beantwoord

Opdracht verzenden ABN Telebankieren lukt niet met Tele2 internet en bellen

• 24 januari 2016
  • 37 reacties
  • 1870 x bekeken

Reputatie 1
Beste mensen,

Deze week heb ik thuis internet en bellen / adsl van Tele2 geïnstalleerd.
Alles werkt prima, behalve een opdracht verzenden tijdens ABN internet bankieren.
Bankieren, inloggen, opdracht klaarzetten gaat prima, totdat je op " opdracht verzenden " drukt.
De noodzakelijke pop up komt niet te voorschijn, en het scherm blijft dan grijs.

Sluit ik dan ( tijdelijk ) mijn nog werkende Ziggo aansluiting aan aan de bewuste computer werkt het wel!

Dus het lijkt of het modem ( Technicolor bvn ) een poort dichtzet?
In dit modem kan je als user de veiligheid niet een niveau lager zetten helaas.

Het is op al mijn aanwezige computers hetzelfde probleem ( Laptop met Windows 10, mac ios en Ipad ).

Is er heel misschien iemand die dit ook heeft gehad, en de oplossing weet?

Google bied geen soelaas tot dusver.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Met vr groet,

Bert.
icon

Beste antwoord door jeroendemuzikant 2 februari 2016, 22:47

Misschien een vaag DNS probleem?
Kun je niet eens op een pc bij het netwerk een andere DNS server instellen om te zien
of dat misschien iets uitmaakt? Die van Google bijvoorbeeld, 8.8.8.8 en/ of 8.8.4.4
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

37 reacties

Reputatie 1
Even een update,

Het werkt nog steeds niet, ook niet met een andere browser, en volledig andere computer.
Ik baal er best van, ook Ideal betalingen worden niet geladen!

Ik zie ook dat er andere mensen zijn met dezelfde problemen.

Is er een wizzkidd beschikbaar bij Tele2?= die dit snel kan oplossen?

Groeten van Bert.
Reputatie 4
Badge +3
Hi Bert,

Ik vind het een gek probleem. Heb je het zowel in browsers als in de apps geprobeerd? Ik kijk ook graag alvast even naar jouw abonnement en mogelijkheden voor een ander type modem. Wil je mij jouw NAW-gegevens, klantnummer en geboortedatum sturen via een privébericht?

Groetjes,
Rick
Reputatie 1
Hallo Rick, pb met gegevens verstuurd!

Alvast bedankt!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Bert,

Bedankt voor jouw privébericht. Ik kan geen ander modem uitsturen die we aan jouw verbinding kunnen hangen. We kunnen op twee manieren op zoek naar een oplossing:

1. Je kunt een externe router in DMZ plaatsen en deze het verkeer laten beheren.
2. Ik overleg het met de technische dienst. Je bent vast niet de enige die dit probleem heeft. Mogelijk kunnen wij jouw router van afstand configureren.

De eerste optie zou je direct kunnen uitvoeren als je nog een router hebt liggen. De tweede optie zal even op zich moeten laten wachten. Ik werk morgen en overmorgen niet en heb dan pas maandag weer contact met de technici.
Laat maar even weten hoe en wat, maar ik wil m'n best doen om dit voor jou werkend te krijgen!

Groetjes,
Rick
Reputatie 1
Hallo Rick,

jammer dat er geen ander / wel goed werkend modem beschikbaar is.

De truck met een externe router / dmz = demilitarized zone heb ik geprobeerd.
Maar juist met internetbankieren kan dit heel onveilig zijn.

Als ik via mijn nu aangesloten externe ( sitecom ) extra router inlog blijven de problemen bestaan!
De Tele2 Technicolor houd het goed dichtgetimmerd!

Tele2 geeft allen user gegevens, en geen admin inloggegevens zodat ik geen enkele instelling in de Technicolor kan wijzigen.

Ik houd me dus zeer beleefd aanbevolen om indien mogelijk de Technicolor op afstand te configureren.

Die technische jongens zijn daar vast goed in!

Alvast bedankt, en ik hoop dat ik niet vergeten wordt.

Ik wacht het even af tot maandag.

Bedankt nogmaals, en groeten van Bert.
Badge +2
@Bertusdevierde

Jouw probleem met een opdracht verzenden via ABN heb ik hier kunnen reproduceren met een familielid van mij die ook bankiert bij ABN en de Technicolor van Tele2 heeft.

We hebben een proef betaling gedaan (ik ben nu een hele euro rijker, dank je wel) en ja, het scherm lijkt grijs te blijven maar terwijl we erover aan het praten waren kwam toch ineens de pop-up tevoorschijn en is de betaling gedaan.

Het lijkt erop dat er iets niet helemaal in orde is, want op andere aansluitingen gaat het wel snel maar het heeft gewerkt, zij het met vertraging op de Technicolor.

Ben ook benieuwd wat de techneuten hiervan vinden en of er een oplossing voor is.
Reputatie 1
Hallo Gela,

Hartstikke bedankt voor de reactie.
Wat vriendelijk dat je dit geprobeerd hebt!

Ik heb zojuist ook weer een proefbetaling gedaan, maar zelfs na 5 minuten komt de noodzakelijke pop up niet te voorschijn.
Ziggo weer even omgeprikt, niks aan de hand, alles normaal.
Tele2 wer aangesloten, meteen hetzelfde probleem.

Ik wacht het nu even af, het komt vast een keer goed.
Ik hoop ook dat de technici het op kunnen lossen, ik wil niet weer overstappen...

Tele2, niet duur, en het meeste werkt prima, maar dit is wel erg lastig.

Bedankt voor het meedenken!

Groeten van Bert.
Reputatie 1
Ik weet dat Rick het graag wil helpen oplossen.
Maar het is nu maandag geweest, en helemaal niks gehoord.
Het probleem met internet bankieren is er nog, en we zijn ook niet meer telefonisch bereikbaar op ons gewone nummer.
Inmiddels zijn we 8! dagen verder.
Het is vast erg druk bij Tele2, en wellicht te weinig technische en/of helpdesk medewerkers, maar ik begin het een aanfluiting te vinden.
Erg jammer allemaal.

Ik kreeg een brief ten tijde van mijn aanmelding, " wij willen er voor zorgen dat u een tevreden klant wordt, en blijft "

Dat vind ik een mooi streven...

Als dit zo doorgaat laat ik het contract ontbinden via mijn rechtsbijstand.

Liever heb ik echter dat het snel wordt opgelost.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Bert,

Ik heb het nagevraagd en Internet Bankieren van ABN loopt gewoon via een ssl-verbinding volgens mijn technische collega's. Ik kreeg de volgende tips mee:

- Modem resetten naar fabrieksinstellingen
- Mogelijk is jouw Tele2 internetverbinding geblokkeerd vanuit ABN, omdat je het te vaak geprobeerd hebt met verschillende verbindingen

Het laatste heb ik zelf voor je nagevraagd, omdat ik toevallig iemand ken die bij de telefonische klantenservice van ABN werkt, maar dergelijke blokkades kwamen hem niet bekend voor.

Nu verder op zoek naar de oplossing:
- Begrijp ik het goed dat je het ook via de Tele2 internetverbinding op de iPad hebt geprobeerd via de ABN Amro app?
- Heb jij de beschikking over een externe router of zou je jouw computer een paar minuten in DMZ (met ingebouwde firewall) willen zetten om te testen of het dan wel werkt? Als het dan wel werkt, kan niemand zeggen dat het niet aan de instellingen van het modem ligt. Op dat moment kan ik me er hard voor maken dat hier toch verder naar gekeken wordt.

Ik heb trouwens ook het liefst dat dit snel wordt opgelost! :)

Groetjes,
Rick
Reputatie 6
Badge +5
Kun je niet eens op een pc bij het netwerk een andere DNS server instellen om te zien
of dat misschien iets uitmaakt? Die van Google bijvoorbeeld, 8.8.8.8 en/ of 8.8.4.4
Reputatie 1
Hallo Rick,

Dat Tele2 geblokkeerd zou zijn vanuit ABN klopt niet.
Het verschijnsel deed zich namelijk meteen voor, dus direct de eerste keer na het aansluiten van het Tele2 modem.
Zij hanteren dit soort blokkades ook niet, behalve bij verdenking van frauduleuze praktijken vanaf 1 ip adres.
( dit speelt niet bij mij overigens haha...)

Zoals eerder vermeld heb ik dit alle genoemde tips uitgevoerd.

