beantwoord

Nog tragere interverbinding na storing

• 3 september 2015
  • 25 reacties
  • 463 x bekeken

Beste Tele2,

Met de laatste wijzigingen in de instelllingen is de snelheid alleen maar lager geworden.
Eerlijk gezegd ben ik het een beetje zat dat ik niet overal in mijn appartement kan internetten.
DIt is al (te) lang zo en ik heb er echt geen zin meer in om steeds maar met een kluitje het riet in gestuurd te worden met jullie verhaaltjes over techniek en andere bla bla.

De aanvraag voor een betere modem is ook nog eens afgewezen door uw 'hoofdkantoor'.
Misschien moet ik maar op zoek gaan naar een andere aanbieder die wel de snelheid kan leveren waar ik al jaren voor betaal maar die jullie niet (kunnen) leveren.

Met vriendelijke groet,
Asim
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 27 september 2015, 08:50

Hoi Asimjahan,

Ik snap heel goed dat je hier niet blij mee bent.

Maar als je een 20mb/s abonnement hebt, heb je nu een prima verbinding. Het kan niet zijn dat de storing je verbinding verslechterd heeft.

Zoals ik al aangaf zie ik ook dat je verbinding heel stabiel is.

Als ik iets voor je kon veranderen had ik dat natuurlijk gedaan, alleen kan ik de situatie niet voor je verbeteren. Het spijt me.

Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Asim,
Dat is natuurlijk niet fijn!
Zou je zowel bekabeld als via wifi een speedtest willen uitvoeren. Wat komt hier uit?
Het is hierbij heel belangrijk dat geen enkel apparaat gebruik maakt van je internet. Denk hierbij aan je telefoon, tablet etc. En dat de televisie uit staat.

Er zijn ook een aantal dingen die je internetsnelheid kunnen beïnvloeden. Zou je eens naar dit lijstje willen kijken?

Groetjes Kiko
Hi Kiki,
Ik ben bekend met de test en de factoren die de snelheid beinvloeden.
Na de storing viel me de ragere verbinding direct op. Op alle apparaten was de snelheid gezakt.
De tests voer ik regelmatig zelf uit en na de storing heb ik die test dus opnieuw gedaan.
We hebben meerdere apparaten die gebruik maken van het internet en een tragere verbinding heef dus direct invloed op de performance van ons internetbezoek.

Je collega aan de telfoon belde me op met een verhaal dat ik een hogere snelheid kon krijgen: gegarandeerd tot maar liefst 40 mb/s. Wat heb ik eraan als de huidige 20 mb/s niet eens gehaald wordt en daarbij komt dan ook nog eens dat ik al die jaren zoe ben gehouden met he verhaal dat 20 mb/s niet gehaald werd vanwege 'afstand vanaf de wijkcentrale'. Nu is het wel mogelijk blijkbaar maar op de huidige snelheid moet ik nu al inleveren door een storing. Sorry hoor, maar Tele2 verliest enorm aan geloofwaardigheid bij mij Zeker na die storing!

Wanneer wordt de vertraging opgelost?
Anyways, los van mijn klaagzang is mijn verzoek: geef mij aub op z'n minst de snelheid van 9-11 mb/s terug en het liefst die 20 mb/s waar ik al die jaren wel voor betaal maar niet krijg. Want he is dus wel mogelijk, volgens je collegae.

Hoor graag van je. Liever zie ik het terug in een hogere snelheid.
Reputatie 7
Badge +5
Je oude snelheid ga je niet terug krijgen op je adsl, dat weet iedereen, ook Tele2 weet dat.
Dat de collega een gegarandeerde 40Mb uit de hoge hoed tovert op dsl is onmogelijk, alléén glasvezel 50/50 én 100/100 zijn gegarandeerde snelheden.
Je kunt dus wel een "sneller" (andere techniek) dsl pakket krijgen waarmee je probleem* word opgelost, maar geen gegarandeerde snelheid.
*het wifi probleem zou hier niet mee opgelost kunnen zijn, ook niet met glasvezel (factoren)
Je oude snelheid ga je niet terug krijgen op je adsl, dat weet iedereen, ook Tele2 weet dat.
Dat de collega een gegarandeerde 40Mb uit de hoge hoed tovert op dsl is onmogelijk, alléén glasvezel 50/50 én 100/100 zijn gegarandeerde snelheden.
Je kunt dus wel een "sneller" (andere techniek) dsl pakket krijgen waarmee je probleem* word opgelost, maar geen gegarandeerde snelheid.
*het wifi probleem zou hier niet mee opgelost kunnen zijn, ook niet met glasvezel (factoren)

