Netflix geeft onscherp/licht sneeuwerig beeld

Sinds een week maak ik gebruik van Netflix. Het beeld is helaas onscherp op zowel mijn Sony tv als iMac, ook zit er licht sneeuw in (constant zichtbaar). Ik heb contact opgenomen met Netflx en zij geven aan dat ik navraag moet doen bij mijn internetprovider. Videokwaliteit in Netflix staat op het maximale.

Wat kan ik doen om de storing op te lossen? Met YouTube ervaar ik geen problemen op zowel TV als iMac.

Wat ik reeds heb geprobeerd: modem opnieuw opgestart, dezelfde video bij mijn ouders thuis opgezet (daar wel haarscherp), andere browser geprobeerd op Mac (Safari en Chrome), Netflix app op Sony tv (40 inch full hd) is up-to-date. Op mijn iPhone (5s) kan ik het verschil niet zien, maar dat komt wellicht door het kleine beeldscherm? Mijn Sony tv is met netwerkkabel aangesloten, iMac met WiFi maar een YouTube video in HD werkt daar ook super
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi robbinkn,

Netflix is geen dienst van Tele2, dus als je alleen problemen ervaart met Netflix, ligt dat niet aan onze diensten. Heb je al geprobeerd om de videokwaliteit lager in te stellen? Als dat het niet verhelpt dan zal je toch weer bij Netflix moeten zijn.
Succes!

Groetjes Tom
Tom van Tele2 schreef:

Hoi robbinkn,

Netflix is geen dienst van Tele2, dus als je alleen problemen ervaart met Netflix, ligt dat niet aan onze diensten. Heb je al geprobeerd om de videokwaliteit lager in te stellen? Als dat het niet verhelpt dan zal je toch weer bij Netflix moeten zijn.
Succes!

Groetjes Tom

Beste Tom,

Het naar beneden bijstellen van de videokwaliteit klinkt niet logisch, maar toch heb ik het geprobeerd. Zowel op de instelling automatisch als normaal. Het beeld is bij normaal pixelliger dan op hoog en bij automatisch al helemaal. Ik heb bij beide de zelfde video's enkele minuten opgezet.

Wat nu? Netflix zegt dat ik bij mijn internetprovider moet zijn. Zeker omdat ik bij anderen (met Ziggo) wel haarscherp beeld krijg.
Reputatie 4
Badge +3
Tele2 doet niet anders dan jou een internetverbinding leveren. Als het aan Tele2 (en dus de internetverbinding) zou liggen, zou je bij een lage videokwaliteit (minder MB's) stabieler beeld moeten krijgen dan bij hoge kwaliteit (meer MB's). Als dat niet zo blijkt te zijn, dan kan het aan twee dingen liggen: Netflix of je tv. Je geeft al aan dat het bij anderen wel scherp is, dus Netflix lijkt daarmee uitgesloten. Dan hou je nog 1 optie over. Ik raad je daarom aan om eens met de beeldinstellingen van je tv te spelen. Misschien heb je de helderheid heel hoog staan? Dat kan het "sneeuw" effect verklaren.
Tom van Tele2 schreef:

Tele2 doet niet anders dan jou een internetverbinding leveren. Als het aan Tele2 (en dus de internetverbinding) zou liggen, zou je bij een lage videokwaliteit (minder MB's) stabieler beeld moeten krijgen dan bij hoge kwaliteit (meer MB's). Als dat niet zo blijkt te zijn, dan kan het aan twee dingen liggen: Netflix of je tv. Je geeft al aan dat het bij anderen wel scherp is, dus Netflix lijkt daarmee uitgesloten. Dan hou je nog 1 optie over. Ik raad je daarom aan om eens met de beeldinstellingen van je tv te spelen. Misschien heb je de helderheid heel hoog staan? Dat kan het "sneeuw" effect verklaren.

Tom, ik heb ook aangegeven dat ik dit ook ervaar met mijn iMac. Zojuist ook even op mijn laptop (Windows 10 gekeken) en daar is de kwaliteit ook niet goed.
Toch vreemd dat YouTube geen problemen heeft met HD materiaal op diezelfde apparaten. Je zou denken dat bepaald type verkeer bij Tele2 toch niet helemaal lekker gaat..
Reputatie 4
Badge +3
Ervaar je dit nu nog steeds? Zo ja, zou je me dan middels een privébericht je volledige naam, adres en woonplaats, je klantnummer en je geboortedatum kunnen sturen? Dan kan ik de verbinding controleren en kijken of ik opvallende dingen zie in je modem.

Ik hoor het graag.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi robbinkn,

Dank voor je bericht. Zou je je modem een keer kunnen resetten? Ik zie dat het al sinds de kerstdagen niet meer is gebeurd. Eventueel kan ik het ook voor je doen, maar dan werken je diensten dus een paar minuten niet.

Ik hoor graag van je.

Groetjes Tom
Tom, dat heb ik vóór het plaatsen van mijn bericht op het forum juist een keer gedaan om te kijken of dat de situatie zou verbeteren. Zojuist nog eens gedaan met de reboot knop in de interface. Er is geen verschil.

Heb je mijn verbinding kunnen controleren?
Reputatie 5
Badge +2
Ik ben even nieuwsgierig geworden. Vandaar dat ik stiekem even een paar vraagjes zal stellen!

Je geeft aan dat de kwaliteit onscherp is en er constant een soort van sneeuw effect zichtbaar is. Zou je hier eventueel een kort filmpje van kunnen uploaden of desnoods een screenshot? Wat de een als sneeuw ervaart is voor de ander weer iets anders. Als de medewerkers van Tele2 kunnen zien wat je bedoelt dan kunnen ze wat gerichter kijken.

