beantwoord

Opzegging?

• 14 september 2017
  • 39 reacties
  • 1450 x bekeken

Ontving vanmiddag mail met de vraag 'waarom ik op wou zeggen?' Huh? Ik weet nergens van? Bleek toch een legitieme mail te zijn werd me aan de telefoon verteld. Kennelijk hebben buren internet aangevraagd, ergens, en is mijn lijn hijacked zo blijkt.
Ontvoerd als het ware door een provider van mijn buren. Hop! Meteen stopzetten zou je denken, ik heb gewoon een contract maar tot mijn grote verbazing gaat het 15 werkdagen, ja echt, 15, duren voordat de memo hierover op z'n plek ligt... Vanaf ma.18 september tot ergens in oktober zónder telefoon en internet!
Iemand hier gaat me toch zeker wel vertellen dat deze fout ook veel sneller hersteld kan worden. Graag deze zgn. opzegging graag meteen stopzetten.
icon

Beste antwoord door BaardDraakje 17 september 2017, 19:08

Hey Soeki,

De enige oplossing die Tele2 heeft in zo'n geval is letterlijk een nieuwe aanvraag op het adres. Volgens mij konden ze dit wel met een versneld proces doen maar zelfs dan kan het nog 2 weken duren voordat het signaal weer actief is helaas. Het gehele proces van een reguliere lijn aanvraag gaat namelijk weer lopen en is niet een simpel gevalletje van copy paste zeg maar.

Jeroen zou je hier meer over kunnen vertellen. Ik kan me namelijk niet meer exact herrineren hoe dit in zijn gang gaat.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

39 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey Soeki,

Welkom op het forum! :)

Helaas mag een provider niet een " overname " van een lijn dwarsbomen. Dit is wettelijk vast gelegd. Het enige advies wat ik je kan geven is om de buren zsm hun aanvraag te laten annuleren. Dit zou in principe ervoor moeten zorgen dat de lijn niet meer overgenomen wordt.

Helaas werkt dit niet altijd even goed omdat de aanvrager vaak vergeet de lijnovername ook daadwerkelijk stop te zetten in de administratieve systemen. Als dit niet op tijd stopgezet wordt dan is de enige oplossing dat er een nieuwe abonnement wordt aangevraagd op het adres op een vrije aderpaar. Hiermee zit je dus wel met de gebruikelijke verwerkingstijd qua het opleveren van een signaal. Iets van 2-3 weken.

Ik snap heel goed dat je nu dit probleem bij Tele2 neerlegt. Maar helaas mag Tele2 wettelijk gezien deze " opzegging " niet stopzetten. Neem zo gauw mogelijk contact op met je buren!
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Soeki,

Wat Baarddraakje verteld klopt 100 % vanwege de privacy wetgeving in Nederland mogen we de andere provider niet contacteren en kunnen we ook niet zien wie de aanvraag gedaan heeft.

We blijven de overstap volgen zodat we een nieuwe aanmelding voor je kunnen doen als het mis gaat en je er niet uit komt met de andere provider.
Dank jullie beide voor de reactie, inmiddels weet ik dat een buur zich heeft afgemeld bij Tele2 en een ander een aanvraag heeft gedaan, ook bij Tele2. Deze laatste is bezig met de herstelwerkzaamheden dwz bellen met Tele2 en annulering...
De 'provider' is in dit geval dus óók Tele2... Dus geen probleem met de wet lijkt me?
Reputatie 4
Badge +3
Nee dat klopt, Door het Tele2 systeem zou dit niet mogelijk moeten zijn.

Ik heb voor de zekerheid even gekeken en er staat geen nieuwe Tele2 aanvraag op deze postcode.

Heeft de buur ook een klantnummer ontvangen?
Misschien heeft ze haar aanvraag geannuleerd? Ik kan haar nu niet bereiken.
Inmiddels heb ik mijn contract telefonisch verlengd, de bovenbuur heeft bestelling geannuleerd.
Bleek toch niet bij Tele2 te zijn. Daar heeft ze eerst gevraagd maar internet kon niet op haar adres volgens Tele2. Op zich vreemd aangezien op hetzelfde adres de weggaande buur, haar Tele2 abbo heeft opgezegd..... vreemd. Dus moest ze naar een andere provider die vervolgens mijn lijn kaapt als ik het goed begrijp...
De hoop is dus nu dat er a.s. maandag niks wordt afgesloten hier en ik gewoon volgens contract kan blijven bellen en internetten.
De nieuwe buuf snapt er inmiddels ook niks meer van, hoe krijgt zij nou een internet abbo zonder lijnkapingen?
Reputatie 4
Badge +3
Mooi dat het nog geannuleerd kan worden.:D

De situatie op je adres is wat ingewikkeld,

Ik zie dat je op 16 3-A woont maar de aansluiting staat in het kpn systeem op 16 4-A.