Sorry hoor, die oude snelheid van 9-11 mb/s krijg ik niet meer terug? Onzin! Da zou betekenen dat de storing moedwillig is veroorzaakt door Tele2. Want nu krijg ik nog eens de mogelijkheid (subiel) voorgeschoteld om een duurder pakket te nemen.

Ik stel je voor de volgende mogelijkheden: of ik krijg die snelheid terug of ik ga op zoek naar een andere provider (dan is de kwestie met die oude modem ook meteen opgelost!)

In het laatste geval ligt de actie bij mij uiteraard. Maar die wordt dan ingegeven door Tele2. Of mijn snelheid terug of ik ga weg.
Reputatie 7
Badge +5
Wat je van mij eist kun je niet zoveel mee, ik ben ook maar klant.
Er is geen moedwillige "storing" veroorzaakt door Tele2, er is een "verbetering" aangebracht waar de zwakkere verbindingen nu door de mand vallen.
1 van die oplossingen is dan een betere/snellere verbinding door andere technieken die jou dan ook "subtiel" is voorgeschoteld.
Hey Bombarie,
Haha, ik begreep (veel) te laat dat jij niet van Tele2 bent.
Maar dat ik een zwakkere verbinding zou hebben geloof ik niet.

Tele2 reageert niet. De eerste reactie van Tele2 op mijn bericht kwam pas na 4 (!) dagen.
Ik ga online 'window'-shoppen ....
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Asimjahan,
Het forum is geen service waarbij je direct antwoord krijgt. ;)

Als je een abonnement van 20MB/s hebt, dan is 20 het maximale wat je zou kunnen halen. Dat is de ideale situatie. Maar er zijn een aantal factoren die dit kunnen beïnvloeden, zoals de afstand tot de centrale.
Maar wat is je snelheid op dit moment?

Groetjes Kiko
Hoi Asimjahan,
Het forum is geen service waarbij je direct antwoord krijgt. ;)

Als je een abonnement van 20MB/s hebt, dan is 20 het maximale wat je zou kunnen halen. Dat is de ideale situatie. Maar er zijn een aantal factoren die dit kunnen beïnvloeden, zoals de afstand tot de centrale.
Maar wat is je snelheid op dit moment?

Groetjes Kiko

Daar ben ik inmiddels achter, misschien moet ik toch maar bellen.
De factoren zijn me bekend. Voor de storing was de snelheid 9-10 mb/s. Na de storing is dat gezakt naar max 6 mb/s.

Heb je mijn voorgaande reacties gelezen?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi hoi,
Ik heb je reacties zeker gelezen. :)
Zou je misschien in een privebericht even je persoonlijke gegevens willen sturen?
De gegevens die ik nodig heb zijn:
Naam, adres, postcode, woonplaats, klantnummer en geboortedatum
Dan kan ik even in het systeem kijken. En zou je ook even je beschikbaarheid tijdens kantooruren door willen geven? Het kan zijn dat mijn collega je hier even over wilt bellen.

Je kunt mij een persoonlijk berichtje sturen door op mijn profiel te klikken. Daar zie je de knop bericht. Als je hierop klikt, kun je mij een privebericht sturen.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen!
Bedankt voor je gegevens. Ik heb even in het systeem gekeken en ik zie dat je een constante verbinding hebt van ruim 7 bijna 8 mb/s.
We kunnen deze snelheid helaas niet verhogen. Voor de afstand tot de centrale is jouw verbinding wel heel goed.
Ik kan dus helaas niks voor je betekenen. Sorry!
Groetjes Kiko
Reputatie 7
Badge +5
Je collega aan de telfoon belde me op met een verhaal dat ik een hogere snelheid kon krijgen: gegarandeerd tot maar liefst 40 mb/s.
Tele2 verliest enorm aan geloofwaardigheid

@asimjahan
Je hebt toch wel Tele2 aan de lijn gehad :?

Daarbij, die "hele goede snelheid" 7 en zelfs 8 Mb is onvoldoende.
Tijd voor andere stappen.
Ik ben dus niet alleen met deze snelheid
ik heb tele2 op alle manieren de kans gegeven (brief,telefoon,email en forum) en een monteur zou bellen
maar GEEN bericht van Tele2
Maar ga nu een stapje hoger

Zie mijn testen van 3 dagen
Goedemorgen!
Bedankt voor je gegevens. Ik heb even in het systeem gekeken en ik zie dat je een constante verbinding hebt van ruim 7 bijna 8 mb/s.
We kunnen deze snelheid helaas niet verhogen. Voor de afstand tot de centrale is jouw verbinding wel heel goed.
Ik kan dus helaas niks voor je betekenen. Sorry!
Groetjes Kiko

*valt bijna van stoel af na het lezen van deze reactie*

Beste Kiko: voor de storing was de snelheid hoger, 10-11 mb/s. Na de storing is onze snelheid beduidend lager geworden en Tele2 vind dat wel voldoende. Met andere woorden: ik moet genoegen nemen met het inleveren van snelheid. Wat een belediging van je klandizie!

Ik ga eens rondkijken naar een andere partij die mij als klant beter waardeert.
Reputatie 5
Badge +4
Ik snap dat dit niet het gewenste antwoord is. Maar er zijn wel andere dingen die je snelheid kunnen beïnvloeden.
Een lagere snelheid hoeft niet het gevolg te zijn van de storing.
Het spijt me AsimJahan.
Groetjes Kiko
Reputatie 7
Badge +5
Het komt ook niet door een storing, het komt door de zenderindeling.
Tele2 meet zelf 7+Mb en dan met een verhaal komen dat factoren ná het modem een rol spelen :?
Iets teveel boeken van de gebroeders Grimm gelezen ?
Ik snap dat dit niet het gewenste antwoord is. Maar er zijn wel andere dingen die je snelheid kunnen beïnvloeden.
Een lagere snelheid hoeft niet het gevolg te zijn van de storing.
Het spijt me AsimJahan.
Groetjes Kiko

Het gaat er niet om dat ik op zoek ben naar een juist antwoord. Het gaat erom dat je als klant steeds met een kluitje het riet in gestuurd wordt. Dat irriteert!

Een lagere snelheid hoeft niet het gevolg te zijn van de storing. Zulke algemene opmerkingen verhogen de irritatie nog verder. Ik mag hopen dat dat niet je bedoeling is. De snelheid is significant gedaald na de storing, al die andere factoren waar je naar tracht te verwijzen zijn constant gebleven, dus daar ligt het niet aan. In het verleden is al eens gebleken dat de snelheid moedwillig laag was gehouden. Frappant genoeg kwam dat aan het licht na een storing. Een monteur van KPN kwam eraan te pas die erachter kwam dat de snelheid begrenst werd door Tele2!

En nu komt Tele2 weer met een onzinverhaal waarmee ze mij als klant ergeren. Bij het aangaan van het contract was men heel aardig en lief. Klantretentie is echter een begrip wat niet leeft bij Tele2.

Ik snap dat dit niet het gewenste beeld is wat ele2 graag ziet. Die ziet liever tamme klanten die alles voor zoete koek slikken en alles accepteren.

Ik ben klaar met Tele2. Ik zeg mijn abonnement op en ik ga op zoek naar een partij waar ik waar voor mijn geld krijg!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi hoi,
Ik snap dat je het liever anders ziet.
Maar aangezien ik niet de mb's terug kan toveren, wil ik graag van je weten wat je van mij verwacht.
Ik hoor het graag van je.
Groetjes Kiko
Hoi hoi,
Ik snap dat je het liever anders ziet.
Maar aangezien ik niet de mb's terug kan toveren, wil ik graag van je weten wat je van mij verwacht.
Ik hoor het graag van je.
Groetjes Kiko

Nogmaals, mijn vragen zijn gericht zijn aan Tele2 als organisatie.
Nogmaals mijn verhaal, nu in kernwoorden en chronologisch:

storing internet >> storing lost als vanzelf op >> snelheid drastisch lager (een derder maar liefst) >> geen gehoor bij Tele2

De mb's zijn opeens 'verdwenen'? Je maakt er een persoonlijk verhaal van door te zeggen dat je de mb's niet terug kan toveren. Hoe kan het dat ze verdwijnen na een storing?

