beantwoord

Nintendo Switch Poorten open zetten (NAT type D)

• 7 december 2018
  • 5 reacties
  • 2335 x bekeken

Ok, na bijna 3 uur online zoeken ben ik toch echt tot de conclusie gekomen dat het me niet lukt om de NAT type voor mijn Nintendo Switch beter dan D te krijgen. Dit is wel vereist om online te spelen.

Ondertussen heb ik alles al geprobeerd:

- Ik heb een statische IP ingesteld voor de Switch (en bijbehorende activiteiten)
- In mijn Technicolor router heb ik de benodigden poorten open gezet (45000 - 65535) - Nintendo geeft zelf op hun support website aan dat je 1 - 65535 moet open zetten. Dit gaat niet werken omdat er dan niks over blijft voor andere devices. (overigens is het niet eens mogelijk om de hele range open te zetten, router blokkeert het)
- Upnp staat ingesteld

Desondanks lukt het niet om de NAT te verbeteren (het wordt zelfs slechter als ik de port-forwarding heb ingesteld) . Ik heb verschillende Nintendo fora en andere (waaronder deze) gelezen. Al met al is de oplossing vaak het bovenstaande.

Verder onderzoek bracht me tot meerdere sites die aangeven dat er een mogelijkheid is dat je internet service provider (ofwel Tele2) mogelijk de poorten zelf blokkeert. Het zogeheten "double NAT problem". Vervolgens ben ik met online tools gaan kijken en zag dat meerdere ports in de range worden gefilterd.

Om deze reden ben ik hier mijn vraag aan het voorleggen: "Worden er poorten in de range 45000 - 65000 geblokkeerd / gefilterd voordat mijn router bereikt wordt ?"

A
icon

Beste antwoord door Cypher 8 december 2018, 10:24

@BarronMarvin in de onderstaande hyperlink staan wat tips, misschien heb je er wat aan.

https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/verbindingsproblemen-ps4-wii-u-vanwege-strikte-nat-59332

Het is dan wel een andere gameconsole maar wie weet.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Tele2 zal wel zeggen dat er geen poorten geblokkeerd worden, maar dat zal dan ook de enigste reactie zijn want ze ondersteunen het niet.
En het zal idd aan restricties liggen in hun Firmware, verder kun je eens rondkijken in ''tips vanuit de community'' daar staat dacht ik een topic over de Nintendo Switch.
Reputatie 1
Ik weet 100% zeker dat het met een andere router wel gaat lukken. Van die game routers.
Maar dit is niet echt goed advies om hier te posten. Maar het is een idee
Reputatie 7
Badge +5
@BarronMarvin in de onderstaande hyperlink staan wat tips, misschien heb je er wat aan.

https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/verbindingsproblemen-ps4-wii-u-vanwege-strikte-nat-59332

Het is dan wel een andere gameconsole maar wie weet.
Joe @BarronMarvin speciaal even aangemeld om op je te reageren.
Ik ben er de hele avond al mee bezig .. Heb je toevallig ook de TG789bvn?

NAT type D en ik kon niks. Poorten 49000 tot 65535 open gezet net zoals jij. (Dat doe je dus door dit bij "game or service" aan te maken. Ik heb de opening van poort 49000 tot 65535 "Switch" genoemd.)

Je moet vervolgens bij Devices nog even je Switch vinden en daar Assign a game or application to a local network device aanklikken. Dan kies je in mijn geval "Switch" en dat zorgt ervoor dat die poorten 49000 tot 64435 daadwerkelijk openstaan voor je switch. Ik heb nu NAT type B en heb een paar games kunnen spelen. Toch gaat het nog steeds niet goed en kan ik vaak niet connecten met andere mensen.. Maar het is toch een stapje verder.
Het zelfde verhaal hier.
Ik heb al een jaar de Switch en ineens werkt het allemaal niet meer. 0 support van Tele2. Zelf heb ik de porten 49000 tot 65000 open staan, als ik het naar 65535 zet dan komt hij met de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de DSN en kan ik dus niet eens de shop in. DSN staat trouwens op 8888 8844, had deze ook weer naar automatisch gezet maar dat helpt ook niet.

Vanmorgen deed de Switch het nog (moet wel zegen dat ik vaak gezeur heb met de NAT die er soms geen zin in heeft en 10 minuten later wel of vervolgens een game uit word gezet omdat het ineens is verschoven? Beetje vreemd.)
Mooi service van Tele2