Nieuw abo internet en tv

• 14 december 2015
  • 39 reacties
  • 1515 x bekeken

Ik heb via breedbandwinkel een abo bij tele2 afgesloten voor internet en tv(pauzeren en opnemen)
Bij t contract dat ik kreeg via de mail van breedbandwinkel was alles netjes vermeld
Vandaag gaat mijn abo in en wat blijkt geen mogelijkheid om te pauzeren of opnemen.
Snel ff google geraadpleegt en wat blijkt ik heb de Animo 132 ipv van de 532 die nodig is voor opnemen en pauzeren.
Direct tele2 gebeld om te vragen wat er is mis gegaan.
Volgens tele2 is er niets mis gegaan, ik bellen naar breedbandwinkel om te checken die verzekeren mij dat de bestelling correct bij tele2 is doorgegeven.

Tele2 medewerker wilde wel kijken om het op te lossen door alsnog een decoder a532 te leveren maar hij zei dat het bij mijn abo niet mogelijk is om op te nemen en te pauzeren. Dit omdat mijn internetsnelheid( 12,6 GB) niet genoeg zou zijn.
Wat zij de minimale eisen hiervoor dan?
Waarom is mij niet gemeld dat hetgeen ik bestelde niet leverbaar was.
Waarom is deze combo op de site gewoon bestelbaar als het niet leverbaar is.

Overstap is voor de rest soepel verlopen, ook t afmelden bij vorige provider is netjes gegaan maar niet melden dat iets niet geleverd kan worden wat wel is besteld en dan vervolgens maar iets anders leveren vind ik toch minder.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

39 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Heb eens gekeken maar het lijkt erop dat opnemen/pauzeren gewoon bestelbaar is inderdaad met internet light.
Dat ze het nu niet kunnen leveren moet je uiteraard niet accepteren. Mits het zo is...
Jij besteld bij Breedbandwinkel en vervolgens moet jij dingen uit gaan zoeken? Zou ik ook niet accepteren.
Hoe zij het regelen met Tele2 moeten ze zelf weten maar ik heb hen toch de opdracht gegeven om bij Tele2 bepaalde diensten af te nemen dat zij het dan maar met Tele2 regelen. Of zie ik dat verkeerd?
Heb eens gekeken maar het lijkt erop dat opnemen/pauzeren gewoon bestelbaar is inderdaad met internet light.
Dat ze het nu niet kunnen leveren moet je uiteraard niet accepteren. Mits het zo is...

Het is zo ik heb het contact van breedbandwinkel als bewijs dat dat hetgene is wat ik heb aangevraagd.
Heb medewerker van tele2 zelfs voorgesteld m dat via de mail door te sturen maar hij geloofde me zo ook wel
Reputatie 4
Badge +1

Het is zo ik heb het contact van breedbandwinkel als bewijs dat dat hetgene is wat ik heb aangevraagd.
Heb medewerker van tele2 zelfs voorgesteld m dat via de mail door te sturen maar hij geloofde me zo ook wel

Dank voor je info. Ik zou dat niet accepteren jij hebt dit besteld dat breedbandwinkel er dan ook maar voor zorgen dat het geleverd wordt. Of er dan iets mis gaan tussen hen en Tele2..prima maar laat ze dat dan maar onderling uitzoeken.
Je hebt gelijk als ik internet light selecteer lijkt het erop dat ik gewoon opnemen en pauzeren kan selecteren...vreemd.
Wat zegt de Helpdesk medewerker als je zegt dat je het wel op hun site kan selecteren?

Kan je aub eens kijken hoe ver je van de centrale zit?
https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/

Dank voor je info. Ik zou dat niet accepteren jij hebt dit besteld dat breedbandwinkel er dan ook maar voor zorgen dat het geleverd wordt. Of er dan iets mis gaan tussen hen en Tele2..prima maar laat ze dat dan maar onderling uitzoeken.
Je hebt gelijk als ik internet light selecteer lijkt het erop dat ik gewoon opnemen en pauzeren kan selecteren...vreemd.
Wat zegt de Helpdesk medewerker als je zegt dat je het wel op hun site kan selecteren?

