beantwoord

Onstabiel wifi signaal

  • 27 July 2020
  • 6 reacties
  • 435 x bekeken

Beste tele2-medewerker

 

Ik heb al een hele tijd last van een onstabiel wifi signaal, waarover ik al meerdere keren met tele2 contact heb gehad. Nu heb ik vanalles nagelopen om het te optimaliseren, maar helaas nog geen verbetering. Ik moet regelmatig de modem resetten om weer verbinding te krijgen. 

Ik heb een davolink DV-2020 modem die al vrij oud is, zou het hieraan kunnen liggen? Ik las op het forum meerdere berichten dat dit een verouderd model is.

Ook heb ik geprobeerd een wifi-versterker aan te sluiten om op de boven verdieping genoeg wifi-signaal te krijgen, maar deze kan geen verbinding maken met de modem. Na uitgebreid contact met de helpdesk was de conclusie dat dit waarschijnlijk ook aan de modem ligt.
 

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 30 July 2020, 08:43

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Waar heb je die WiFi-versterker neergezet? Die moet namelijk op een plek staan waar een goed WiFi-signaal is. Dan kan het versterkte signaal verder reiken.

De wifi-versterker is direct naast de modem neergezet om de verbinding te maken, maar (ook met behulp van de helpdesk) is het niet gelukt verbinding te maken tussen versterker en modem. Veel pogingen gedaan, alles tig keer gereset, helaas zonder succes

 

Ik heb gister minstens 3 keer mijn modem moeten resetten, en vandaag al 4 keer en de dag is nog niet voorbij. Misschien dat er ook iemand van Tele2 kan reageren?

 

Klantenservice via de chat functioneerde paar dagen geleden niet en ook werd na een halfbakken advies het gesprek beeindigd. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @ Sacha,

Welkom op de Community! Bedankt voor je uitgebreide uitleg en je reacties. 
We gaaan je meteen verder helpen!
Een minder goed wifi signaal komt vaker voor. We hebben een aantal handige tips om dit op te lossen!
Het is belangrijk dat je een sterke verbinding hebt als je op een andere etage jouw wifi wilt ontvangen.
Voer de stappen uit in dit topic waar tips worden gegeven voor optimalisatie van het wifi signaal.
Je geeft aan dat je gesproken hebt met de klantenservice, hebben zij een lijnmeting gedaan?

Geen zorgen! We gaan dit samen oplossen zodat jij onbezorgd online kan zijn.
Daarvoor moeten we dit onderzoek doen naar de oorzaak en de oplossing, dat kan ook een modemwissel zijn zoals je aangeeft!

Als je jouw Community account volledig maakt (geboortedatum en voor en achternaam) kan ik meteen in het systeem met je meekijken!
Ik hoor graag van je en ik sta voor je klaar!:muscle:

Bedankt voor je reactie Cas. De mail van je reactie was in mn ongewenste mailbox terecht gekomen en nu ben ik 2 weken op vakantie. Daarna ga ik aan de slag met de tips en neem ik weer contact op. Groet, Sacha

Reputatie 6
Badge +2

Hey @SachaDalhuijsen,

Bedankt voor je update! Neem de tips rustig door en als je support nodig hebt dan hoor ik het graag. De Community helpt je graag verder.
Fijne vakantie! :sunglasses: