beantwoord

Opzegging?

• 14 september 2017
  • 39 reacties
  • 1450 x bekeken

Ontving vanmiddag mail met de vraag 'waarom ik op wou zeggen?' Huh? Ik weet nergens van? Bleek toch een legitieme mail te zijn werd me aan de telefoon verteld. Kennelijk hebben buren internet aangevraagd, ergens, en is mijn lijn hijacked zo blijkt.
Ontvoerd als het ware door een provider van mijn buren. Hop! Meteen stopzetten zou je denken, ik heb gewoon een contract maar tot mijn grote verbazing gaat het 15 werkdagen, ja echt, 15, duren voordat de memo hierover op z'n plek ligt... Vanaf ma.18 september tot ergens in oktober zónder telefoon en internet!
Iemand hier gaat me toch zeker wel vertellen dat deze fout ook veel sneller hersteld kan worden. Graag deze zgn. opzegging graag meteen stopzetten.
icon

Beste antwoord door BaardDraakje 17 september 2017, 19:08

Hey Soeki,

De enige oplossing die Tele2 heeft in zo'n geval is letterlijk een nieuwe aanvraag op het adres. Volgens mij konden ze dit wel met een versneld proces doen maar zelfs dan kan het nog 2 weken duren voordat het signaal weer actief is helaas. Het gehele proces van een reguliere lijn aanvraag gaat namelijk weer lopen en is niet een simpel gevalletje van copy paste zeg maar.

Jeroen zou je hier meer over kunnen vertellen. Ik kan me namelijk niet meer exact herrineren hoe dit in zijn gang gaat.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

39 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@Soeki

Ik spring hier even in voor Jeroen :)

Je oude modem zal je inderdaad retour moeten sturen. In principe had je al een retourdoos moeten ontvangen omdat je abonnement is opgezegd. Deze komt vaak een aantal dagen voor de beeindiging binnen. Je kan het modem in een willekeurige doos stoppen en naar het onderstaande adres sturen met de volgende gegevens:

Wat er bij moet:
- Je naam, adres en klantnummer (zodat het magazijn weet van wie het komt)
- De reden van retourzending

Adres (alléén voor retourneren modem en decoder).

Tele2 Return Service
Antwoordnummer 10020
5140VB Waalwijk

Het oude telefoonnummer is in principe gewoon weer over te nemen aangezien het op hetzelfde adres heeft gestaan. Ik kan me alleen herrineren dat bij bepaalde lijn technieken storingen waren op het gebied van nummerporteringen. Jeroen kan me hierop in dit geval corrigeren.... Maar wat betreft jouwn telefoonnummer zou het geen probleem moeten wezen. Zodra het nieuwe abonnement actief is kunnen de medewerkers een nummerportering opstarten om het oude nummer weer over te nemen.

Alvast een fijn weekend toegewenst!

Met vriendelijke groetjes,

BaardDraakje

Dit klopt helemaal, we gaan het nummer achteraf overnemen en weer actief zetten.

Ik zie helaas dat ook deze aanvraag vastgelopen is omdat het signaal van Telfort niet van de lijn is afgehaald en ze onze aanvraag hebben tegengehouden bij KPN.

Omdat dit natuurlijk haast heeft zou ik je normaal bellen maar ik heb helaas geen 06 nummer van je.

Om dit toch zo snel mogelijk op te lossen heb ik zelf een nieuwe order (Met een beetje extra korting) in het systeem gezet en deze versneld laten opleveren.

Ik heb dit met een omweg gedaan zodat ik zeker weet dat de aanvraag goed gaat. Als ik dit op deze manier doe krijg je een bevestigingsmail met een vreemde straatnaam maar dat is niet erg want ik zorg dat het signaal op het juiste adres terecht komt.

De aanvraag die ik nu gedaan heb gaat naast het huidige signaal opgeleverd worden zodat we geen last hebben van de andere provider. Je moet nu bij het aansluiten wel iets aanpassen omdat het signaal op de andere 2 aderparen staat.

Omdat ik de order al versneld heb kun je niet meer zelf de aanvraag bevestigen mocht je toch van de aanvraag af willen zien dan mag dat natuurlijk en ga ik dat voor je regelen.

De nieuwe aanvraag staat nu voor 01-10-2017.

Het spijt me dat het allemaal zo lang duurt en eigenlijk had de aanvraag de eerste keer al zo moeten gaan. Om je tegemoet te komen heb ik de aanvraag aangemeld met extra korting zoals je zult zien in de mail ook wil ik natuurlijk afspreken dat we de aansluitkosten vergoeden.

