hermantd Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten hermantd heeft ontvangen van andere leden.

Starter
Reacties: 2

9 oktober 2012, 19:00

Ik heb 2 september 2012 mijn internet/bellen abonnement bij Tele2 opgezegd, nu krijg ik van u op 13 september 2012 een brief dat ik binnen mijn contractstermijn opzeg, waardoor ik nog de resterende maanden aan Tele2 verschuldigd zou zijn, namelijk 130 euro.

In de nieuwsbrief van 31 augustus 2012 stond te lezen dat ik tot 30 september kosteloos kon opzeggen i.v.m. de BTW verhoging hiervan heb ik dus gebruik gemaakt.

Ik heb kontact gehad de klantenservice van Tele2 die beamen het ook, alleen wat is het geval, omdat Ziggo (mijn nieuwe provider) voor mij heeft opgezegd bij Tele2 kan uw klantenservice het niet terug draaien ik had zelf moeten doen maar dat word nergens vermeld. Ze zeiden mij dat ik eerst bij Ziggo zou moeten opzeggen, daarna bij Tele2 weer moet aanmelden en daarna weer bij Tele2 zelf op moeten zeggen, dan zou ik geen 130 euro hoeven te moeten betalen.
Hoe krom kan het zijn?
15 Reacties
  • jlthkochjlthkoch

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten jlthkoch heeft ontvangen van andere leden.

    Goldmember
    Reacties: 18096

    9 oktober 2012, 23:25

    Je kunt niet opzeggen vanwege de BTW-verhoging! Je kunt opzeggen vanwege de verhoging van de beltarieven. Dit staat inderdaad onduidelijk in de nieuwsbrief, maar opzeggen is gewoon mogelijk. Je hebt een medewerker gesproken die niet weet hoe hij/zij de opzegging moet verwerken, maar recht om op te zeggen heb je wel degelijk. Ik hoop dat iemand van Tele2 je verder zal helpen en dat de medewerkers wat betere instructies krijgen.
  • Aragorn
    Reacties: 13093

    9 oktober 2012, 23:28

    Het is niet slim om over te stappen en Ziggo op te laten zeggen, want in dat geval is de reden niet opgegeven, en is er dus een boetebedrag doorberekend. Die medewerker heeft helaas gewoon gelijk.
    Eerlijke kritische antwoorden zijn geen provocaties. Valse info is wel provocerend. Ik heb alle Tele2 producten gehad.
  • jlthkochjlthkoch

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten jlthkoch heeft ontvangen van andere leden.

    Goldmember
    Reacties: 18096

    9 oktober 2012, 23:39

    Werk je bij Tele2 of zo, Aragorn ;)

    Is toch een kleine moeite om een reden in het systeem te zetten en niet de zaken nodeloos ingewikkeld te maken? Anders kan de klant nu (door zo'n klein foutje) niet meer opzeggen, of slechts tegen betaling van 130 euro.
  • Aragorn
    Reacties: 13093

    9 oktober 2012, 23:41

    :mad: Begin jij ook al?  :) Ok, ok, maar dan zou Ziggo die reden moeten doorgeven.... Doen ze niet.
    Eerlijke kritische antwoorden zijn geen provocaties. Valse info is wel provocerend. Ik heb alle Tele2 producten gehad.
  • jlthkochjlthkoch

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten jlthkoch heeft ontvangen van andere leden.

    Goldmember
    Reacties: 18096

    9 oktober 2012, 23:47

    Nee hoor, zoveel "forum-specialisten" zijn er niet meer, dus ik zal niet beginnen...........

    Ok, maar wat is dan het alternatief? Opzegging ongedaan maken en dan:


    • Aanmelding Ziggo ongedaan maken en met tegenzin klant blijven
    • Opzegging Tele2 opnieuw doorgeven en 13o euro betalen

  • 113397936

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten 113397936 heeft ontvangen van andere leden.

    Starter
    Reacties: 3

    10 oktober 2012, 08:57

    HEt is fou dat een bedrijf de prijzen verhoogd terwijl er een overeenkomst ligt. De kosten voor telefonie gaan met 10% omhoog gelijk met de BTW. Hiermee wil Tele2 iedereen zand in de ogen strooien. Dit is domme marketting wijsheid. Heb je wel eens een auto gekocht en een contract getekend en als je de auto ophaalt moet je nog 10% betalen omdat de dealer de prijs heeft verhoogd? Nou, dit gebeurt normaal niet alleen bij Tele2. Dit heet consumenten bedrog. Ik kreeg ook een bericht dat het ui COULANCE was beeindigd. Hou je dan aan de afspraken dan hoef je jezelf ook niet te verschuilen achter dat kots opwekkende woord coulance. Wees blij dat je weg gaat bij Tele2 want ik heb nog nooit zo'n slechte Telecom knutselaar gehad.
  • jlthkochjlthkoch

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten jlthkoch heeft ontvangen van andere leden.

