beantwoord

Opgelost: problemen internet

Badge +5
  • Oud Moderator
  • 1126 reacties
Het probleem is opgelost. Wat was er precies aan de hand?

Een beperkt aantal klanten had een lagere snelheid, omdat één van onze lijnen in een centrale in Amsterdam last had van packet loss. Wanneer er sprake is van packet loss, komt - bijvoorbeeld bij het openen van een website - niet de hele site in één keer goed bij jou aan. In dat geval moet de missende data net zo lang opnieuw naar jou verstuurd worden totdat de website helemaal is geladen. Hierdoor duurt het veel langer voordat de website op jouw scherm verschijnt. Kortom: wanneer er packet loss optreedt, wordt jouw snelheid lager dan je gewend was.

Een aantal van onze klanten ervaart momenteel een langzamere internetverbinding. Het is bekend waar het probleem zich bevindt, maar aan de oplossing wordt nog gewerkt. Aangezien we hierin medewerking nodig hebben van andere partijen, kunnen we helaas geen indicatie geven wanneer het opgelost is. Het internet kan dus langzamer zijn, maar dit heeft geen betrekking op telefonie of televisie. Indien je ook problemen met telefonie en/of televisie ondervindt, val jij waarschijnlijk niet onder dit probleem.

Graag ontvangen wij van jullie de volgende informatie:
- Ervaar je de problemen nog steeds en zo ja, wanneer ervaar je de problemen? De hele dag of bepaalde tijden?
- Kun je alle (draadloze) apparaten loskoppelen en alleen een computer verbinden met poort 3 of 4 van het modem? Vervolgens ontvangen wij graag een screenshot van een bekabelde speedtest (dus niet via wifi).

Alvast bedankt voor het doorgeven. Wij gaan met deze informatie kijken of de genoemde problemen gerelateerd zijn aan elkaar. Zo komen wij hopelijk sneller tot een oplossing. Zodra wij meer informatie hebben, laten we dit weten in dit topic.
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 13 mei 2016, 12:26

Aangezien de storing van afgelopen dagen , welke een afneme in internetsnelheid veroorzaakte, inmiddels is opgelost zal dit topic gesloten worden.
Mocht jij nu nog traag internet ervaren probeer dan eerst het volgende:

- Check onze website omtrent het onderwerp Internetsnelheid.
- Reboot je modem door deze minimaal 30 seconden van het stroom te halen en laat deze weer volledig opstarten.
- Sluit vervolgens je computer bekabeld aan en voer een speedtest uit. Belangrijk hier is dat je enkel het apparaat waarmee je bekabeld test aangesloten hebt en dat WiFi uitgeschakeld staat.

Mocht je aan de hand van bovenstaande tips nog steeds een onverklaarbare trage verbinding hebben raad ik je aan een nieuw topic te openen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

164 reacties

Op dit moment heb ik een downloadsnelheid van nog geen 0,5 mbps de uploadsnelheid is 3 mbps. Deze laatste is normaal, maar de downloadsnelheid is normaliter 20 mbps. Ik heb een dsl abonnement en toen ik dit abonnement koos verzekerde Tele2 gegarandeerd 20 mbps downloadsnelheid. Aangezien ik dit nu niet heb, denk ik dat er iets niet goed gaat. Hier thuis zijn alle stekkers correct en na modem reset geen verbetering.
Zelfde probleem hier, nu verwacht ik geen wonderen van de internetverbinding... Echter dit slaat alles en oja ipv 20Mbps heb ik het 50Mbps abonnement....

Resultaten zijn gemeten met de tele 2 speedtest, bedraad zonder de digitale televisie aan te hebben.
modem/router reeds gereset, 1 kabel naar de pc, telefoon kabel is korter dan 2m, ethernet kabel is 5m.

1,49 Mbps download en 3,38 Mbps upload.

Hopelijk een tijdelijke storing, maar ik verwacht wel een snelle oplossing van Tele 2. Dit gezien het niet de eerste keer is dat het internet dusdanig weg valt, anders had ik hier niets gepost ;)

Last Result:
Download Speed: 2124 kbps (265.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3574 kbps (446.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 12 ms
Jitter: 0 ms
4-5-2016 22:55:19
In Oss ook al vanaf vanochtend, zeer traag. 1/5 snelheid.
Vanmorgen contact gehad met Tele 2. Ik was in ieder geval niet de enige, maar er was nog geen algehele storing bekend (ofwel voor bepaalde regio's). Echter tot op heden weinig verbetering zit nu op 5-7 Mbps down- en 6 Mbps upload. In verhouding met 4 mei al wel het drievoudige, maar ik sta nog niet bepaald te juichen...... En men kon geen tijdsindicatie geven hoe lang het ongeveer kan gaan duren.

