beantwoord

Oude internetaansluiting

  • 21 May 2019
  • 9 reacties
  • 790 x bekeken

Ik probeer mijn modum te installeren voor internet. Ik heb alleen deze dikke kabel in mijn meterkast gevonden (zie bijlage 1). Ik verwacht dat het type 3 volgens de handleing is. De kleuren zijn onduidelijk te zien doordat het papievezel is ivp een plastic hulsje. Ik denk dat de kleuren vlnr: wit, rood, blauw (of zwart) en bruin (of oranje) zijn. Ik heb met behulp van het aansluitingskastje (bijlage 2) elke mogelijke combinatie geprobeerd om het aan te sluiten. Helaas zonder resultaat. Wat kan ik doen om wel internet te krijgen?
icon

Beste antwoord door WhTurner 22 May 2019, 11:37

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Je kan voordat je allerlei dingen gaat proberen, eerst even de klantenservice bellen 020 754 4444 of er al signaal op de kabel staat. Dat is nogal eens iets vertraagd.
Je kan voordat je allerlei dingen gaat proberen, eerst even de klantenservice bellen 020 754 4444 of er al signaal op de kabel staat. Dat is nogal eens iets vertraagd. Volgens de klantenservice is er wel verbinding, maar niet volledig stabiel
Reputatie 5
Hé Vreeken,

Hebben ze bij de klantenservice vervolgstappen of een oplossing met je besproken gezien de instabiele verbinding?
Hé Vreeken,

Hebben ze bij de klantenservice vervolgstappen of een oplossing met je besproken gezien de instabiele verbinding?
nee hier hebben ze verder niks over verteld. Alleen dat ik dit ooit eens zou kunnen verbeteren. Maar dat was geen noodzaak
Reputatie 5
Bij sommige aansluitingen klopt het dat deze niet altijd op de hoogste snelheid begint maar dat dit binnen een dag tot paar dagen automatisch gecorrigeerd is.

Merk je zelf nu ook ook problemen met de snelheid en/of stabiliteit van de verbinding?
Bij sommige aansluitingen klopt het dat deze niet altijd op de hoogste snelheid staan en binnen een dag tot een paar dagen sneller wordt.

Merk je zelf dan ook problemen met de snelheid en/of stabiliteit van de verbinding?

Ik kan mijn modum niet verbinden. Dat is het hele probleem, heb uberhaupt geen internet
Reputatie 4
Normaal zou het signaal op rood en blauw moeten staan.
Je moet het modem trouwens wel minstens 3 minuten aangesloten laten om te kijken of je signaal hebt, het kan namelijk een tijdje duren voor de connectie opgebouwd wordt.
Als die combinatie niet werkt kan je nog oranje en wit proberen.

Trouwens knap dat je volgens de klantenservice een instabiele verbinding hebt terwijl jouw modem helemaal geen verbinding heeft.
Kijken ze wel naar de goede aansluiting.
Reputatie 5

Trouwens knap dat je volgens de klantenservice een instabiele verbinding hebt terwijl jouw modem helemaal geen verbinding heeft.
Kijken ze wel naar de goede aansluiting.


Inderdaad, vandaar ook mijn conclusie dat er inmiddels al wel een werkende verbinding zou zijn.


Normaal zou het signaal op rood en blauw moeten staan.
Je moet het modem trouwens wel minstens 3 minuten aangesloten laten om te kijken of je signaal hebt, het kan namelijk een tijdje duren voor de connectie opgebouwd wordt.
Als die combinatie niet werkt kan je nog oranje en wit proberen.


Nog even een toevoeging: Met het zwarte modem zie je aan het branden van het DSL lampje als eerst of er een signaal is en als je het witte modem hebt kun je het bij het L1 lampje zien aan de achterkant direct naast het DSL poortje. Daarna kan het nog zeker 10 minuten voordat het modem volledig opgestart is. Mocht je dus niets zien gebeuren op L1 of DSL stuur mij dan even een privébericht met onderstaande info zodat ik verdere stappen voor je kan ondernemen:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Wegens gebrek aan nieuwe reacties en privéberichten van topic start ga ik het topic sluiten.