beantwoord

Ontevreden over wifi

  • 27 August 2019
  • 10 reacties
  • 595 x bekeken

Hallo,
Ik ben sinds 2003 klant bij Tele2 maar de laatste tijd (maanden-jaar) zijn we absoluut niet tevreden over de wifi snelheid in huis. Hij varieert enorm en is vaak eind van de middag/begin van de avond heel laag (2mb/sec), waardoor het hele gezin moppert.
Ik denk er over om over te stappen naar een ander pakket en zie nu dat nieuwe internetpakketten worden aangeboden door T-Mobile. Kan iemand mij zeggen welke voordelen dit kan hebben?
Alvast bedankt, Arine
icon

Beste antwoord door eric 27 August 2019, 15:59

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12
De voordelen zijn dat t-mobile, als je daar ook een mobiel abonnement hebt gratis upgrades geeft voor je internet en je mobiel.

Maar als alleen het wifi slecht is, dus bedrade pc's wel goed werken, zou je ook een wifi systeem kunnen kopen. Doordat er steeds meer wifi wordt aangezet, en elk huis zo een stoorzender van jouw systeem wordt, is wifi mesh een goede oplossing.
Reputatie 6
Veel mensen hebben geen bedraad Internet maar alleen Wifi. Als dat het geval is kan er naar een sneller abo worden gekeken. Postcode invullen en kijken of DSL pairbonding of glas mogelijk is.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Reputatie 7
Badge +8
Als je WiFi traag is heeft het geen zin om sneller internet aan te schaffen. Dan is de oplossing van Eric beter. Je kunt eerst een programma als wifi optimizer gebruiken om je WiFi te controleren, vrije kanalen, kanalen bezet door de buren etc. Welke modem gebruik je?
Reputatie 6
Einde middag/avond betekent meestal meer activiteit op de lijn dat kan wifi maar ook de verbinding zelf zijn. De TS geeft geen snelheden die bedraad gemeten zijn.
Als je WiFi traag is heeft het geen zin om sneller internet aan te schaffen. Dan is de oplossing van Eric beter. Je kunt eerst een programma als wifi optimizer gebruiken om je WiFi te controleren, vrije kanalen, kanalen bezet door de buren etc. Welke modem gebruik je?
Gewoon het door Tele2 geleverde modem, in mijn geval is dat: Technicolor TG789bvn. Voor mijn werk PC op zolder en voor de PlayStation gebruiken we al bedraad internet, maar wifi is natuurlijk ook nodig voor smartphones en Ipad etc.
Ik wissel regelmatig handmatig van kanaal, maar het rare is dat als ik de router op 'automatic' channel selection zet hij nooit van kanaal wisselt.
Ik vraag me dus af of een ander modem (bij een andere provider) betere resultaten zal kunnen geven.
Reputatie 5
Hé arine-mark,

Lastig dat je wifi verbinding traag begint te worden tegen de avond. Ik zie dat je zelf al bezig bent geweest met het kiezen van andere kanalen maar dit is jammer genoeg geen blijvende oplossing voor je. Mocht je onze wifi hulp pagina's nog niet gezien hebben dan kun je hier en hier een kijkje nemen, mogelijk heb je nog iets aan die tips.

Overstappen vanwege wifi problemen is vrij radicaal, bij de meeste providers krijg je een modem die vergelijkbaar zal zijn en mogelijk maar een kleine verbetering oplevert. Een betere oplossing is je wifi netwerk thuis op een andere manier uitbreiden/versterken door bijvoorbeeld een extra router aan te schaffen of te kiezen voor een Wifi mesh set zoals ons eigen Tele2 Slimme Wifi. Dit kost dan 5 euro per maand en daarvoor krijg je drie losse wifi versterkers in bruikleen die je op elk stopcontact (draadloos) in je woning kan plaatsen op plekken waar het nodig is. Zie voor meer info de link hierboven.