Ik heb zojuist de volgende stappen andermaal uitgevoerd om helemaal zeker te zijn :

Tele2 modem gereset naar fabrieksinstellingen
Externe ( Sitecom ) modem in DMZ, met ingeschakelde en uitgeschakelde ingebouwde firewall.
Hier mijn computer op aangesloten, en andermaal getracht een ABN opdracht te verzenden.
Het probleem blijft ook dan bestaan!!! ( dit was ter verwachten, omdat ik dit vorige week ook gedaan heb ).
Dus ook dan verschijnt er geen pop up om de opdracht te verzenden, en ook een Ideal betaling is onmogelijk.
Dit komt omdat ook deze externe router ( dmz of niet ) toch echt voorbij de gesloten poort van jullie modem moet, en dat werkt dus niet.
Sluit ik mijn externe router aan op een netwerk van iemand anders ( Geen tele2! ) werkt het feilloos.

Kort door de bocht, de fout zit in de apparatuur van Tele2, na het aansluiten van de Tele2 apparatuur is de fout ook meteen ontstaan, waarvan acte.

Abn gebruikt overigens een net iets ander protocol dan bijvoorbeeld de ING, die TAN codes verzend via sms.
Met Tan codes heb je dit hele probleem niet, maar ja, ik bankier toch echt bij de ABN bank.

Via de app abn internetbankieren van ABN kan ik wel betalingen uitvoeren, omdat de bekende pop up in de app niet noodzakelijk is om een betaling te valideren.
Tevens gebruikt de Iphone ABN app een heel ander https / poort protocol, dus is het lochisch dat dit wel lukt.

Excuses voor het uitvoerige antwoord, maar het is ook ingewikkelde techniek.

Ik hoop dat Tele2 deze bug kan oplossen, het duurt al best lang.

Bedankt Rick,

Groeten,

Bert.
Reputatie 1

Hallo Jeroen, leuk dat je meedenkt!

Ik heb ingelogd op het Tele2 modem, maar helaas is er door eindgebruikers niets in te stellen.
Zelfs je DNS / IP range kan niet gewijzigd worden, firewall is niet uit te zetten, niets.
Anders zette ik de dns van het modem wel uit, en liet ik mijn eigen router de dns en firewall / beveiligingstaken uitvoeren.

Ik heb er ook over gedacht een Fritzbox router/modem te kopen, en het hele Tele2 modum weg te smijten, maar helaas werken die niet met Tele2.
Tele2 vast internet werkt echt alleen met hun eigen modems helaas.

Ik wacht het weer even af.

Ik baal wel, kan niet gebeld worden, en bankieren sinds Tele2, en ik werk notabene in de communicatie sector.
Het werkt overal, behalve bij mijzelf hihihi.

Groeten van Bert.
Reputatie 6
Badge +5
Klopt, is niet in het Tele2 modem in te stellen. Maar je kunt alsnog bij het netwerk op
je pc wel een extra DNS server opgeven.

Of als op het modem de router in DMZ staat. Dan moet je toch wel op die router
je eigen DNS voorkeur kunnen opgeven? Of zie ik dat verkeerd?

Maar op 1 pc zou je het eerst eens kunnen testen. Misschien is het wel onzin
wat ik zeg. 😃 Maar dan zou je dat wel uit kunnen sluiten. 🙂
Reputatie 1
Hoi!

Tot dusver kan ik helemaal geen voorkeuren wijzigen in het Technicolor modem van Tele2
Alleen als je ingelogd ben als super admin, en die gegevens geeft Tele2 niet.
Admin inlogggevens zijn ook nergens te vinden op bv Google.
Ik kan alleen als user inloggen.

Ik ga er later deze week weer eens verder induiken, en eens spelen met dns op de pc, mac etc.

Groeten ven Bert, en bedankt!
Reputatie 1
Hallo Jeroen!

Het is niet Jeroen de muzikant, maar Jeroen de tovenaar hahaha!

Ik heb je tip gevolg, en ben aan het stoeien geweest met de dns server van Tele2.
Die veroorzaakt het probleem inderdaad!

Ik heb nu jouw tip toegepast, en de dns server in mijn mac en pc vervangen voor een "public" dns server, en dit werkt!!!

Ik had zelf eerlijke gezegd nooit verwacht dat dit de oplossing zou kunnen zijn...

Ik vind het zoals je zelf zegt ook een "vaag" dns probleem, ik heb het nog nooit eerder meegemaakt.
Wel dat een dns server weigert, dus geen internet, maar nooit met mijn probleem als gevolg. ( heb ik weer ).

Ook ter "lering ende vermeak" van het Tele2 team.

Bedankt bedankt bedankt.
Learning all the time...

