sneller! Heel fijn. Dit topic kan dus gesloten worden wat mij betreft.