beantwoord

Opzegging niet mogelijk tijdens 14 dagen herroepingsrecht

  • 2 October 2019
  • 10 reacties
  • 615 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Goedemorgen,

Hierbij mijn eigen topic om hopelijk tot een oplossing te komen.

Ik wilde eind augustus slechts een verhuizing doorgeven. Hierop werd aangegeven dat er een nieuw internetabonnement gestart zou worden op mijn nieuwe adres. Toen ik aangaf dat ik dit niet wilde omdat ik eerst wilde kijken of het internet beter zou zijn dan afgelopen 5 jaar als klant bij Tele2 werd mij beloofd dat ik maandelijks kon opzeggen.

Op 6 september heb ik het abonnement aangeschaft, op 17 september ging het in en in de dagen erna bleek het niet beter te zijn waardoor ik op 20 september heb opgezegd.

Voor de opzegging wordt nu €133 gerekend, omdat ik ‘binnen de contractduur opzeg’.

Dit terwijl ik tijdens de bedenktijd heb geannuleerd en daar per mail een bevestiging van heb. Er wordt door de telefonische klantenservice ontkend dat mijn annulering binnen de bedenktijd is geweest. Daarnaast is mij dus beloofd dat het abonnement maandelijks opzegbaar was.

Ik hoor graag wat een passende oplossing zou kunnen zijn.
icon

Beste antwoord door Michiel van Tele2 3 October 2019, 13:29

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Een maandelijks opzegbaar vast internet abonnement bestaat niet. De initiele kosten (met o.a. aansluiting door KPN van het koperpaar) maken dat Nederlandse providers dit niet aanbieden.
Misschien dat je mobiel internet bedoeld? Die zijn wel in een maandelijks opzegbare vorm verkrijgbaar.
Nee, ik bedoel vast internet. Zoals ik al zei is dit beloofd door de klantenservicemedewerker bij wie ik het abonnement afsloot. Bovendien is het zo dat als het om een jaarabonnement zou gaan, mijn recht op kosteloze opzegging binnen 14 dagen overeind blijft.
Reputatie 3
Hoi Milen,

Kun je het bewijs van opzegging aan het topic toevoegen?

Groet, Michiel
Dag Michiel,

Bedankt voor je reactie.

Inmiddels heb ik contact gehad met Consuwijzer en volgens hen sta ik in mijn recht om kosteloos mijn abonnement op te zeggen. Hierbij toelichting hierop van Consuwijzer en het antwoord op je vraag:

Ik neem een dienst en product af (modem + internet). De bedenktijd gaat hierdoor wettelijk pas in op het moment dat het product (modem) bij mij is geleverd.

Dit is op 10 september geleverd (zie bijlage). Ik heb eventueel ook de bevestigingsmail van Tele2 van de bezorging, maar die zet ik liever niet op een openbaar forum. De opzegging is geldig vanaf het moment dat ik heb laten weten dat ik de dienst niet meer wil afnemen - 21 september zie ik net in mijn zoekgeschiedenis - hoewel ik pas op 23 september van jullie bevestiging heb ontvangen. Deze bevestiging kan ik ook sturen in een privebericht als ik daarvoor toestemming krijg. Zowel 21 als 23 september valt nog binnen de 14 dagen.

Ik hoop dat we er samen uit kunnen komen en dat het niet zo ver hoeft te komen dat ik hiermee naar de Geschillencommissie hoef te gaan.

Hartelijke groet
Reputatie 3
Je hebt bij Tele2 een dienst besteld, namelijk internet. Bij de levering van diensten geldt vanaf het moment van aanmelden een wettelijke respijtperiode van 14 dagen.

Er is hier geen sprake van de levering van goederen, waarbij je producten koopt en dan een zichtgarantie hebt van 14 dagen na levering, waarbinnen je de producten terug kunt sturen en de kosten vergoed krijgt.

Voor de duidelijkheid: een modem is geen product, waarvoor je betaalt, deze wordt door Tele2 in bruikleen gegeven. Klanten betalen alleen voor de diensten. Via deze link staat het verschil tussen diensten en producten ook vermeld.

Je hebt op 6 september de dienst besteld, de opzegging die op 21 september is doorgegeven valt dus buiten de bedenktijd, opzeggen is mogelijk maar daar zullen afkoopkosten bij in rekening worden gebracht.
Michiel,

Dit lijkt mij duidelijk niet het geval. Zie de volgende uitspraak:
https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraak_van_maand/bedenktijd-gaat-na-ontvangst-goederen-in/

Hierbij een laatste verzoek om elkaar energie te besparen en dit samen netjes af te ronden zonder afkoopkosten.
Reputatie 7
Badge +8
Ik denk niet dat je hier veel verder komt. De volgende stap is dan het zelf voorleggen aan de geschillencommissie. Dit kost je wel iets wat je bij gelijk krijgen natuurlijk terug krijgt.
Reputatie 3
Wij blijven erbij dat je met ons een dienst bent overeengekomen en dat de bedenktijd is begonnen op het moment dat je de dienst hebt aangevraagd.

Ik zie dat je verbinding niet optimaal functioneert en dat de KPN monteur het probleem niet heeft kunnen verhelpen. Aangezien het probleem ook vanuit de aansluitsituatie kan ontstaan kan ik een Tele2 monteur voor je regelen (kostenloos) die de aansluitsituatie en het modem volledig nakijkt en waar nodig verbeteringen aanbrengt zodat je het abonnement goed kunt gaan gebruiken.
Reputatie 3
Inderdaad hiermee naar de Geschillencommissie, de door jou aangedragen uitspraak laat duidelijk zien dat de levering van hardware die voor een dienst benodigd is onlosmakelijk met de dienst is verbonden. Zo hoort het ook te zijn, ongeacht wat Tele2 er zelf van vindt. Als je in het gelijk wordt gesteld krijg je gemaakte kosten voor de Geschillencommissie terug. Succes ermee.
Reputatie 7
Badge +12
Ik zie dat je verbinding niet optimaal functioneert en dat de KPN monteur het probleem niet heeft kunnen verhelpen. Aangezien het probleem ook vanuit de aansluitsituatie kan ontstaan kan ik een Tele2 monteur voor je regelen (kostenloos) die de aansluitsituatie en het modem volledig nakijkt en waar nodig verbeteringen aanbrengt zodat je het abonnement goed kunt gaan gebruiken.

Dat klinkt toch als een hele nette manier om de klant te helpen. Eerst KPN monteur geweest, nu nog een gratis engineer om het probleem te vinden!