beantwoord

Opgelost: problemen internet

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

164 reacties

nu 0,24mbps . Eerst alleen problemen in de avond. Is weer huilen.....
Reputatie 1
Regio Emmen: het zit sinds gister meestal waar het op moet zitten (=14 Mbps - heb tot 20 Mpbs pakket), maar af en toe is het opeens lager en minuut later weer normaal. Dit was gister ook al en ik heb dit niet eerder waargenomen.
12.21:

12.22:

Reputatie 1

Tele2, zou het niet eens tijd worden om deze klachten een beetje serieus te nemen? Ik lees op het hele forum reaties van de mensen van Tele2, maar hier blijft het angstvallig stil. Erg slecht om je klanten niet fatsoenlijk te informeren, zeker in deze tijd. De klanten zullen waarschijnlijk zelf wel hun oplossing gaan vinden (ik wel, zodra mijn contract afloopt ben ik weg)

@EHTEA: beter lezen ipv blazen. De info staat hier
https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/mogelijk-lagere-internetsnelheid-54573
en ook in dit topic hebben ze gereageerd. Het heeft even geduurd, dat wel.
Emmen. Stabiel, half drie in de middag. Blije wij. 😳
Reputatie 2
Hier ook Emmen en nog stabiel gelukkig.

Tele2, zou het niet eens tijd worden om deze klachten een beetje serieus te nemen? Ik lees op het hele forum reaties van de mensen van Tele2, maar hier blijft het angstvallig stil. Erg slecht om je klanten niet fatsoenlijk te informeren, zeker in deze tijd. De klanten zullen waarschijnlijk zelf wel hun oplossing gaan vinden (ik wel, zodra mijn contract afloopt ben ik weg)

@EHTEA: beter lezen ipv blazen. De info staat hier
https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/mogelijk-lagere-internetsnelheid-54573
en ook in dit topic hebben ze gereageerd. Het heeft even geduurd, dat wel.

@vraag678: Kan het niet zijn dat bij EHTEA het ook betrekking heeft op TV & Telefonie waardoor de door jou genoemde link niet telt? Ik heb het namlijk bij alle 3 de diensten. En dan heeft EHTEA wel een terecht punt vind ik.
Reputatie 1
@STVAWI: Het kan natuurlijk dat EHTEA last heeft van een andere storing (met ook tv etc), maar ik zie dat EHTEA nergens noemen. Dit topic is geopend door tele2 zelf voor de internetstoring, niet voor die met tv erbij.
Anyway, ik raakte ietwat geïrriteerd door de geïrriteerde reacties van ongeduld (als in nu-nu-nu), dreigen en andere negatieve vormen van communicatie (om het dan maar zo te zeggen), en reageerde misschien daarom ook wat te geïrriteerd, mijn excuses.

Maar waar gehakt wordt vallen spaanders en ik ga er vanuit dat men (in het algemeen) zijn best doet het zsm op te lossen. Ik denk niet dat iemand harder gaat lopen als je daar vervelend tegen gaat doen. Niet dat ik nooit lullig doe ...:8

Wat de internetsnelheidsstoring van Tele2 betreft, lijkt men het nu gelukkig opgelost te hebben. :D
Ondanks dat het een lange aanloop nodig had, voor het (zichtbaar) werd opgepakt, wil ik mijn waardering ervoor uitspreken dat Tele2 de verzoeken cq kritieken van velen heeft opgepikt dat de storing niet vermeld stond op de storingspagina, dat er op het forum niet gereageerd werd, dat we niet kregen te horen wat het probleem was. Ik vind het goed dat die dingen uiteindelijk wél gedaan zijn en ik persoonlijk vind het fijn te weten wat nu het probleem was (dat staat nu dus in de 1e post van dit topic en op de storingenpagina). Ik zou zeggen, ga zo door tele2. Niet met de storingen, maar wel met openheid & communicatie!
Hier inmiddels weer 48/30. Niks te klagen 😛
Reputatie 2
Het probleem is opgelost. Wat was er precies aan de hand?

Een beperkt aantal klanten had een lagere snelheid, omdat één van onze lijnen in een centrale in Amsterdam last had van packet loss. Wanneer er sprake is van packet loss, komt - bijvoorbeeld bij het openen van een website - niet de hele site in één keer goed bij jou aan. In dat geval moet de missende data net zo lang opnieuw naar jou verstuurd worden totdat de website helemaal is geladen. Hierdoor duurt het veel langer voordat de website op jouw scherm verschijnt. Kortom: wanneer er packet loss optreedt, wordt jouw snelheid lager dan je gewend was.

Dank je wel voor de uitleg, Jefta. Is het ook bekend hoe dit ontstaat en hoe men dit eventueel in de toekomst kan voorkomen?

Bij mij is de verbinding na de fix nog stabiel overigens.
Reputatie 2
Wat ik hiervan begrijp is dat het eventueel te maken zou kunnen hebben met overcapaciteit?

http://frodo.looijaard.name/system/files/historic/tebecai/packloss.txt
hallo allen

Bij ons is de snelheid ook een week een drama geweest van maar een paar mb.
Gisteren kreeg ik een kaartje met snelheidsverdubbeling naar ja 100mb .
Op mijn adres is maximaal 75 mogelijk echter verder dan 30 ben ik nog nooit gekomen en ook na de aangegeven reset van het modem blijft de snelheid hangen bij 28 mb
echt een super verdubbeling dus tele 2 !! schiet hier dus helemaal niks mee op zie gegevens modem hieronder/

groet ronald

Hier hetzelfde. Leuk die belofte van verdubbeling, maar we blijven netjes op de oude snelheid hangen. snif. 😞
Internet van tele2 blijft een drama... Problemen varieren van (te) traag internet tot (zoals ook op dit moment weer) geen internet. De beloofde snelheid is mij nog nooit geleverd. Ik heb het opgelost, tele2 opgezegd en een stabiele privider gekozen...
Badge +4
Aangezien de storing van afgelopen dagen , welke een afneme in internetsnelheid veroorzaakte, inmiddels is opgelost zal dit topic gesloten worden.
Mocht jij nu nog traag internet ervaren probeer dan eerst het volgende:

- Check onze website omtrent het onderwerp Internetsnelheid.
- Reboot je modem door deze minimaal 30 seconden van het stroom te halen en laat deze weer volledig opstarten.
- Sluit vervolgens je computer bekabeld aan en voer een speedtest uit. Belangrijk hier is dat je enkel het apparaat waarmee je bekabeld test aangesloten hebt en dat WiFi uitgeschakeld staat.

Mocht je aan de hand van bovenstaande tips nog steeds een onverklaarbare trage verbinding hebben raad ik je aan een nieuw topic te openen.