beantwoord

oude aansluiting, zonder isra punt?

  • 22 December 2019
  • 4 reacties
  • 1910 x bekeken

Hoi, mijn services zijn geactiveerd en heb het installatie pakket ontvangen.

Ik weet alleen niet hoe dit is aan te sluiten. De vorige bewoner deed dit via kabel en dit ging allemaal prima. Ik heb de grond kabel gevonden. Deze komt voor aan het huis naar binnen,  vervolgens is deze kabel gestript en een van de kabels via een kroonsteen aangesloten. Aan de andere kant van de muur komen dan twee kabels uit, volgens mij gaat het om de kabel die op de varkenssnuit is aangesloten.

 

Zie foto's, iemand tips??

Oude kabel aansluiting, werkt niet met tele2

2e foto waar de grondkabel door de grond komt 

 

3e foto varkenssnuit 

 

icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 24 December 2019, 10:00

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

De aders van de kabel in foto 2 en foto 3 lijken verschillende kleuren te hebben, is dit wel dezelfde kabel?

Het kroonsteentje verbindt zo te zien slechts één ader, dat klopt natuurlijk ook niet. Heb je daar al iets weggehaald?

Nee dit is hoe het was aangesloten, maar weet dus niet of het al op deze manier gewerkt heeft want vorige eigenaar heeft coax gebruikt.

Het kan zijn dat dit dan niet de juiste kabel is, verder komt er bij dat punt ergens nog een dsl kabel uit. Maar ik heb aan die dsl kabel en aan de kabel uit de foto (varkenssnuit) getrokken en hij bewoog bij de laatste.

 

Maar dit is dus geen ISRA punt of wel? Kan ik iets regelen met de kabel die uit de vloer komt om het internet hier werkend mee te krijgen?

Reputatie 5

Hé internerd,

De rechter kabel op de tweede foto lijkt op de grondkabel van KPN, hier zit echter geen ISRA punt op gemonteerd wat wel zou moeten. Mogelijk is deze door de vorige bewoner eraf gesloopt. Als je een goed werkende verbinding wil hebben is de beste oplossing om dit te laten herstellen door een KPN monteur, hij gaat er dan een nieuw ISRA punt op plaatsen. Hier kunnen echter wel kosten aan verbonden zitten maar de monteur zal dit altijd van te voren met je overleggen, alleen als je akkoord gaat zullen er kosten in rekening gebracht worden.

Als je wil dat ik een KPN monteur voor je aansturen mag je mij een privébericht sturen met je info:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: [url=https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=31050]Privébericht naar Kevin[/url]. 

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin

Reputatie 5

Ik heb nog geen bericht van je ontvangen, heb je mijn hulp niet meer nodig?