beantwoord

nieuwe laptop aansluiten

• 13 januari 2018
  • 8 reacties
  • 175 x bekeken

Om de nieuwe laptop aan te sluiten op wifi ga ik naar instellingen zet de wifi aan en selecteer de lijst met beschikbare netwerken. Mijn wifi staat er niet tussen. Ik heb de modem al opnieuw opgestart... nog steeds niet in de lijst. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Gela 13 januari 2018, 22:25

Kijk eens in je modem/router op welk kanaal de wifi ingesteld staat, want niet elk apparaat kan overweg met kanaal 11 of hoger.
Staat de wifi op automatisch kies dan een vast kanaalnummer zoals bijv. 1, 3 of 6. Zie je hem dan wel dan weet je het probleem.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Je kan met de slider naar beneden scrollen wellicht staat daar je eigen netwerk? Heb je wel een wifi verbinding op een smartfone? Wellicht helpt het om de verbinding te resetten. Dat doe je door met de rechter muisknop op het wifi symbool te klikken en dan 'problemen oplossen' te kiezen.
Ik neem maar even aan dat je Windows 10 op de laptop hebt staan.
Smaetphone en tv prima. Maar nergens op de lijst op de laptop. Ik heb gescrolled en de wifi opniuew gestart. Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 6
Badge +1
Edit ik had nog iets toegevoegd.. zie boven! Alvast succes!
Ook al geprobeerd. Nigmaals thx!
Reputatie 6
Badge +1
Als je wel andere wifi netwerken ziet is het wel vreemd. Je hebt het wifi modem opnieuw opgestart en alle lampjes werken zoals het hoort? Je kan ook op een PC (bijv. via een USB stick) een tooltje downloaden en kijken of daar je wifi wel bij staat. Hier http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/
Die laat alle wifi op de 2.4 en 5GHz band zien.

Kijk even verbindingsinstellingen of de wifi daar groen (actief) staat. Er zijn laptops waarbij de wifi wordt ingeschakeld met een toetscombinatie bijv. Fn-f2 zie daarvoor de gebruiksaanwijzing. Mja als je wel andere wifi ziet zal die wel aanstaan. Ik ben helemaal uitgedacht er begrijp het niet 😱
Badge +2
Kijk eens in je modem/router op welk kanaal de wifi ingesteld staat, want niet elk apparaat kan overweg met kanaal 11 of hoger.
Staat de wifi op automatisch kies dan een vast kanaalnummer zoals bijv. 1, 3 of 6. Zie je hem dan wel dan weet je het probleem.
Reputatie 5
Badge +3
Beste Miek01, ik denk weer eens resetten dat modem en de lijst met draadloze netwerkverbindingen eens verversen op de laptop, dan zal er weer een verbinding gemaakt worden, staat de wifi op je laptop wel aan? staat het handmatige schakelaartje wel goed?
Mocht dit ook niet werken, dan kan je dit topic eens doornemen https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472925
De link is wel 6 jaar oud 😃 maar nog steeds actueel,.
Ik reageer nu vanaf mijn laptop! Gela's tip heeft het probleem opgelost. Ik zat op kanaal 12 en nu op een lager kanaal. Toen stond mijn wifi er wel tussen...
Fijn. Alweer opgelost!

Allemaal bedankt voor de ideeën en hulp. Enorm gewaardeerd!