beantwoord

NAT aanpassen voor PS4 lukt nog steeds niet

  • 25 February 2019
  • 3 reacties
  • 558 x bekeken

Ik probeer al jaren het NAT-type van onze PS4 van 3 naar 2 of 1 te krijgen, maar tot op heden zonder succes. Vorige week kreeg ik in de nieuwsbrief van Tele2 een link door met een stappenplan, maar ook dat werkt niet (https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/portforwarding-instellen/). Ik heb een Technicolor modem/router en ik kom niet voorbij stap 5 (connectie toewijzen). Ik kan geen device koppelen aan internet of Internet_over_ADSL. Ook nadat ik het correcte mac-adres geselecteerd heb en op apply druk, springt hij weer terug naar not assigned.



Van wat ik er van begrijp zou ik een statische ip toe moeten wijzen aan mij ps4. Dat lijkt mij dus niet te lukken. Verder al van alles geprobeerd.
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 27 February 2019, 09:22

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 5
Hé iMartijn,

Heb je wel goed gekeken bij stap 3? Hier staat:

Ga in het linkermenu naar Broadband Connection.
Onthoud goed of er gegevens ingevuld zijn bij Internet_over_ADSL of bij Internet.


In jouw geval moet je namelijk kiezen voor Internet, niet voor Internet over ADSL

Groet, Kevin
Hé iMartijn,

Heb je wel goed gekeken bij stap 3? Hier staat:

Ga in het linkermenu naar Broadband Connection.
Onthoud goed of er gegevens ingevuld zijn bij Internet_over_ADSL of bij Internet.


In jouw geval moet je namelijk kiezen voor Internet, niet voor Internet over ADSL

Groet, Kevin


Jazeker. Maar zoals je kunt zien, zijn beiden Not assigned. Terwijl ik gewoon via Internet verbonden ben. Maar ook deze is dus niet aan te passen. Ik kan mac selecteren, maar dan springt hij gewoon weer terug.
Reputatie 5
Dan raadt ik aan om even je modem een harde- en daarna softreset te geven en het nogmaals te proberen:

Harde reset: Resetknopje achterop het modem (klein gaatje, te bereiken met paperclip, tandenstoker o.i.d.) 10 seconden indrukken
Soft reset: Stroom er 10+ seconden afhalen

Ook kan het handig zijn om het apparaat die je wil koppelen dan even uit en weer aan te zetten en staat deze wel ingesteld op automatisch ip adres e.d. ontvangen?

Groet, Kevin