    Goldmember
    Reacties: 18096

    10 oktober 2012, 09:17

    Alle bedrijven (dus ook providers) verhogen af en toe de prijzen. Wat jij wil is dat de prijzen voor bestaande klanten niet worden verhoogt en voor nieuwe klanten wel? Dat is uiteraard een onwerkbare situatie.
  • Aragorn
    Reacties: 13093

    10 oktober 2012, 11:25

    Bovendien is die prijsverhoging per 1 juli aangekondigd, en zou dezde ook in oktober ingaan. Op die manier blijft het beperkt tot 1 oktober en zijn er niet meer verhogingen op verschillende tijdstippen. Ik zou zeggen, heel netjes van Tele2.
    Eerlijke kritische antwoorden zijn geen provocaties. Valse info is wel provocerend. Ik heb alle Tele2 producten gehad.
  • gerard078

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten gerard078 heeft ontvangen van andere leden.

    Communicator
    Reacties: 157

    10 oktober 2012, 11:39

    HEt is fou dat een bedrijf de prijzen verhoogd terwijl er een overeenkomst ligt. De kosten voor telefonie gaan met 10% omhoog gelijk met de BTW. Hiermee wil Tele2 iedereen zand in de ogen strooien. Dit is domme marketting wijsheid. Heb je wel eens een auto gekocht en een contract getekend en als je de auto ophaalt moet je nog 10% betalen omdat de dealer de prijs heeft verhoogd? Nou, dit gebeurt normaal niet alleen bij Tele2. Dit heet consumenten bedrog. Ik kreeg ook een bericht dat het ui COULANCE was beeindigd. Hou je dan aan de afspraken dan hoef je jezelf ook niet te verschuilen achter dat kots opwekkende woord coulance. Wees blij dat je weg gaat bij Tele2 want ik heb nog nooit zo'n slechte Telecom knutselaar gehad.



    Niet alleen bij providers werkt dit zo, ook bij luchtvaart maatschappijen als je een reis boekt. De kans bestaat dan ook dat je bij moet betalen als bv. de brandstofprijzen stijgen.

    Kortom wat hier bedrog aan is kan ik niet plaatsen. En ik ben het eens met Aragorn, netjes van Tele2.
  • hermantd Auteur

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten hermantd heeft ontvangen van andere leden.

    Starter
    Reacties: 2

    10 oktober 2012, 22:45

    het feit blijft wel dat Tele2 niets wil cq kan doen omdat ze mijn gegevens niet meer hebben zeggen ze maar ze kunnen wel een boete sturen, hoe ga ik hier nu mee om?
  • jlthkochjlthkoch

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten jlthkoch heeft ontvangen van andere leden.

    Goldmember
    Reacties: 18096

    10 oktober 2012, 23:03

    De medewerker die je sprak weet niet hoe hij/zij het moet aanpassen in het systeem. Het beste bel je dan nog een keer en de kans is groot dat je dan iemand aan de telefoon krijgt die wel zijn/haar werk goed doet. De vraag is nog wel wat je wilt:


    • Aanmelding Ziggo ongedaan maken en met tegenzin klant blijven
    • Opzegging Tele2 opnieuw doorgeven en 130 euro betalen

  • hermantd Auteur

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten hermantd heeft ontvangen van andere leden.

    Starter
    Reacties: 2

    11 oktober 2012, 00:12

    Ik heb al twee keer gebeld.

    ik wil gewoon van Tele2 af zonder dat ik die 130 euro moet betalen in dat kon ook volgens hun nieuwsbrief maar volgens de klantensevice moet ik hals brekende toeren uithalen, ze willen gewoon niet mee werken.
  • Gerdine van Tele2Gerdine van Tele2

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Gerdine van Tele2 heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    Reacties: 1338

    11 oktober 2012, 10:14

    Hi hermantd,

    Welkom op ons Tele2 Forum.

    Wat lastig dat er onduidelijkheid is ontstaan over het opzeggen van je abonnement. Omdat je aangeeft dat er onverwachts nog resterende maanden in rekening zijn gebracht en je hier in eerder contact nog niet uit bent gekomen wil ik je graag hierbij helpen. Wil je me je postcode, huisnummer en klantnummer sturen via een privébericht? Vermeld ook even een nummer waarop je bereikbaar bent. Dan neem ik het voor je in behandeling.

    Groet, Gerdine
  • Gerdine van Tele2Gerdine van Tele2

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Gerdine van Tele2 heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    Reacties: 1338

    12 oktober 2012, 11:49

    Beste hermantd,

    Ik heb je privébericht met je gegevens ontvangen. Bedankt hiervoor en nogmaals mijn excuses voor de onduidelijkheid die ontstaan is als gevolg van je opzegging. Ik neem het voor je in behandeling en kom er nog bij je op terug.

    Groet, Gerdine
  • Gerdine van Tele2Gerdine van Tele2

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Gerdine van Tele2 heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    Reacties: 1338

    18 oktober 2012, 08:45

    Hi hermantd,

    Ik heb van mijn collega vernomen dat er telefonisch contact met je is opgenomen en dat jullie afspraken hebben gemaakt over het bedrag dat bij je in rekening was gebracht als gevolg van je opzegging. Ik hoop dat we het op deze manier naar tevredenheid af hebben kunnen handelen. Wil je het me laten weten als je nog vragen hebt naar aanleiding van het telefonisch contact?

    Groet, Gerdine
 

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
Afbeelding
Video
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie inSided.com