Kan je aub eens kijken hoe ver je van de centrale zit?
https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/

Dat ik die optie wel kon kiezen bij het aanvragen dat heb ik pas gecheckt na dat hij meldde dat het niet kon bij dit internet. Ik vond het een onwaarschijnlijk verhaal en ben dus zelf ff gaan kijken en ik kon idd gewoon bestellen met deze optie. Nergens kan ik ook minimale snelheidseisen voor de a532 vinden wat zijn verhaal zouden staven.
Bij volgende contact met de helpdesk ga ik dit ook zeker melden
Ik zit ongeveer 1800 m van de centrale
Reputatie 4
Badge +1

Dat ik die optie wel kon kiezen bij het aanvragen dat heb ik pas gecheckt na dat hij meldde dat het niet kon bij dit internet. Ik vond het een onwaarschijnlijk verhaal en ben dus zelf ff gaan kijken en ik kon idd gewoon bestellen met deze optie. Nergens kan ik ook minimale snelheidseisen voor de a532 vinden wat zijn verhaal zouden staven.
Bij volgende contact met de helpdesk ga ik dit ook zeker melden
Ik zit ongeveer 1800 m van de centrale

Dank voor je reactie...ik zit op 2200m en haal zo,n 12Mb download...dus dan zou jij in mijn optiek toch nog wel wat meer mogen halen dan 12,6 Mb. Vraag me ook af wat de criteria precies zijn wanneer men deze dienst( opnemen/pauzeren) er niet meer bij levert. Dan moet je het ook zo regelen dat mensen bij een bepaalde internetsnelheid deze dienst niet kunnen selecteren. Maar internet light kan bijv ook 18>( tot 20MB/klant zit dichter bij de centrale) zijn dus dat zou dan weer ruim voldoende moeten zijn om pauzeren/opnemen erbij te pakken. Voor mij dus onduidelijk...omdat men jouw weer aangeeft dat het niet kan.
Zou toch nog eens contact opnemen met de helpdesk laat het ons aub weten...
Reputatie 4
Badge +1
Helaas zien we niet wat de uitkomst is geweest maar men wilde al niet leveren bij een snelheid van 16 MB...vreemd...
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/haalbare-snelheid-39194
Reputatie 6
Badge +5
Die 12 komma nogwat Mbps zal net de ondergrens zijn?
Ik heb hier nooit een tweede decoder, of alleen een met opname kunnen bestellen.
En ik haal hier op ADSL altijd rond 12,3 Mb. Dus in theorie zou het (bij On-Net) best kunnen.
Een HD stream neemt gemiddeld 4,2 Mb, dus dat keer 2 is 8,4 Mbps.
Dan blijft er wel weinig over om te internetten, dus misschien dat
ze het ook daarom niet meer doen vanaf zo'n 11/ 12 Mb.

En als je Off-Net bent aangesloten is het weer een ander verhaal.
Dan heb je de wat hogere streams van KPN en dan is HD 8 Mb.
Dan zou iets opnemen en tegelijk iets anders kijken nooit kunnen,
want 2 X 8 Mb = 16 Mb, wat meer is als je verbinding.
Dus dan kan het sowieso niet.

12,6 lijkt me wel ietsje aan de langzame kant op 1800 meter,
maar goed dat is van meerdere factoren afhankelijk....

(On-Net= Tele2's eigen netwerk, Off-Net=KPN)
Helaas zien we niet wat de uitkomst is geweest maar men wilde al niet leveren bij een snelheid van 16 MB...vreemd...

Dit ziet ervoor mij niet echt hoopvol uit dan vrees ik.
Als het daadwerkelijk zo gaat zijn dat ze dat bij mij niet kunnen leveren dan gaat dit abo afgezegd worden , ik van mening ben dat ze mij dit hadden moeten melden, niet gewoon een andere dienst leveren en zwijgen over datgeen wat niet kan worden geleverd.
Pauzeren en opnemen is voor mij een vereiste. De internetsnelheid is van veel minder belang aangezien downloaden toch niet meer mag.

