Nieuw modem word niet gevonden met windows xp

• 6 januari 2017
  • 6 reacties
  • 325 x bekeken

Heb dat nieuwe modem proberen te installeren maar als ik de eternet kabel aansluit op de pc dan loopt ie vast, word die uitgeschakeld en krijg ik daarna een melding dat het systeem hersteld is van een zeer ernstige fout!!!
Het modem word dan ook niet meer gevonden, de oude lan verbinding is verdwenen en het enige dat er nog staat is een lan verbinding voor een netwerkkaart waar je niks mee kan.

Als ik vervolgens gebruik maak van een wifi stick dan is me snelheid RUIM 3 x lager dan dat ie normaal gesproken was met een kabel.
Is er een oplossing voor dat nieuwe modem zodat ik dat kan gebruiken op dat oude computtertje van me of moet ik maar overstappen naar een andere provider?

Ben er na ruim 5 uur kloten wel heel erg klaar mee namelijk en die snelheid die behaald word met het nieuwe modem is heel ver beneden pijl!
Ga ervan uit dat het voor maandag is opgelost anders doe ik een overstap aanvraag bij online!

De vaste telefoon werkt natuurlijk weer eens niet op het oude modem, weet ook niet waarom maar hier heb ik ook erg vaak problemen mee gehad en ik ben ipc gewoon niet bereikbaar op me huistel. aangezien die het soms wel doet maar meestal (vooral als ik hem nodig heb) NIET
Ik betaal dus voor jan lul want ik koop iets van jullie dat niet goed of niet werkt...
Normaal gesproken ga je dan dus terug naar de winkel en haal je je geld terug 😉

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

na een uur heb ik opnieuw de tel.kabel van het modem los getrokken en er opnieuw ingedaan.
Dit x werkte het weer en dus heb ik direct naar de klantenservice gebeld....
aangezien jullie bij tele2 ook niet in kunnen loggen op mijn nieuwe modem is er besloten om mij een nieuw nieuw modem toe te sturen in de hoop dat dat het probleem verhelpt...
Totdat ik dat nieuwe modem heb gekregen is dit topic dus voorlopig opgelost ;-)
Nu hopen dat het straks wel gaat werken.
Ik zal het je hier nog wel laten weten...
Reputatie 5
Badge +3
Weet je zeker dat de netwerkkabel goed is, kan je die niet uitsluiten, m.a.w een andere kabel eens proberen.
Staat er een uitroepteken in apparaatbeheer bij netwerkadapters ? een rood kruis of geel uitroepteken?
Dat Wifi langzamer is dat klopt wel, zeker met een wifi stick versie.
Het is mogelijk dat het nieuwe modem te 'modern' is voor je hardware.
De je vaste telefoon het niet goed doet, kan met een zachte reset opgelost zijn (stekker modem voor 30sec. eruit halen) of je telefoon is rechtstreeks met alleen een tel. snoertje in tel1 van het modem prikken,help dat niet dan is het signaal niet goed i.c.m. je modem.

ps.., zie je laatste reactie nu, stel dat het andere modem dezelfde 'problemen' geeft is bovenstaand het uitproberen waard.
hallo ik ben geen mongooltje!!!!!!!

Er staat een geel uitroepteken bij apparaat beheer.
Het ongedaan maken van de instalatie ect. heeft geen enkel nut.

de telefoon deed het dan weer wel dan weer niet. Dit had verder niks te maken met het vast of losmaken van kabeltjes
De ene dag deed ie het wel en de andere dag weer niet...
Geen hond die ondertussen aan de kabeltjes heeft gezeten ;-)

Het nieuwe modem heb ik inmiddels ook ontvangen maar dat geeft hetzelfde probleem met de eternet kabel
Dus ik maak nu gebruik van zo'n wiffi stick en krijg nog maar 1 / 3 e waar voor me geld.
Nou ja was dat maar zo want die lol gaat enkel op qwa internet snelheid.
Aan de vaste huis tel. heb ik ipc door bovenstaande geen drol, ben er niet of nauwlijks op te bereiken....
Dan die tv nog....:

Zojuist dacht ik even leuk tv te gaan kijken (om half 8)
maar na ruim 1,5 uur opnieuw te kloten (dit x puur en alleen voor de tv) werkt dat nou nog niet en blijf ik zwart beeld houden.

