beantwoord

Na wijzigen van modembaam en poging wachtwoord wijzigen authentificatieprobleem

• 26 april 2016
  • 6 reacties
  • 223 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Hallo,

Kan iemand mij helpen met het oplossen van de authentificatieprobleem?
Deze melding kreeg ik nadat ik modemnaam wijzigde en bij een poging om het wachtwoord te wijzigen gaf de website aan dat de wijzigingen niet was opgeslagen, omdat er een time out was... Nu krijg ik dus de melding authentificatieprobleem 😞
icon

Beste antwoord door AMM 26 april 2016, 17:02

Opgelost! Het lukte op de laptop met wifi en het bleek op de mobiele telefoon dat het wachtwoord verkeerd ingevoerd was.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Je kunt het eventueel handmatig instellen.
Dit kun je dan wel het beste bekabeld doen. Je gaat dan naar http://192.168.1.1
login=user en password=user. Dan ga je naar Wireless, en daar kun je de naam
van het netwerk veranderen. En bij 'Advanced' vul je bij de 'WPA pre shared key'
vul je het wachtwoord in wat je wilt gebruiken. Niet vergeten om daarna op
save/ apply te drukken, anders word het niet opgeslagen.
Dan kun je uitloggen/ die site van het modem sluiten.
Hierna kan de kabel er uit en zou je weer met het wifi netwerk moeten kunnen verbinden.

Eventueel op de computer bij het beheer van de wifi netwerken de oude login verwijderen,
want die zou problemen kunnen geven. Dat is eigenlijk alleen als je niet de naam maar alleen
het wachtwoord veranderd hebt. Want dan wil de computer met het oude wachtwoord inloggen.
Dank voor de info. Kan ik dit ook op een mobiele telefoon doen zonder bedrading? Want de foutmelding kreeg ik op mijn mobiel toen ik wifi internet probeerde te verbinden.
Reputatie 6
Badge +5
Als je met het wifi netwerk kan verbinden moet dat wel kunnen.
Als je dan alles hebt ingesteld en op 'save/ apply' drukt verliest ie wel de wifi verbinding
en zal je weer opnieuw moeten inloggen op het wifi netwerk met de nieuwe gegevens.
Als je door de foutmelding niet meer kan verbinden dan zal het toch echt bedraad moeten.
Opgelost! Het lukte op de laptop met wifi en het bleek op de mobiele telefoon dat het wachtwoord verkeerd ingevoerd was.
Reputatie 6
Badge +5
Aha, goed zo. Dan viel het gelukkig wel een beetje mee.
Mooi dat het weer werkt. 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Fijn dat het inmiddels is opgelost, AMM!

@Jeroen: Bedankt voor jouw hulp 🙂