Erg slechte marketing van Tele2!
Ronduit bedroevend voor mij als klant.
Er wordt een derde van de afgesproken dienstverlening ingehouden door Tele2 terwijl de prijs hetzelfde blijft. Dat is diefstal!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Asimjahan,
Ik snap heel goed dat je hier niet blij mee bent.
Maar als je een 20mb/s abonnement hebt, heb je nu een prima verbinding. Het kan niet zijn dat de storing je verbinding verslechterd heeft.
Zoals ik al aangaf zie ik ook dat je verbinding heel stabiel is.
Als ik iets voor je kon veranderen had ik dat natuurlijk gedaan, alleen kan ik de situatie niet voor je verbeteren. Het spijt me.
Groetjes Kiko
Hier hetzelfde probleem.
Vorig jaar werdt er gezegd dat er een cab op de lijn zat 4 mb max en die cab kon er niet af.
Na overleg een ander abo genomen en toen was de snelheid 9 tot 10 mb nog niet snel maar goed.
Nu begint de laatst tijd het verhaal zich te herhalen max 6 mb downloads.
Aantal maal gebeld en er is niks mis met de lijn wordt er gezegd.
Nu is mijn idee dat er sinds de problemen zijn begonnen ook vdsl wordt aangeboden max 50 mb.
En dit ten koste gaat van de oude verbindingen.
Laar ze dan gewoon open kaart spelen en dit melden bij degene die klagen en niet elke keer met smoesjes komen.
Nu zal er weer een monteur langskomen die niks kan ontdekken of de schuld schuift naar de gebruikte apperatuur
Ik blijf het belachelijk vinden dat you tube niet eens normaal wil werken en dat mijn mobiel internet hier nog sneller werkt.
Tijd voor de kabel?
Het komt ook niet door een storing, het komt door de zenderindeling.
Tele2 meet zelf 7+Mb en dan met een verhaal komen dat factoren ná het modem een rol spelen :?
Iets teveel boeken van de gebroeders Grimm gelezen ?

Als tele 2 meer hd zenders gaat doorgeven en daar meer data voor nodig heeft dan haal je dat van de internet verbinding af.
Dus worden de internet verbindingen meer afgeknepen.
Reputatie 7
Badge +5
Aantal maal gebeld en er is niks mis met de lijn wordt er gezegd.
Daar is geen speld tussen te krijgen, er is niets mis met de lijn zelf.

.
Reputatie 6
Badge +5
Als tele 2 meer hd zenders gaat doorgeven en daar meer data voor nodig heeft dan haal je dat van de internet verbinding af.
Dus worden de internet verbindingen meer afgeknepen.
Da's niet helemaal waar hoor. :8
Want er loopt maar 1 videostream naar jou, van waar je op dat moment naar kijkt.
Dus da's 3,7 Mb voor een SD zender en gemiddeld 4,2 Mb voor een HD zender.
Dus het maakt niet uit of Tele2 nou 10 of 100 zenders doorgeeft. 🙂
Ik neem alleen internet af bij Tele 2.
Zat alleen te denken waarom de verbinding sinds een paar weken trager is.
En dit is gebeurd nadat er een andere kast in ons dorp is geplaatst.
Sinds dien kun je dus ook andere en snellere abo afnemen.
Wij hebben diverse keren geklaagd bij tele 2 en krijgen alleen maar lul verhalen te horen.
Ook wordt er gezegd dat de verbinding in orde is een ander zegt weer dat de lijn niet goed is`
Feit is dat het goed werkte en na de kast wissel niet meer.
Nu willen ze een monteur langs sturen met de waarschuwing dat dit kosten met zich mee brengt als het probleem aan ons ligt.
Nu wachten wij maar af.