Ik kan natuurlijk niet zien hoe de kabels in je huis geregeld zijn maar als jullie beide toegang hebben tot dezelfde hoofdaansluiting dat kan er gewoon een aanvraag gedaan worden op dezelfde aansluiting.De aansluiting heeft mogelijkheid tot 2 verbindingen dus als er rekening mee wordt gehouden dat jij al op de hoofdaansluiting staat dan kunnen we dat gewoon aanmelden. Tele2 kan dit ook maar de klantenservice zelf niet dus daarom hebben mijn collegas dit eerder afgewezen.

Als jullie niet beide toegang hebben tot de hoofdaansluiting dan klopt de nummering niet en raad ik aan om contact op te nemen met de huurbaas om te vragen welke aansluiting bij welk adres hoort.

Groeten,

Jeroen
Hoi Jeroen, dank voor je info.

Klopt wat je zegt, eigen adres en aansluitadres zijn anders. Dit is altijd goed gegaan met verhuizingen en aanvragen dus zou nu niet anders moeten zijn.
De nummering klopt! Wel gebruiken zowel jullie als KPN nog steeds de oude toevoegingen, deze zijn inmiddels al lang veranderd in letter toevoegingen maar dat terzijde.
2 Vragen. 1 hoe kan mijn nwe buuf nu bij jullie internet aanvragen?
2 kan je voor me kijken of mijn opzegging nu van de baan is? Want ik weet nog steeds niet of ik op ma. nog te bereiken ben. (Geen
mobiel)
Reputatie 4
Badge +3
1. De klantenservice kan intern een bericht doorzetten zodat de administratieve afdeling het verder kan uitzoeken (Ik kan dit ook maar dan zou het contact via de privéberichten op het forum moeten verlopen)
2. Het probleem is dat we dit niet heel erg goed kunnen zien, wat ik zie is dat er nog een aankondiging staat van de andere provider deze blijft ook even staan als het geannuleerd is.
Jeroen,

Als ik het goed begrijp, kan ik verder niks meer doen dan hopen dat ik maandag niet door jullie wordt afgesloten...
Voor zover dank,
Soeki
Reputatie 4
Badge +3
Ja, daar komt het wel op neer 😞
Ja, daar komt het wel op neer :(

Deze nog even: Mocht ik nou door deze 'eenzijdige' ongewilde opzegging v.a. ma. 18 sept. onbereikbaar zijn, hoe wordt het dan opgelost?
Komt dit nog goed? En hoe? Wanneer? Ik kan dan ook niet meer bellen nl.

Groet,
Reputatie 5
Badge +2
Hey Soeki,

De enige oplossing die Tele2 heeft in zo'n geval is letterlijk een nieuwe aanvraag op het adres. Volgens mij konden ze dit wel met een versneld proces doen maar zelfs dan kan het nog 2 weken duren voordat het signaal weer actief is helaas. Het gehele proces van een reguliere lijn aanvraag gaat namelijk weer lopen en is niet een simpel gevalletje van copy paste zeg maar.

Jeroen zou je hier meer over kunnen vertellen. Ik kan me namelijk niet meer exact herrineren hoe dit in zijn gang gaat.
Reputatie 4
Badge +3
Ja in dit geval is de enige optie een nieuwe aanmelding. En dat doen we dan natuurlijk zo snel mogelijk met een beetje geluk lukt dat binnen de minimale 14 dagen maar soms duurt het helaas nog iets langer.
Ja in dit geval is de enige optie een nieuwe aanmelding. En dat doen we dan natuurlijk zo snel mogelijk met een beetje geluk lukt dat binnen de minimale 14 dagen maar soms duurt het helaas nog iets langer.

Beste Jeroen, ik neem aan dat mij een oplossing wordt geboden zodat ik niet 2,3 weken totaal onbereikbaar ben en geen internet heb.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Soeki,

Ik zie dat we helaas alsnog van de lijn gegooit zijn. :(

Onze verbinding bestaat nu technisch niet meer dus ik kan helaas geen tussen oplossing aanbieden.

Wat ik wel kan doen is proberen de oplevertijd zo kort mogelijk te houden.

Wil je dat ik de aanvraag versnel? (Op deze manier kun je de aanvraag niet meer annuleren)
Hallo Soeki,

Onze verbinding bestaat nu technisch niet meer dus ik kan helaas geen tussen oplossing aanbieden.