Aangezien ik er nu behoorlijk de pest in heb heb ik me fav. tv progr. inmiddels na 1,5 uur toch via me langzame internet verbinding (500 kb/s) weten te downloaden en kijk ik het online op de pc wel
Gelukkig kunnen we dus nog (illegaal) downloaden :P

Sluit morgen dat nieuwe modem nummer 1 maar weer aan want bij die deed de tv het tenminste wel en dat van die eternet kabel is simpelweg niet op te lossen
Een enkele x dan ziet me pc het nieuwe modem wel maar hij word hetzelfde als de oude geinstalleerd en zodra die dan verbinding probeert te maken dan word de pc uitgeschakeld en word die hersteld van een ernstige fout.
De lanverbinding word daarna dus niet meer gevonden....

Denk dat dat nieuwe modem dan inderdaad te modern is een andere oplossing weet ik niet.
Zal morgen nog eens bellen naar de klantenservice maar ik zeg je eerlijk dat ik er geen vertrouwen meer in heb.
Dus dat word overstappen...!
Ben bij elkaar nou al zeker 5 uur bezig geweest met jullie tips en ideeen maar het werkt niet en natuurlijk zitten alle kabels juist aangesloten.

DUS KOM NIET AAN MET ANTWOORDEN ALS KABELS LOS / VAST MAKEN OF OM DE BOEL 30 sec. UIT TE LATEN...!
Verdomme, nou al de zo veelste x dat die internet verbinding eruit flikkert.
Dan ben je leuk een oorlogs spel aan het spelen waar je 1500 euro in heb gepompt.
Heb nog gelukt dat ik net op tijd via me gsm een internet verbinding kon aanleggen anders was ik nu al me troepen kwijt.

Nouwe bekijk het maar mooi met deze graf zooi
al kreeg ik elke maand 47 euro toe ipv dat ik het moet betalen dan nog mot ik deze meuk niet meer!!!
daaag

o en wie heeft dit topic de status opgelost gegeven???
Update:

Na net weer zeker 45 min. met de klantenservice lopen bellen.
De tv werkt inmiddels weer
men kon nu wel inloggen op mijn modem ook al heb ik nu weer die eerste nieuwe in gebruik waarbij dat eerder niet kon en ik daarvoor weer een nieuw nieuw modem had toe gestuurd gekregen.... (snap jij het nog?)

Dat eternet probleem ken men niet oplossen en men legt de schuld van het probleem bij mij neer want het zou of door me software komen of door de hardware....

Toch nog even eigenwijs geweest en zelf wat dingen geprobeerd zoals het verwijderen en opnieuw instaleren van me lan verbinding.
Wat ik overigens al tig x heb gedaan....
Het stomme is dat als ik opnieuw opstart nadat ik die lan verbinding heb verwijderd dat ie nieuwe hardware ziet en installeert terwijl de eternet kabel helemaal niet aangesloten is zag ik vandaag.
Toch maar ze gang laten gaan en nadat de nieuwe hardware geinstalleert was heb ik de kabel maar weer aangesloten.
Tot mijn grote verbazing legde die dit x WEL een internet verbinding aan via de eternetkabel maar toen ik vervolgens opnieuw opstarte toen bleef ik de melding houden dat de kabel niet aangesloten zou zijn terwijl dit wel het geval is.
Verbinding uitgeschakeld paar x en kabel paar x los en vast gemaakt en na 3 of 4 x doet de lan verbinding het nu toch weer.
Dit is nou al de 3e x in een week tijd dat ie het wel heel eventjes doet... :D
Dus hij kan het wel!!!
Maar ja als ik zo weer opnieuw opstart dan begint de ellende zo goed als zeker weer opnieuw
De enige oplossingen waar de klanten service nog mee kon komen was:
Andere windows versie gebruiken / kopen
Andere computer kopen....
Een router er tussen plaatsen...

De eerste 2 zijn natuurlijk bout oplossingen maar dat laatste is nog wel te proberen als die het straks na het opnieuw opstarten toch weer niet wil doen...

Over het wegvallen van de internet verbinding (net weer gebeurd) zei men dat ze een melding zagen dat mijn internet verbinding instabiel is.
Hier word ik dinsdag over terug gebeld en hier word nog naar gekeken.
Ben in elk geval blij dat het nu wel even werkt.
Heb er nu dan ook geen zin in om weer opnieuw op te starten of te klooien en zie dat morgen wel weer.
ben nu al weer sinds 1 uur bezig met dit gezeik en ben inmiddels alweer 3 uur verder 😠
Reputatie 4
Badge +3
Hoi smurf666,

Is er inmiddels al een monteur langs geweest om alles te checken?
Ik hoor het graag van je.

Groetjes Tom