Ben benieuwd wanneer het opgelost is..... Storing van 3 dagen is toch best lang.....
Badge
Sinds woensdagavond is het vaste (VDSL-)internet erg traag (postcode 3438); ik haal nog geen 3Mb/s van de 50Mb/s. Er staat niets over vermeld op de website, terwijl de medewerker achter de telefoon wist te vertellen dat dit een bekend probleem was.
Is er bekend wanneer de verstoring verholpen wordt?
Beste,

Ik heb sinds enkele dagen zeer traag internet (1,5 MB download / 4MB Upload). Ik heb de kanalen 1,3,6 & 11 allemaal uitgeprobeerd, maar bij alle kanalen schommelt de snelheid rond bovengenoemde waarden. Ik gebruik WLAN en we gebruiken 2 verschillende relatief nieuwe Macbooks voor internet. We ervaren op beide computers dit probleem.
Het internet heeft altijd goed gewerkt (op default kanaal 6) maar werkt dus sinds enkele dagen niet meer naar behoren. Ik hoop dat u me verder kunt helpen.

Groet, van Dam
Reputatie 1
Ik denk dat jij ook bij de groep mensen zit waar de internet verbinding an zich niet naar behoren werkt.

zijn heel veel mensen die een "afgeknepen verbinding" beleven sinds een paar dagen
Net terug van vakantie, modem al een rest gegeven, want internet werkte niet of nauwelijks. Na de herstart nog steeds heelveel erg traag kan geen streams kijken
Ik vraag mij echt af waarom Tele2 hierop niet reageerd in t forum, in een ander topic precies dezelfde klachten. Zit hier in de Betuwe ook met down tussen 2 en 3 en up tussen 4 en 8. Lijkt dus niet een lokaal dingetje te zijn. TELE2 wat is er aan de hand en wat wordt er aan gedaan?
Hier in Assen heb ik ook al dagen lang last van traag internet, ik kan nauwelijks en youtube filmpje kijken of online gamen zonder hoge latency 😕
Beste Maurice,

Sinds enkele dagen is internet erg traag geworden. Gisteren leek het probleem even verholpen, nu is het weer terug. Ik zit ipv 45 mbps op 2 mbps. Locatie is Harkstede. Uiteraard heb ik meerdere malen het modem gerestart.

Hier is mijn laatste info:

Datum test: 8 mei 2016 13:12
Downloaden: 1.92 Mbps
Uploaden: 12.86 Mbps
Ping: 21 ms
Server: Groningen

Wat kan ik iets doen?

Mvg,
Frederic

Verstuurd vanaf mijn iPad
ASSEN: SINDS 3 MEI INTERNETTEN, STREAMEN, Internet bellen niet te doen.graag tegemoetkoming in abonnementkosten.

Vanaf 3 mei max 7 mb download en met tv decoder aan Max 5 mb download.
Heel sporadisch 'sochtends 30 mb download voor half uur uurtje
Tja, zoals de moderator in het inmiddels door hem gesloten draadje is er geen sprake van een landelijke storing. Echter blijkt uit de verschillende locaties dat het wel een storing is met landelijk dekking. Het is nuanceverschil, maar goed. Dus even een update vanaf hier in Amersfoort; ook hier sinds ca. 4 mei problemen. Zojuist gemeten; 3 Mbps download ipv 17 Mbps normaal.
Vanaf 4 mei tot op heden is de snelheid van het Internet zeer slecht. Up en download snelheid zijn gelijk ! Al gebeld met Tele2 maar helaas werd daar aangegeven dat dit nog wel een week gaat duren ! Hoezo een week ? Ik snap dat er gezocht moet worden naar een oplossing, gezien ze aangeven dat het alleen in bepaalde regio's plaats vind. Maar dat daar een week overheen moet gaan ! Vrees dat veel mensen dit antwoord niet echt zullen accepteren en ik hoop dan ook jullie snel met een oplossing gaan komen.

Zeer traag internet sinds 4 Mei. Alles gecheckt: kabels, modem reset, evt. pc problemen. Geen van alle de oorzaak.