Wil je dat ik de aanvraag versnel? (Op deze manier kun je de aanvraag niet meer annuleren)
Hallo Soeki,

UPDATE: Nee, geen lijn meer hier helaas, uitgebreid en langdurig (wachtende voor u) met de klantenservice gebeld bij de buren, het schijnt dat het eruithalen van de bedenktijd van mijn verlenging, niet garandeerd dat er sneller geleverd wordt, dus nee, dank je. Misschien wil ik uiteindelijk wel de hele boel opzeggen bij jullie, dus die optie laat ik nog even open.
Er is mij toegezegd dat de verlenging/ aanvraag, de 25ste ingaat en ik vanaf de 25ste weer aangesloten ben.
Zo staat het ook op 'mijn Tele2account.
Daar kan ik dan toch vanuitgaan? #niksismeerzeker helaas.
Voor nu dus bij anderen op de WiFi en bellen bij de buren... 😞 😞 😞
Reputatie 4
Badge +3
Er is mij toegezegd dat de verlenging/ aanvraag, de 25ste ingaat en ik vanaf de 25ste weer aangesloten ben.

Daar moeten we wel van uit kunnen gaan ja.

Helaas niet dus, zag eerder (WiFi bij de buren) mijn mail, wat denk je?

JAMMER, dat je je bestelling hebt geannuleerd.

Huh, echt? Ik heb al dagen géén internet of telefoon!
Nu dus wéér een nieuwe bestelling geplaatst.... bij de buren met hun telefoon, die €25 aansluitkosten hoef ik niet te betalen neem ik aan, modem staat hier nog gewoon te staan dus die hoeft óók niet opgestuurd te worden. Misschien is het handig om dat nog even door te geven?
Reputatie 4
Badge +3

die €25 aansluitkosten hoef ik niet te betalen neem ik aan, modem staat hier nog gewoon te staan dus die hoeft óók niet opgestuurd te worden. Misschien is het handig om dat nog even door te geven?

Ik ga zorgen dat we de kosten gaan vergoeden, het kan zijn dat de kosten wel op je factuur staan maar als het pakket actief is zorg ik dat we het bedrag tegenboeken.

Het verzenden van het modem kan ik niet tegenhouden omdat dit een automatisch proces is , het voordeel is wel dat je een nieuwe type modem krijgt.
Ik ga zorgen dat we de kosten gaan vergoeden, het kan zijn dat de kosten wel op je factuur staan maar als het pakket actief is zorg ik dat we het bedrag tegenboeken.

Het verzenden van het modem kan ik niet tegenhouden omdat dit een automatisch proces is , het voordeel is wel dat je een nieuwe type modem krijgt.[/quote]

Dank je Jeroen, ik neem aan dat ik het oude modem dan retourneer, krijg ik daar nog bericht over? Krijg ik daar een retourdoos voor? Hoe gaat dat?
Groet,
Én niet onbelangrijk, mijn oude telefoonnummer, dat krijg ik neem ik aan weer terug?

Groet,
Reputatie 5
Badge +2
@Soeki

Ik spring hier even in voor Jeroen :)

Je oude modem zal je inderdaad retour moeten sturen. In principe had je al een retourdoos moeten ontvangen omdat je abonnement is opgezegd. Deze komt vaak een aantal dagen voor de beeindiging binnen. Je kan het modem in een willekeurige doos stoppen en naar het onderstaande adres sturen met de volgende gegevens:

Wat er bij moet:
- Je naam, adres en klantnummer (zodat het magazijn weet van wie het komt)
- De reden van retourzending

Adres (alléén voor retourneren modem en decoder).

Tele2 Return Service
Antwoordnummer 10020
5140VB Waalwijk

Het oude telefoonnummer is in principe gewoon weer over te nemen aangezien het op hetzelfde adres heeft gestaan. Ik kan me alleen herrineren dat bij bepaalde lijn technieken storingen waren op het gebied van nummerporteringen. Jeroen kan me hierop in dit geval corrigeren.... Maar wat betreft jouwn telefoonnummer zou het geen probleem moeten wezen. Zodra het nieuwe abonnement actief is kunnen de medewerkers een nummerportering opstarten om het oude nummer weer over te nemen.

Alvast een fijn weekend toegewenst!

Met vriendelijke groetjes,

BaardDraakje
Hoi BaardDraakje, het enige dat ik over de opzegging ontving was de automatische e-mail, jammer dat je weggaat. Daardoor wist ik dat ik kennelijk wegging.... Omdat ik niet heb opgezegd, heb ik ook geen doos ontvangen neem ik aan. Misschien komt het nog?
Het oude klantnummer hoort daarbij neem ik aan.
Dankjewel voor nu, ook een goed weekend!

Soeki