Ik hoop alsnog dat dit wordt opgelost.
Die 12 komma nogwat Mbps zal net de ondergrens zijn?
Ik heb hier nooit een tweede decoder, of alleen een met opname kunnen bestellen.
En ik haal hier op ADSL altijd rond 12,3 Mb. Dus in theorie zou het (bij On-Net) best kunnen.
Een HD stream neemt gemiddeld 4,2 Mb, dus dat keer 2 is 8,4 Mbps.
Dan blijft er wel weinig over om te internetten, dus misschien dat
ze het ook daarom niet meer doen vanaf zo'n 11/ 12 Mb.

En als je Off-Net bent aangesloten is het weer een ander verhaal.
Dan heb je de wat hogere streams van KPN en dan is HD 8 Mb.

Dan zou iets opnemen en tegelijk iets anders kijken nooit kunnen,
want 2 X 8 Mb = 16 Mb, wat meer is als je verbinding.
Dus dan kan het sowieso niet.

12,6 lijkt me wel ietsje aan de langzame kant op 1800 meter,
maar goed dat is van meerdere factoren afhankelijk....

Die 12,6 op 1800 meter is idd weinig maar ik zit ook nog op 3 hoog in een oude flat dus ook oude kabels.
Bij aanvraag nog voor oplevering schatte hun dat ik 9 kon halen, ze hebben toen niks gezegd over dat opnemen en pauzeren geen optie was.
Ik haal 3,6 meer dan hun verwachte snelheid en nu ze hebben opgeleverd krijg ik te horen dat het niet zou kunnen.

(On-Net= Tele2's eigen netwerk, Off-Net=KPN)
Reputatie 4
Badge +1

Als het daadwerkelijk zo gaat zijn dat ze dat bij mij niet kunnen leveren dan gaat dit abo afgezegd worden , ik van mening ben dat ze mij dit hadden moeten melden, niet gewoon een andere dienst leveren en zwijgen over datgeen wat niet kan worden geleverd.
Pauzeren en opnemen is voor mij een vereiste. De internetsnelheid is van veel minder belang aangezien downloaden toch niet meer mag.

Zie dat Jeroen ook schrijft dat je 2 STB,s besteld hebt?? Klopt dit??

Zie dat Jeroen ook schrijft dat je 2 STB,s besteld hebt?? Klopt dit??

stb wat is dat?
Badge +5
STB(set top box) Zijn je tv kastjes (decoders) van Tele2.
Vandaag dus contact gehad met zowel tele2 als breedbandwinkel(via hun heb ik afgesloten)
Wat nu blijkt is dat breedbandwinkel bij aanvragen voor mij bij tele2 al door had dat deze combo op mijn adres niet kon, echter hebben ze mij hiervan niet op de hoogte gebracht en gewoon door gevoerd wat wel kon.
Na ruim anderhalf uur bellen met beide gaat de breedbandwinkel nu dus kijken voor een passende oplossing.
Aangezien opnemen/pauzeren voor mij een vereiste is , is de enige oplossing ontbinding van het contract.
Rechtstreeks bij tele2 was dit niet mogelijk dus nu maar hopen dat de breedbandwinkel dit wel voor elkaar krijgt.
Wat er ook gebeurt, IK ga niet betalen voor dit contract aangezien dit niet is wat ik heb aangevraagd, breedbandwinkel mag deze kosten op zich nemen aangezien de fout door hun is gemaakt.