Groet, Kevin
Hé arine-mark,

Lastig dat je wifi verbinding traag begint te worden tegen de avond. Ik zie dat je zelf al bezig bent geweest met het kiezen van andere kanalen maar dit is jammer genoeg geen blijvende oplossing voor je. Mocht je onze wifi hulp pagina's nog niet gezien hebben dan kun je hier en hier een kijkje nemen, mogelijk heb je nog iets aan die tips.

Overstappen vanwege wifi problemen is vrij radicaal, bij de meeste providers krijg je een modem die vergelijkbaar zal zijn en mogelijk maar een kleine verbetering oplevert. Een betere oplossing is je wifi netwerk thuis op een andere manier uitbreiden/versterken door bijvoorbeeld een extra router aan te schaffen of te kiezen voor een Wifi mesh set zoals ons eigen Tele2 Slimme Wifi. Dit kost dan 5 euro per maand en daarvoor krijg je drie losse wifi versterkers in bruikleen die je op elk stopcontact (draadloos) in je woning kan plaatsen op plekken waar het nodig is. Zie voor meer info de link hierboven.

Groet, Kevin

Al die tips heb ik al geprobeerd/uitgevoerd. Ik heb ook al eens internet via stopcontact geprobeerd maar dat werkte niet. Ik zou de Slimme Wifi wel willen uitproberen, kan dat?
En wat ik me dus speciaal afvraag: ik heb nu een 'oud' Tele2 abonnement voor Internet Basis á 29 euro per maand en ik zie dat een nieuw Tele abo 25 euro per maand kost voor Light en 28 euro voor DSL 50MBs internet maar dat loopt dus via T-Mobile en mijn oorspronkelijke vraag hier was dan ook: heeft het zin voor mij om daar naartoe over te stappen? Hoort daar dan een ander/beter modem bij bijvoorbeeld?
Bedankt voor het meedenken, groet, Arine
Reputatie 4
Hallo Arine,

Het heeft weinig zin om over te stappen of allerlei WiFi apparatuur aan te schaffen als het aan je internetverbinding zelf ligt.
Je kan beter eerst een speedtest doen via een bedraad apparaat, 1 als je wel goede snelheid via WiFi hebt en 1 als je geen goede snelheid hebt.
Je kan hier een speedtest doen: https://www.speedtest.net/nl
Bij beide testen moet je de TV ontvanger uitzetten en de rest van de huisgenoten moeten dan ook even niets doen op internet om tot een goed vergelijk te komen.

Mocht bedraad de snelheid wel goed zijn 's-avonds dan kan je i.d.d. kijken naar betere WiFi apparatuur of overstappen naar een andere provider.
Bij T-Mobile krijg je zo te zien modems waarin ook 5GHz zit, meestal zijn die kanalen veel minder druk bezet dan de 2.4GHz kanalen en haal je daarmee wel de hogere snelheid, je apparaten moeten dan wel 5GHz ondersteunen, de nieuwere laptops, iPhones, iPads en wat duurdere Android toestellen doen dit meestal wel.
Enige nadeel is dat het bereik met 5GHz iets minder is, heeft dan wel weer het voordeel dat je dan minder last van buren op hetzelfde kanaal hebt.
Reputatie 5
Hé Arine,

De slimme wifi plumes van Tele2 zijn maandelijks opzegbaar, je kan het dus uitproberen en als het niet het gewenste resultaat oplevert dan zit je er niet aan vast, wel betaal je dan eenmalig 5 euro + 4,95 verzendkosten.

Malamute heeft nog een goed punt en dat is snelheid/kwaliteit van je verbinding naar het modem toe. Deze had ik al nagekeken: je modem haalt 99mbit/s down en 31mbit/s up dus daar ligt het niet aan.

Als je interesse hebt om de slimme wifi plumes uit te proberen laat het dan maar even, dan kan ik ze voor je bestellen.
Reputatie 5

topic vanwege inactiviteit gesloten