beantwoord

Oud modem

• 3 februari 2019
  • 6 reacties
  • 245 x bekeken

Hallo,

Laats was ik bij een bekende die ook tele2 had en die had veel beter internet... toen ik keek had hij een veel anderen modem dan ik heb die ook 5G kan ik kan alleen 2.4G dus ik vroeg welk abonnement hij had en hij had hetzelfde als dat ik heb maar hij had het ZTE modem en ik heb de oude Technicolor modem dus ik vroeg me af of ik ook de nieuwe ZTE modem zou kunnen krijgen en zoja is dat dan kosteloos of kost het meer of eenmalig geld?

alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 4 februari 2019, 13:05

Technocolor modem is niet oud. Alleen Davolink modems worden soms preventief vervangen. Als je meer wifi in huis wilt zou je een mesh systeem kunnen aanschaffen. Google maar eens op wifi mesh.
Bedankt voor je reactie, zo als ik lees op google is wifi mesh meer een versterker voor beter bereik maar mijn probleem met mijn modem is dat we maar maar 20mbps krijgen inplaats van de 60 waar we voor betalen...

Hé N.verduijn,

De snelheid van je internetverbinding moet wel in orde zijn, je modem haalt 39Mbit/s en de theoretische maximaal haalbare snelheid op je adres is 43Mbit/s, dit zit dus goed. Als je een bekabelde speedtest uitvoert zou je ook in de buurt van de 39Mbit/s moeten komen tenzij je de TV decoder aan hebt staan, dan gaat er 5 tot 10Mbit/s vanaf die nodig is om TV te kijken.

Daarnaast is het helaas niet mogelijk voor mij om je vanwege de 5Ghz frequentie een ZTE modem te sturen. De 5Ghz frequentie is ook lang niet altijd een oplossing voor wifi problemen, in veel gevallen werkt de 2,4Ghz frequentie beter dan de 5Ghz frequentie.

Groet, Kevin
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2
De modem die je kan krijgen is afhankelijk van de verbinding die je hebt.

Internet light gaat over ADSL, en daar krijg je alsnog een wat oudere modem, de andere abonnementen gaan over vdsl, en daar krijg je tegenwoordig een zte modem met inderdaad 5Ghz wifi AC.
BedanDe modem die je kan krijgen is afhankelijk van de verbinding die je hebt.

Internet light gaat over ADSL, en daar krijg je alsnog een wat oudere modem, de andere abonnementen gaan over vdsl, en daar krijg je tegenwoordig een zte modem met inderdaad 5Ghz wifi AC.

Bedankt voor je andwoord 😃,
ik heb het internet basis abonnement heb ik dan recht op een nieuw modem? of weet u dat niet
Reputatie 7
Badge +4
Technocolor modem is niet oud. Alleen Davolink modems worden soms preventief vervangen. Als je meer wifi in huis wilt zou je een mesh systeem kunnen aanschaffen. Google maar eens op wifi mesh.
Bedankt voor je reactie, zo als ik lees op google is wifi mesh meer een versterker voor beter bereik maar mijn probleem met mijn modem is dat we maar maar 20mbps krijgen inplaats van de 60 waar we voor betalen...
Reputatie 7
Badge +2
Technocolor modem is niet oud.

Nou ja, leeftijd is iets relatief, niet dat de ZTE modem de nieuwste van het nieuwste is (verwacht van providers in het algemeen geen groundbreaking hardware) maar die andere modems van Tele2 noem ik zelf oud en out-dated.

@N.verduijn het vervangen van de modem puur door nieuwe wifi standaarden zie ik niet gebeuren, maar wel als je andere problemen hebt, dan kan Tele2 een modem swap regelen.

Anders ja alleen voor de wifi kun je het beste kijken naar eigen apparatuur inzetten, wat het beste voor je is, is afhankelijk van je woon situatie. Mesh (aka multiroom) is leuk voor grotere huizen, en wordt nog leuker als je ieder station van voorzien van een bedraad verbinding, maar soms is een enkele sterke wifi punt genoeg om een wat kleinere huis te dekken.

Edit:

Je betaalt trouwens voor de dsl verbinding die je naar binnen krijgt, dat je modem wifi heeft, wordt als een leuke extra zonder garanties gezien.
Reputatie 5
Badge +2

Hé N.verduijn,

De snelheid van je internetverbinding moet wel in orde zijn, je modem haalt 39Mbit/s en de theoretische maximaal haalbare snelheid op je adres is 43Mbit/s, dit zit dus goed. Als je een bekabelde speedtest uitvoert zou je ook in de buurt van de 39Mbit/s moeten komen tenzij je de TV decoder aan hebt staan, dan gaat er 5 tot 10Mbit/s vanaf die nodig is om TV te kijken.

Daarnaast is het helaas niet mogelijk voor mij om je vanwege de 5Ghz frequentie een ZTE modem te sturen. De 5Ghz frequentie is ook lang niet altijd een oplossing voor wifi problemen, in veel gevallen werkt de 2,4Ghz frequentie beter dan de 5Ghz frequentie.

Groet, Kevin