Gaarne transparantie over de duur van deze storing,
Zoals zovelen heb ik het probleem dat sinds 4 mei de downloadsnelheid van mijn internetverbinding eigenlijk onacceptabele waarden heeft bereikt. Mijn internetsnelheid was sowieso al beneden de maat, waarbij ik 26 Mbps down haalde terwijl dit volgens Tele2 50Mbps zou moeten kunnen zijn en volgens KPN 42 Mbps. Hierover een aantal keren met Tele2 aan de telefoon gehangen (in totaal ruim een uur) en er is tot driemaal een monteur langs geweest verspreid over enkele weken. Deze laatste monteur heeft een stuk bedrading gerepareerd en zei dat mijn internetsnelheid zich binnen een week moest herstellen naar de maximaal mogelijke (rond de 42Mbps, mogelijk meer). Direct was er verbetering: 30-31 Mbps, totdat de snelheid op 4 mei ineens kelderde naar voor mijn doeleinden onbruikbare snelheden.

Eerder al aangegeven via Twitter, waar geen reactie kwam. Eerder in een ander topic gereageerd, waarop de moderator vandaag heeft gereageerd dat voor ieder persoonlijk een topic gemaakt moet worden. Vandaar dit topic.

Het gaat om Utrecht, Hoograven. Mijn internetsnelheid is nu al ruim een maand onder de maat en ik ben benieuwd wat hieraan gedaan gaat worden.

Bijgevoegd behaalde snelheden via speedtest.net over de afgelopen dagen.

EDIT: Uiteraard een aantal keren een modem reset gedaan, maar dat heeft geen invloed op het resultaat.
Reputatie 7
Badge +4
Ze hebben inderdaad een aantal klanten die last kunnen ondervinden. Het is is niet regio gebonden.
https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/verlaagde-internetsnelheid-54573/index1.html#post329745
Ook ik heb last van zeer traag internet. Dat is sinds 4 mei. Ik heb nog slechts 3 mb download.... Wat te doen?
Aangezien verzocht werd voor elke gebruiker een topic aan te maken: Ik heb hier hetzelfde probleem als de meesten. Mijn upload snelheid is (volgens de speedtests) goed, de download is extreem slecht. In plaats van de normale 8 MB/s wisselt het tussen 10 kB/s en 250 kB/s, gemiddeld rond de 50 a 60 kB/s, met de nodige haperingen...

Ik las dat het probleem bekend was. Gezien de nogal lange tijd die er voor nodig is geweest om überhaupt het probleem te onderkennen zou het niet meer dan correct zijn nu wat meer informatie te verschaffen dan wat er tot nu toe meegedeeld is.
Ook ik heb sinds 3 maart 2016 last van een enorme lage download waardoor ik niet eens kan streamen.
Ik woon in Nieuwegein. Het zou fijn zijn als jullie ons vanaf nu goed op de hoogte houden. Kunnen jullie dit oplossen en mij op de hoogte houden?

INFO
Last Result:
Download Speed: 4817 kbps (602.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 30923 kbps (3865.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 9 ms
Jitter: 0 ms
5/8/2016, 4:56:08 PM
Beste,

Ik kom hier via https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/verlaagde-internetsnelheid-54573#_=_, met de vraag of ik ook onder de klantgroep val waar de storing voor van toepassing is. Herstarten van het modem heb ik al geprobeerd (2x), maar heeft geen effect. Downloadsnelheid lijkt nog geen tiende te zijn van de normale snelheid, maar de uploadsnelheid lijkt onaangetast.

Met vriendelijke groet,
Jorik van der Hoek
Sinds 4 mei heb ik erg traag internet. Ik kan niet eens meer YouTube filmpjes kijken op mijn Chromecast en Twitch Streams moet ik op lage kwaliteit zetten, en zelfs dan hapert hij soms nog. Ik woon in Utrecht Zuilen.

Normaal heb ik ongeveer 25 down, nu zijn dit mijn snelheden:

Graag snel oplossen, ik betaal gewoon voor snel internet en dit kan echt niet. Vooral aangezien ik het nodig heb voor studie/werk.
Hallo,

Via deze melding: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/verlaagde-internetsnelheid-54573#_=_ kwam ik erachter dat de snelheid van het internet verlaagd is.
Helaas is dit bij mij ook het geval, resetten van het modem (tot nu toe 3 keer gedaan) heeft even effect maar helpt niet lang. Kunnen jullie mij verder helpen?

Groeten,
Aukelien
Sinds 3 mei 4,3 down 11 up. Sauwerd, 9771AP
Zoals gevraagd hierbij een los topic voor mijn storing:
Ik heb een trage download, tussen de 1 en 10 Mbit, meestal 5mbit.

Ik heb geen televisie van Tele2.

Mijn upload is wel goed, 30 mbit
Het modem is netjes getrained op 100/30 mbit.

Probleem is ook bij de bekabelde internet aansluiting dus geen WiFi issue.

Betreft een aansluiting in Utrecht, 50mbit