Groeten van Bert.
Reputatie 6
Badge +5
Hahahaha. 😃 'Jeroen de tovenaar'. :D
Nou Bert, mooi dat het werkt. Ik heb al zoveel vage DNS problemen gezien.
En hoewel ik ook niet 100% verwachte dat dit de oplossing zou zijn,
dacht ik toch 'je kunt het eens proberen'. En verrek, het werkt ook nog!
Dus weer eentje aan de 'bibliotheek van vage DNS problemen' toegevoegd. :8

Graag gedaan natuurlijk. 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Hoe kan ik toegang krijgen tot die bibliotheek van jou, Jeroen? ;)

Maar even serieus: een DNS probleem. Dat maakt het inderdaad logisch dat je het bij de ene provider wel en bij de andere niet werkt. Ik ga dit communiceren richting onze dames en heren van de technische dienst, want deze ingreep zou niet nodig moeten zijn. Ik gebruik thuis trouwens ook stiekem de Google DNS servers :)

Maar goed, ik hoop natuurlijk gewoon dat zij dit probleem kunnen opsporen een aanpassen.

Bert: Heb jij op dit moment wat betreft dit probleem nog een vraag voor mij?
Jeroen: Bedankt 🙂
Reputatie 1
Hallo Rick,

Nee, kan wat mij betreft een slotje op...

Groeten van Bert.
Reputatie 1
Hallo Rick,

Nee, kan wat mij betreft een slotje op...

Groeten van Bert.

Oeps, ik was toch iets te snel,

Ideal betalingen doen het niet, maar gewone betalingen wel.
Dat komt mooi uit want zo kan mijn vrouw niet online shoppen hahaha.
Maar goed is het niet natuurlijk.
Ik gebruik nu de wifi van de buren als we een Ideal betaling moeten doen om dit probleem te omzeilen, maar dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk.

Wellicht dat de technische dames en heren zich hier nog eens over willen buigen.

Het liefst had ik een heel ander modem, maar dat kan dus niet.
Het probleem zit dus toch nog dieper dan ik gedacht/gehoopt had helaas.
Ik ga er ook nog verder mee stoeien.

Een fijn weekend!

Groeten van Bert.
Reputatie 6
Badge +5
Misschien alle cookies e.d. een keer verwijderen en nog eens proberen?
Of bestaat dit probleem op meerdere apparaten?
Dit lijkt me toch niet iets wat actief door het modem word tegengehouden
als het modem gewoon op de standaard configuratie draait.

Misschien een routing probleem bijTele2/ KPN? Geen idee hoor. 🙂
Reputatie 1
Hoi Jeroen,

Ik heb meerdere divices, en ze hebben het allemaal!
Welke configuratie en router ik ook gebruik, lan,wlan, router of rechtstreeks.
Raar maar waar.

Maar Ideal betalingen vind ik veel minder belangrijk dan de gewone betalingen, en dat werkt nu wel gelukkig.

Een fijn weekend allemaal!

Groeten van Bert.
Reputatie 6
Badge +5
Ja, gelukkig dat de gewone betalingen nu wel werken. :D
Blijft apart hoor.

Goed weekend Bert. 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Hi Bert,

Ik heb het met een collega overlegd en het kan te maken hebben met de MTU waarde. Wil je voor mij het onderstaande invoeren in een command venster (Windows)? En wil je de resultaten daarvan hier plaatsen?

netsh interface ipv4 show subinterfaces

Dit is overigens meer iets van vroeger. Windows 10 zou dit automatisch moeten aanpassen, maar je weet het maar nooit. Als deze instelling verkeerd staat (lokaal of vanaf een modem/router, dan kan de bank dit als onveilig bestempelen.
Als het dit niet is, gaan we weer verder kijken.

Groetjes,
Rick
Bert,

Is het probleem van de betalingen nu voor jou opgelost. Ik heb hetzelfde probleem nu ik overgestapt ben naar een ander modem (40 MB). Ik kan geen betalingen meer doen via ABN AMRO omdat het pop up scherm niet verschijnt.
Reputatie 4
Badge +3
Hi Michiel10,

Jeroen heeft voor Bert al een oplossing aangedragen voor een gedeelte van het probleem. Ook heb ik nog een reactie geplaatst waar je misschien iets mee kunt. Als dit voor jou niet helpt, kun je een nieuw topic aanmaken voor jouw probleem. We helpen je daar dan graag verder.

Groetjes,
Rick

Omdat de TS nu al bijna een maand niet is teruggekomen, zal ik dit topic sluiten.