beantwoord

Opdracht verzenden ABN Telebankieren lukt niet met Tele2 internet en bellen

• 24 januari 2016
  • 37 reacties
  • 1870 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

37 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste Bert,

Ik heb het topic weer geopend naar aanleiding van jouw privébericht. Daar vertelde ik onder andere dat ik ook de vraag van Michiel op mij ga nemen. Ik hoop dat je dit verder met mij aan wilt pakken, Bert!

Groetjes,
Rick
Reputatie 1
Beste meedenkers,
Hallo Rick en Michiel,

Het heeft even geduurd ( ik was er even helemaal klaar mee ).
Ik ben tijdelijk overgestapt tijdens het doen van betalingen, naar de wifi van mijn buurman, werkt perfect, maar wel lastig.

Ik heb een extra ( alternatieve ) DNS server ingesteld van Tele2 zelf.
Ik heb nu dus twee DNS servers te weten : 62.58.50.8 en als alternatief : 62.58.50.6
Ideal betalingen werken nu ( meestal ) ook!

Dit is mij nog nooit overkomen in al de tijd dat ik aansluitingen verzorg voor vrienden, collega's kennissen etc.
Zal je altijd zien, het lukt overal, behalve bij mijzelf.

Pluspunt is wel dat je op deze manier het online shoppen afleert...

Of het de beveiliging van de ) ABN bank is of een corrupte conflict in het modem van Tele2 weet ik niet.

Ik hoop dat dit ook bij andere gebruikers werkt!

Wel blijf ik het standaard modem van Tele2 (Technicolor bvn ) een vreselijk zwak ding vinden.

Succes allen!

Groeten van Bert.
Reputatie 6
Badge +5
Bijzonder dat het met alternatieve DNS servers, maar wel van Tele2 ook werkt.
Mooi dat het zo wel werkt. :)

Gewoonlijk heb je trouwens ook 2 DNS servers. Als alles op auto staat
krijg je namelijk 192.168.1.1 als DNS. Die verwijst naar het modem
en die verwijst naar de juiste DNS servers.
Reputatie 1
Hallo Jeroen!

Heb je helemaal gelijk in als 192.168.1.1 tenminste het ip adres is van het modem.
Maar vaak staat er ook een andere DNS server, in bijvoorbeeld windows of IOS...

Het wekt altijd, tenminste, ik heb dit probleem nog nooit eerder gezien.
Helaas komt het bij meerdere Tele2 abo's voor met dezelfde configuratie en bankierend bij ABN.

Jij hebt me op het juiste spoor gezet!

Bedankt, ik hoop dat ook andere gebruikers van Tele2 hiermee geholpen zijn.

Groeten van Bert.
Reputatie 6
Badge +5
Ja, dat hoop ik ook.
Maar zo'n kunstgreep zou natuurlijk eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Ik hoop dat Tele2 dat uiteindelijk ook oplost en dat dit niet meer nodig is.
Graag gedaan. 🙂
Jeroen, Bertus,
Fijn dat jullie zo hebben meegedacht. ABN AMRO Internetbankieren werkt voor mij nu ook weer. Chapeau.
Kan echter geen mails meer versturen met Outlook en Mail (Apple), maar dat lijkt een ander topic waar ik hoop een antwoord op te vinden.
Michiel
Reputatie 1
Hallo Michiel,

Dat van de mail klopt.
je zal je smtp server voor uitgaande mail moeten wijzigen in een die Tele2 wel accepteert.

smtp.versatel.nl en poort 25 zou kunnen werken met je modem en abonnement .

Maar dat is een ander onderwerp zoals je zei.

Succes!

Groeten van Bert.
Reputatie 4
Badge +3
Super dat je ook Michiel goed op weg hebt geholpen, Bert! Ik ben in zijn topic ook al bezig om hem verder te helpen, maar ik waardeer het zeer :)

@Jeroen: Ik ben bezig een aantal soortgelijke topics op te pakken en ik ga mijn best doen om te zorgen dat dit voor alle klanten standaard wordt opgelost.
Ik heb sinds deze week ipv gewoon internet glasvezel internet van jullie , nu heb ik hetzelfde probleem, ik kan geen ideal betalingen verrichten en ook niet =internetbankieren van ABNAMRO, ook kan ik geen beveilligde formulieren versturen bv als ik een auto wil huren kan het formulier niet worden verzonden....help me aub!!
Reputatie 1
Ik heb helaas ook nog steeds problemen met ABN internetbankieren.

Na het wijzigen van de DNS servers kan ik wel internet bankieren, maar IDeal betalingen gaan sins kort toch weer fout.

Ik ben de moed verloren,er komt toch geen oplossing, en ik gebruik de Wifi van een aardige buurman om IDeal betalingen te verrichten.
Dit lijkt nergens op natuurlijk, maar ik denk dat het pas opgelost is als Tele2 betere modems gaat gebruiken,
Of dit probleem en hun klanten serieus gaat nemen.
Beloftes worden helaas niet nagekomen door Tele2, of kunnen niet nagekomen worden, al zijn de medewerkers welwillend.

Het lukt Tele2 tot nog toe niet een oplossing te bieden, ze zijn heel vriendelijk, daar niet van, maar ik denk ernstig onderbemand, of ze zijn te snel gegroeid om fatsoenlijk een probleem als dit op te lossen.

Er zijn steeds meer mensen met deze configuratie met dergelijke problemen.
Er moet een goede technicus op gezet worden om dit lastige probleem definitief op te lossen.

Succes!

Met vr groet,

Bert.
*** Reactie aangepast door moderator (Rick): topickaping (zie artikel 7d van de huisregels)

Natuurlijk helpen we jou wel graag verder op het forum, maar jouw bijdrage had verder geen toevoeging aan dit topic en daardoor wordt het topic alleen maar minder overzichtelijk. Als je zelf een vraag wilt stellen, kun je hier klikken.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Bert,

Ik begrijp jouw teleurstelling dat het nog steeds niet werkt zoals het zou moeten. Helaas heb ik inderdaad nog steeds geen oplossing.

Groetjes,
Rick