beantwoord

Nieuw abonnement, oude snelheid

  • 3 February 2020
  • 5 reacties
  • 181 x bekeken

Ik heb sinds 31-1-2020 mijn 3-1 abonnement bij Tele2 verlengd. Daarbij is de enige verandering dat Internet Basis (max. 60 Mbps) is veranderd naar Internet Extra (max. 100 Mbps). Ik meet sinds 31/1 nog altijd de oude snelheid. Wat gaat hier niet goed? Overigens: hoewel ik 2 separate e-mails heb waarin staat dat dit nieuwe abonnement op 31/1/2020 zou ingaan, stond eerst in de accountomgeving (“mijn tele2") dat dit abonnement per 11/02 zou ingaan. Dat bericht is evenwel verdwenen.

 

Overigens: met mijn oude abonnement haalde ik steevast max. 30 Mbps (3.7 Mb/s), terwijl ik wel voor meer betaalde. Daar kwam ik ook vrij laat achter, maar dat terzijde.

icon

Beste antwoord door Martin71 4 February 2020, 13:31

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

@Martin71 als je dan je oplossing als het goede antwoord betiteld, dan kunnen anderen daar hun voordeel mee doen die dit ooit eens lezen.

 

Ik wilde je die tip ook geven toen ik het las, maar dacht dat is meestal het eerste wat men doet.

De boel resetten, en ging er van uit dat je dat wel gedaan had.


Voor mij werkte het aan-uitzetten van het modem wel, maar las ook dat dat bij anderen geen soelaas bood. Maar die hadden wellicht ook een ander probleem.

Eerlijk gezegd dacht ik dat snelheid automatisch zou worden doorgevoerd, ook omdat de e-mail van Tele2 (bevestiging nieuw abonnement) niet vermeldde dat een herstart van het modem noodzakelijk was om de nieuwe snelheid te bekomen.

Als ‘mijn’ methode als standaardoplossing moet worden gezien - ook al werkt dat mogelijk niet altijd - is dat reden te meer om dat in de bevestigings-email te zetten. Ook handig voor anderen om te weten.

Ander onderwerp: merk nog altijd dat mijn wachtwoord niet bewaard wordt. Telkens als ik uitlog, moet ik bij inloggen weer een nieuw wachtwoord aanvragen om te kunnen posten. Oh well, zo vaak post ik hier niet :P

 

Van mij mag er een slotje op dit topic.

 

Dat zou dan idd handig zijn dat het herstarten van het Tele2 Modem uitgevoerd moet worden, en dat dat vermeld wordt in de e-mail.

Maar goed, je had iig nog internet.

Dus zo erg was het nu ook alweer niet, maar je hebt wel een punt.


Erg niet nee (heb ik ook nooit beweerd), onhandig en onnodig - ook qua communicatie - is het wel. Enfin. Slotje.

@Martin71 als je dan je oplossing als het goede antwoord betiteld, dan kunnen anderen daar hun voordeel mee doen die dit ooit eens lezen.

 

Ik wilde je die tip ook geven toen ik het las, maar dacht dat is meestal het eerste wat men doet.

De boel resetten, en ging er van uit dat je dat wel gedaan had.


Voor mij werkte het aan-uitzetten van het modem wel, maar las ook dat dat bij anderen geen soelaas bood. Maar die hadden wellicht ook een ander probleem.

Eerlijk gezegd dacht ik dat snelheid automatisch zou worden doorgevoerd, ook omdat de e-mail van Tele2 (bevestiging nieuw abonnement) niet vermeldde dat een herstart van het modem noodzakelijk was om de nieuwe snelheid te bekomen.

Als ‘mijn’ methode als standaardoplossing moet worden gezien - ook al werkt dat mogelijk niet altijd - is dat reden te meer om dat in de bevestigings-email te zetten. Ook handig voor anderen om te weten.

Ander onderwerp: merk nog altijd dat mijn wachtwoord niet bewaard wordt. Telkens als ik uitlog, moet ik bij inloggen weer een nieuw wachtwoord aanvragen om te kunnen posten. Oh well, zo vaak post ik hier niet :P

 

Van mij mag er een slotje op dit topic.

 

Dat zou dan idd handig zijn dat het herstarten van het Tele2 Modem uitgevoerd moet worden, en dat dat vermeld wordt in de e-mail.

Maar goed, je had iig nog internet.

Dus zo erg was het nu ook alweer niet, maar je hebt wel een punt.

@Martin71 als je dan je oplossing als het goede antwoord betiteld, dan kunnen anderen daar hun voordeel mee doen die dit ooit eens lezen.

 

Ik wilde je die tip ook geven toen ik het las, maar dacht dat is meestal het eerste wat men doet.

De boel resetten, en ging er van uit dat je dat wel gedaan had.


Voor mij werkte het aan-uitzetten van het modem wel, maar las ook dat dat bij anderen geen soelaas bood. Maar die hadden wellicht ook een ander probleem.

Eerlijk gezegd dacht ik dat snelheid automatisch zou worden doorgevoerd, ook omdat de e-mail van Tele2 (bevestiging nieuw abonnement) niet vermeldde dat een herstart van het modem noodzakelijk was om de nieuwe snelheid te bekomen.

Als ‘mijn’ methode als standaardoplossing moet worden gezien - ook al werkt dat mogelijk niet altijd - is dat reden te meer om dat in de bevestigings-email te zetten. Ook handig voor anderen om te weten.

Ander onderwerp: merk nog altijd dat mijn wachtwoord niet bewaard wordt. Telkens als ik uitlog, moet ik bij inloggen weer een nieuw wachtwoord aanvragen om te kunnen posten. Oh well, zo vaak post ik hier niet :P

 

Van mij mag er een slotje op dit topic.

@Martin71 als je dan je oplossing als het goede antwoord betiteld, dan kunnen anderen daar hun voordeel mee doen die dit ooit eens lezen.

 

Ik wilde je die tip ook geven toen ik het las, maar dacht dat is meestal het eerste wat men doet.

De boel resetten, en ging er van uit dat je dat wel gedaan had.

Zelf maar het uitproberen gegaan, en modem aan- en uitzetten (10 sec wachten!) deed het hem: haal nu 90 Mbps dowlnload. Was wel zo handig geweest van Tele2 om dit even te melden in de bevestigingemails.