Ook ben ik even nieuwsgierig wat voor modem je precies hebt en wat voor snelheid er bij jouw op het modem binnenkomt. Netflix en Youtube verschillen nogal wat betreft het afgeven van de video. Bij Youtube buffert de video " vooruit " zeg maar. Bij Netflix werkt dat net ietsjes anders. Deze gebruikt over het algemeen ook veel meer bandbreedte dan Youtube. Dus dat er verschil in de twee apps zit is niet vreemd 🙂

Qua snelheid kan het eventueel een probleem opleveren. Dat hoeft overigens niet 1-2-3 te betekenen dat het makkelijk op te sporen is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan package loss. Hierbij zal het modem alsnog bijvoorbeeld een snelheid van 50 mpbs geven terwijl misschien de helft hiervan haperig / of gebroken binnen komt. Dit kan door verschillende punten veroorzaakt worden. Vandaar de vragen.

Hoe is je TV overigens aangesloten op het modem? je geeft aan dat deze met een netwerkkabel is aangelsoten. Via externe routers of powerplugs of hubs of iets dergelijks ? ( gewoon even een vraag om zeker te zijn )
BaardDraakje schreef:

Ik ben even nieuwsgierig geworden. Vandaar dat ik stiekem even een paar vraagjes zal stellen!

Je geeft aan dat de kwaliteit onscherp is en er constant een soort van sneeuw effect zichtbaar is. Zou je hier eventueel een kort filmpje van kunnen uploaden of desnoods een screenshot? Wat de een als sneeuw ervaart is voor de ander weer iets anders. Als de medewerkers van Tele2 kunnen zien wat je bedoelt dan kunnen ze wat gerichter kijken.

Ook ben ik even nieuwsgierig wat voor modem je precies hebt en wat voor snelheid er bij jouw op het modem binnenkomt. Netflix en Youtube verschillen nogal wat betreft het afgeven van de video. Bij Youtube buffert de video " vooruit " zeg maar. Bij Netflix werkt dat net ietsjes anders. Deze gebruikt over het algemeen ook veel meer bandbreedte dan Youtube. Dus dat er verschil in de twee apps zit is niet vreemd 🙂

Qua snelheid kan het eventueel een probleem opleveren. Dat hoeft overigens niet 1-2-3 te betekenen dat het makkelijk op te sporen is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan package loss. Hierbij zal het modem alsnog bijvoorbeeld een snelheid van 50 mpbs geven terwijl misschien de helft hiervan haperig / of gebroken binnen komt. Dit kan door verschillende punten veroorzaakt worden. Vandaar de vragen.

Hoe is je TV overigens aangesloten op het modem? je geeft aan dat deze met een netwerkkabel is aangelsoten. Via externe routers of powerplugs of hubs of iets dergelijks ? ( gewoon even een vraag om zeker te zijn )

Bedankt voor je bericht. Mijn televisie is direct met een netwerkkabel uit de doos van het Tele2-modem op het Tele2-modem aangesloten. Ik heb verder geen andere routers, powerline-adapters of WiFi-versterkers. Mijn iMac, PC en laptops zijn draadloos.

De speedtest-website van Netflix (https://fast.com/nl/) wisselt op mijn iMac (verbonden via 5 Ghz WiFi-signaal) qua snelheid tussen de 30 en 40 Mbps en blijft uiteindelijk op 37 staan. Dit voor zover dit interessant is voor dit probleem.

Ik betwijfel of ik het representatief kan laten zien, misschien bij daglicht beter dan nu. Mijn iPhone 5S maakt nu geen geschikte video daarvoor: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4349505/IMG_7058.MOV
Reputatie 5
Badge +2
Hey Robbin,

Thanks voor de info! Dit geeft in ieder geval al even een beeld van hoe alles bij je thuis zit aangesloten.

Wat betreft het probleem durf ik op het moment nog niet echt veel te zeggen. Qua snelheid heb je meer dan genoeg voor Netflix...Zelfs op de wifi. Ik heb ook even voor je op sites zoals Tweakers etcetera lopen rondsneupen om te kijken of ik iets kon vinden. Hieronder even een paar links:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1691843

http://www.onemorething.nl/community/topic/beeldkwaliteit-netflix/

https://tweakers.net/nieuws/107745/deel-ziggo-klanten-kampte-met-problemen-met-streamen-van-netflix.html

Op die laatste link kwam ik dus een artikel tegen waarbij soortgelijke problemen bij oud gebruikers van UPC op het Ziggo netwerk waren gemeld. Ziggo heeft hierdoor onderzoek uitgevoerd en updates uitgebracht. Hierna heb ik even gekeken op de website van Netflix zelf om even te kijken wat Tele2 haalt en tadaaaa!!! Tele2 staat op de... 7e plek... (wow)

https://ispspeedindex.netflix.com/country/netherlands/

Ik weet niet of dit de problemen bij jouw veroorzaakt. Ik heb namelijk geen mogelijkheid dit te onderzoeken. En ik weet ook niet of Tele2 dit gaat doen aangezien jij de eerste in een HELE lange tijd bent die hier op het forum problemen met Netflix qua beeldkwaliteit meldt.

Ik ga me in ieder geval hier even wat verder in verdiepen. Het heeft me wel even nieuwsgierig gemaakt en stof tot nadenken gegeven 😛 Mocht ik wat vinden dan post ik hier even een update!

Greets,
Draakje
Reputatie 4
Badge +3
Bedankt voor het meedenken, BaardDraakje! 🙂

De verbinding is verder prima, dus ik zou op dit moment niet weten waar het door komt.
Reputatie 4
Badge +3
Wegens inactiviteit ga ik dit topic nu sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

Groetjes Tom