Tele2 treft in deze geen blaam alleen wel jammer dat men niet bereidt is om mij hiermee verder te helpen en gewoon de bal kaatst naar breedbandwinkel.

daar had ik er maar 1 van
Reputatie 4
Badge +1

daar had ik er maar 1 van

Sorry ik dacht dat je 2 STB,s besteld had maar als je opnemen/pauzeren neemt dan moet je ook 2 keer een stream tellen.
Maw of 2x5 MB of 2x8MB..heeft volgens Jeroen met Offnet of On net te maken ik wist niet eens dat Tele 2 verschillende bitrates( 5 of 8MB) had.
Als je met de on net streams( 5MB) de keuze zou maken om of te gaan internetten of tv te kijken zou het nog mogelijk moeten zijn. Ga je beide tegelijkertijd( tv en internet) doen wordt het krapjes. Tsja om het nog ingewikkelder te maken moet je je dus ook afvragen of je nu die 5MB of 8MB streams krijgt:(
Wat ik nog steeds vreemd vindt is dat je met internet light gewoon opnemen/pauzeren erbij kan bestellen.. Jeroen zegt dat hij die nooit kon bestellen maar dan heeft hij het denk ik als je het telefonisch aanvraagt.
Is nog steeds mogelijk via de site(internet en tv).
Klik aub eens op de i van info bij de button opnemen/pauzeren(bestel proces) daar staat wel bij dat het afhankelijk is van je snelheid maar wanneer komt dan tijdens het bestel proces de melding dat het niet mogelijk is??

Als klant wil je toch wel duidelijk vooraf weten( bij internet light) of je nou opnemen/pauzeren kan nemen of niet. Wanneer wordt dit duidelijk?
Of speelt Tele2 het zo dat ze je bij de info button geïnformeerd hebben en dat je daaruit dus moet kunnen concluderen dat men jou opnemen/pauzeren niet kunnen garanderen? Maar een klant moet toch weten of hij het nu kan bestellen of niet omdat dit belangrijk is voor zijn keuze...
Reputatie 4
Badge +1
@ Ricardo kan je hier eens kijken en de resultaten posten?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
@ Ricardo kan je hier eens kijken en de resultaten posten?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Onderaan de geplande verbeteringen de glasvezel(denk ik) is voor de overkant van de straat daar staat nieuwbou in de flat waar ik woon komt geen glasvezel aangezien die op korte termijn worden afgebroken.

Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Hrl-Hbk
Internet Snelheid
9 Mbit/s
iTV
1 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
9 Mbit/s
VDSL2*
-
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Geplande upgrades
Wat
VVDSL
Planning
Q3 2016
Betrouwbaarheid
Planning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)
Internet Snelheid
100 Mbit/s
Reputatie 6
Badge +5
Nee nee. Daaronder staat de planning voor VDSL (Vectored VDSL zelfs)
waarbij er glasvezel tot de wijkkast komt en het laatste stukje naar je huis
wel koper blijft. En waarmee jij dus in de toekomst ook 100 Mb
zou kunnen krijgen (Of 50 Mb bij Tele2 als dat tussendoor niet veranderd)

Maar voor nu is er niet meer te halen. 9 Mb staat daar maar.
(Bij mij ook trouwens). En ik haal altijd zo'n 12,3 Mb bij Tele2.
Dus voor nu is er bij jou echt geen decoder met opname mogelijk.
Al zou het theoretisch dan heel misschien wel kunnen.

Blijft apart dat breedbandwinkel dan toch de bestelling doet,
maar dan zonder opname.
Nee nee. Daaronder staat de planning voor VDSL (Vectored VDSL zelfs)
waarbij er glasvezel tot de wijkkast komt en het laatste stukje naar je huis
wel koper blijft. En waarmee jij dus in de toekomst ook 100 Mb
zou kunnen krijgen (Of 50 Mb bij Tele2 als dat tussendoor niet veranderd)

Maar voor nu is er niet meer te halen. 9 Mb staat daar maar.
(Bij mij ook trouwens). En ik haal altijd zo'n 12,3 Mb bij Tele2.
Dus voor nu is er bij jou echt geen decoder met opname mogelijk.
Al zou het theoretisch dan heel misschien wel kunnen.

