beantwoord

Nieuwe klant, zeer traag internet

  • 27 June 2019
  • 14 reacties
  • 743 x bekeken

Onlangs heb ik een nieuw Internet Light abonnement bij jullie afgesloten, maar helaas is de internetsnelheid wel érg light! Een speedtest via jullie server levert een snelheid van niet meer dan zo'n 5Mbps op, gemeten op verschillende momenten van de dag. Dit terwijl de snelheid zo'n driemaal hoger zou moeten liggen. Alle bekende trucs heb ik reeds uitgehaald, zoals bijv. het WiFi-kanaal veranderen, slechts 1 apparaat verbinden, etc. De router zit direct op de ISRA-kabel aangesloten, dit kan de oorzaak dus ook niet zijn.

Hoe kan dit verbeterd worden?!
icon

Beste antwoord door Malamute 12 July 2019, 16:45

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Beste Kevin en collega's,

Na ruim een week zonder internet en vele telefoontjes naar zowel jullie (prima!) klantenservice als naar KPN is de verbinding nu dan eindelijk hersteld, en lijkt de nieuwe aansluiting in de wijkcentrale inderdaad een groot verschil te maken. Ik meet nu snelheden van 13Mbps en een duidelijk lagere ping, een hele verbetering dus! :)

Bedankt voor jullie hulp, ik moet zeggen dat jullie klantenservice vele malen beter is dan die van KPN. Het blijft lastig dat jullie ook weer afhankelijk zijn van KPN voor jullie service, maar jullie medewerkers hebben me uiteindelijk erg goed geholpen!

Dit neemt helaas niet weg dat wij 8 dagen zonder internet gezeten hebben door deze storing en extra kosten hebben moeten maken (mobiele databundels) om toch bereikbaar te blijven. Een compensatie voor deze storing lijkt me daarom op zijn plaats. Ik hoor graag wat jullie voorstel is.

Nogmaals bedankt voor jullie service!
Reputatie 5
Goed om te horen Koen! Fijn dat je tevreden bent over de service.

Ik heb je een privébericht gestuurd over de vergoeding

Groet, Kevin
Reputatie 5
Hé koenhaest

Is het al gelukt met het de tip van Malamute oftewel een nieuwe korte (ronde) kabel aansluiten tussen je modem en het hoofdaansluitpunt?

Bij trage snelheden is het belangrijk dat je het modem op je hoofdaansluitpunt (ISRA punt) van KPN hebt aangesloten en niet op een aftakking daarvan. Voorbeeld: ISRA punt zit in de meterkast en je hebt het modem op een wandcontactdoos in de woonkamer aangesloten, je zal dan het modem in de meterkast moeten plaatsen en testen of je bekabelde verbinding daar beter is.

Groet, Kevin
Bedankt voor jullie reacties Malamute en Kevin. Ik heb het door jullie meegeleverde kabeltje afgeknipt en direct op de ISRA-kabel die uit de kruipruimte komt aangesloten. Er zit dus niets tussen dat eventueel vertragend zou kunnen werken. Nog altijd komt de snelheid niet boven de 8Mbps uit helaas. Kunnen jullie de aansluiting/snelheid van jullie kant af controleren of hebben jullie nog een ander idee?
Reputatie 5
Zo te zien heb je het goed getest, jammer dat het niets opgeleverd heeft. Ik hoor graag wat je gegevens zijn, je mag mij een privébericht sturen me je:

  • Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Klantnummer
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Ik ga dan de lijn voor je meten, belangrijk is dan dat je het modem nog steeds op het ISRA punt in de kruipruimte zit aangesloten. De meting zal iets meer vertellen over waar het probleem mogelijk vandaag komt, grote kans dat ik dit bij onze netwerkbeheerder KPN zal moeten doorspelen.

Groet, Kevin
Die link moet zijn:
https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=31050
Reputatie 5
Aangepast, thanks @WhTurner
Reputatie 7
Badge +12
Je kan dit alleen testen als je een laptop/computer direct aansluit op de router.
Wat was de voorspelde snelheid op jouw adres toen je het abonnement online afsloot? Want als je 3x5 is 15 Mb zag staan is best snel voor ADSL2.
Reputatie 5
Bedankt voor je bericht koenhaest. Ik heb KPN aangestuurd voor een onderzoek van de verbinding buitenshuis en ze zullen binnen 1 werkdag een sms'je sturen met een link waarmee je zelf een monteur kunt inplannen, hij zal namelijk in de meeste gevallen ook bij je thuis moeten zijn.

Laat je weten of de monteur het opgelost heeft?

Groet, Kevin
Reputatie 5
Hé Koen,

Ik heb zojuist van KPN te horen gekregen dat de verdeelkast vandaag gerepareerd zal worden. Dit betekent nog niet dat je verbinding direct weer gaat werken maar wel dat er opnieuw een monteur ingepland zal worden door KPN om je verbinding te herstellen, het kan zijn dat je vandaag of morgen hier een sms'je over krijgt. Als je deze sms na morgen nog niet hebt en je wil toch meer weten kun je bellen met de technische dienst, ook mag je hier een berichtje achterlaten maar ik ben niet elke dag aanwezig dus dat kan wat langer duren voordat je antwoord hebt.

In elk geval bedankt voor je geduld!
Inmiddels heb ik meerdere malen getest met mijn laptop direct via een Ethernetkabel aangesloten op de router, zonder andere actieve apparaten. Het resultaat ligt nog steeds slechts rond de 8Mbps, waar de voorspelde snelheid op mijn adres ruim 20Mbps is. De snelheid van 15Mbps zou dus gewoon prima gehaald moeten worden. Tele 2, ik hoor graag wat hieraan te doen is!
Reputatie 4
ADSL2 gaat maar tot 12Mbit dus dit moet minimaal ADSL2+ zijn wat tot 24Mbit gaat.
Die 15Mbit zou dus prima te halen moeten zijn.

Enige wat je nog zou kunnen proberen, als je dat al niet gedaan hebt, is een andere kabel tussen modem en ISRA punt proberen.
Die kabel die je er nu tussen hebt is wel een redelijk korte kabel?
Langere kabels geven namelijk vaak een behoorlijk snelheidsverlies.
Dag Kevin,

Bedankt voor je doortastendheid, dinsdag is de KPN monteur langs gekomen en die constateerde inderdaad dat onze aansluiting in de wijkkast erg oud/slecht was. Hij heeft ons op een ander punt in de kast aangesloten, maar helaas bleek de deur van de wijkkast geforceerd en kreeg hij halverwege de werkzaamheden de kast niet meer open.

Dit betekent dat we al sinds dinsdagochtend zonder internet zitten, en KPN heeft helaas nog altijd het euvel niet verholpen. We zijn dus nog verder van huis! Bellen naar de klantenservice levert niets op, ze verwijzen naar jullie. Kunnen jullie zorgen dat we zsm weer aangesloten zijn?!

Alvast bedankt!

Koen
Reputatie 7
Badge +12
Tja, als er schade/vandalisme aan een straatkast is dan is datbovermacht. KpN zal echt zorgen voor reparatie, hun eigen klanten hebben er dan ook last van. Maar dat valt een beetje buiten een normale lijn reparatie.