Groeten,

Jeroen
Beste Jeroen, ik weet even niet wat ik moet zeggen maar verwachtte elk moment een annuleringsmail van mijn bestelling te krijgen en ja vanochtend was het zover.
Ik heb geen 06 nummer dus telefonisch onbereikbaar maar dank voor de snelle reactie. Hou jij dit nu in de gaten?
Wat moet ik nu nog doen behalve het modem terugsturen?
Dat adres wordt toch wel veranderd neem ik aan?
Wij zaten altijd al op 2 aderparen, de buren en ik, wat veranderd er voor mij met aansluiten?

Dank,
Soeki
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Soeki,

Ik hou de aanmelding in de gaten.

Heb je een davolink modem?

Zo ja dan hoeft deze niet terug gestuurd te worden.

Het adres staat al goed in het systeem maar administratief gaat er iets mis als ik een aanvraag op deze manier doe. Dit heeft verder geen invloed op je aanmelding maar staat alleen een beetje raar in de mail.

De kabeltjes in de aansluiting moeten eigenlijk omgewisseld worden, lukt dit niet zelf dan zorg ik voor een gratis monteur.
Hallo Soeki,

Het adres staat al goed in het systeem maar administratief gaat er iets mis als ik een aanvraag op deze manier doe. Dit heeft verder geen invloed op je aanmelding maar staat alleen een beetje raar in de mail.

De kabeltjes in de aansluiting moeten eigenlijk omgewisseld worden, lukt dit niet zelf dan zorg ik voor een gratis monteur.

Oké, jep, heb de davolink, die hoeft dus niet terug. Adres komt goed, de monteur... ik heb een gewone telefoonaansluiting in dit huis, geen idee waar isra binnenkomt, ik neem aan dat het boven bij de buren zit. Ik wacht het weer even af. Dank je zover weer.
Joehoe, Jeroen, daar ben ik weer, ik zou vanaf vandaag na 18.00 kunnen installeren maar helaas werkt het niet. Power blijft rood net als adsl en tv lampje knippert groen... wat nu te doen?
Groet,
Hallo Soeki,

Joehoe, Jeroen, daar ben ik weer, ik zou vanaf vandaag na 18.00 kunnen installeren maar helaas werkt het niet. Power blijft rood net als adsl en tv lampje knippert groen... wat nu te doen?
Groet,

Inmiddels woensdag, nog steeds geen signaal hier op het modem, help.
Hallo Soeki,

Groet,

Inmiddels woensdag, nog steeds geen signaal hier op het modem, help.

Woensdagavond 4 oktober; nog steeds geen signaal..... wanneer kan de monteur komen?
Halloooo, is daar iemand?
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Ik was even vrij, ik begreep dat je mijn collega al hebt gesproken en dat er een monteur is aangestuurd.
Hallo,

Ik was even vrij, ik begreep dat je mijn collega al hebt gesproken en dat er een monteur is aangestuurd.

Jeroen, het is bijna niet te geloven maar eindelijk doet alles het weer! Hoera! Dank voor je hulp, nu nog alleen het oude nummer porteren begrijp ik.

Maar nu... De buuf boven heeft nu geen internet en wil dat toch wel graag... ik ben als de dood dat ik dan weer overgenomen wordt.... Hoe kan zij nu aanvragen (bv. bij jullie) zónder deze bijkomende ellende? Nu zit ik dus op aderpaar 2 van deze gedeelde Isra.

Fijn weekend alvast!
Reputatie 4
Badge +3
Der buurvrouw moet gewoon duidelijk bij de aanmelding aangeven dat er opgeleverd moet worden dat de aansluiting op het eerste aderpaar moet plaatsvinden.

Dan moet alles goed komen 🙂
Der buurvrouw moet gewoon duidelijk bij de aanmelding aangeven dat er opgeleverd moet worden dat de aansluiting op het eerste aderpaar moet plaatsvinden.

Dan moet alles goed komen :)

Ik zal het zo precies aan haar doorgeven! Zou je mijn oude nummer nog willen porteren Jeroen?
Reputatie 4
Badge +3
ik heb de aanvraag er in gezet binnen 48 uur moet het nummer actief zijn.
ik heb de aanvraag er in gezet binnen 48 uur moet het nummer actief zijn.

Met dank!