Alle medewerkers van tele2 meldde ook dat het met mijn snelheid niet ging, aangezien zij kwaliteit belangrijk vonden wilde ze niet alsnog opnemen en pauzeren leveren.
Breedbandwinkel wilde er door duwen dat ik toch gewoon een kastje voor opnemen en pauzeren zou krjgen echter na contact met tele2 die mij verzekerde dat mijn internet kwaliteit hier te erg onder zou lijden is dit geen optie voor mij meer.
Helaas is opnemen en pauzeren via tele2 geen optie dus zal dit contract moeten worden ontbonden aangezien er niet geleverd kan worden wat ik heb aangevraagd en ook niet ben geinformeerd dat deze service bij mij niet mogelijk was.
Ik hoop morgen hier van breedbandwinkel bericht over te krijgen en hoop dan dat het allemaal netjes wordt afgehandeld.
Reputatie 6
Badge +5
Dat hoop ik ook voor je. 🙂 Zou wel moeten, hier is niet geleverd
wat er besteld is. En het is ook niet mogelijk. En bij andere
ADSL aanbieders ook niet met zo'n lage maximale snelheid.
Reputatie 4
Badge +1
Als je nu VDSL of VVDSL kon nemen was het probleem ook opgelost maar dat gaat je dus ook niet helpen.
Wat is de info die je hebt mbt de glasvezel? Hier is het ook zover dat de ene straat glasvezel heeft en de ander niet( niet voldoende animo).
Hoe zit dat bij jou? Gaan ze het toch nog leggen in jouw flat? Op wat voor een termijn?
Bij mij gaat het echt niet gebeuren. RF is pas hier vertrokken met bovenstaand resultaat:@
Als je nu VDSL of VVDSL kon nemen was het probleem ook opgelost maar dat gaat je dus ook niet helpen.
Wat is de info die je hebt mbt de glasvezel? Hier is het ook zover dat de ene straat glasvezel heeft en de ander niet( niet voldoende animo).
Hoe zit dat bij jou? Gaan ze het toch nog leggen in jouw flat? Op wat voor een termijn?
Bij mij gaat het echt niet gebeuren. RF is pas hier vertrokken met bovenstaand resultaat:@

Bij mij gaan ze geen glasvezel leggen aangezien deze flat op de afbraaklijst staat, de overkant van de straat is nieuwbouw dus daar is het wel
Reputatie 4
Badge +1

Bij mij gaan ze geen glasvezel leggen aangezien deze flat op de afbraaklijst staat, de overkant van de straat is nieuwbouw dus daar is het wel

Aangezien opnemen bij jou een belangrijke factor is weet je al wat je nu gaat doen? Ik zou je wel wat tips kunnen geven.

Aangezien opnemen bij jou een belangrijke factor is weet je al wat je nu gaat doen? Ik zou je wel wat tips kunnen geven.

Ik denk dat eigenlijk mijn enige optie ziggo is, duur maar vrees dat t niet anders kan
Reputatie 4
Badge +1

Ik denk dat eigenlijk mijn enige optie ziggo is, duur maar vrees dat t niet anders kan

Denk ik niet de enige optie het ligt eraan..
Wat Ziggo betreft heb je gelijk dat het duurder is maar de diensten kan je ook niet zomaar vergelijken met die van Tele2. Je kan ook nog profiteren van de aanbieding maar dan blijft het alsnog duurder.
Voorheen had je nog keuze van je eigen hardware( ziggo gebied/bestaande klanten hebben wel nog vrije keuze ook met RTL,SBS in HD enz.) maar het schijnt dat je dus nu aan die Horizon,standaard media box vast zit. Althans als jij RTL en SBS groep in HD wilt zien en bovendien heeft men ook nog wel meer HD zenders naar het versleutelde gedeelte verplaatst. Tsja je wilt niet op je grote scherm nu opeens in SD gaan kijken zeker niet bij de Nederlandse CO zenders. Nog even afgezien van al die andere HD zenders die je dan mist.
Misschien speelt dat bij jou helemaal niet dat je aan die Horizon,Standaard media box vast zit(versleutelde gedeelte) want bij Tele2 heb je ook geen keuze qua hardware.
Dan hebben we het dus over de prijs. Is een groot zenderaanbod voor jou belangrijk? Vrije hardware keuze? Dan zou je er dus ook over kunnen denken om een schoteltje op te hangen. Weet niet of dat bij jou mogelijk is?