beantwoord

Na nieuw modem vrijwel geen inkomende / uitgaande verbinding met bijv. microfoon/webcam mogelijk

• 16 februari 2016
  • 1 reactie
  • 130 x bekeken

Sinds kort heb ik een nieuw modem(Technicolor tg789bvn), dit omdat mijn internetsnelheid omhoog kon.
Het oude modem kon tot 20 mb, het nieuwe modem 50.

Alles geïnstalleerd, tv werkt, internet werkt, wifi werkt. So far, so good.

Nu blijkt alleen dat het modem diverse zaken niet toestaat, denk aan een videochat via een website.
Ik zie de andere personen niet en andersom, zij mij ook niet. Met het oude modem werkte dit allemaal prima, ongeacht de browser of de versie van flash player. Ik heb een zeer groot vermoeden dat het het nieuwe modem ligt.

Skype aan de andere kant werkt weer wel gewoon.
Ligt dit aan een beveiliging op het modem? Moeten er poorten worden geopend?
Kan ik de hele beveiliging uitzetten?

Uiteraard heb ik al wat rondgesnuffeld op diverse fora en pagina's.

Dit heeft het niet opgelost: https://forum.tele2.nl/glasvezel-279/dmzportforwarding-glasvezel-modem-tg789vn-v3-18602/index7.html#post153114

Een extra router kopen vind ik onzin, Tele2 zou apparatuur moeten leveren die je niet beperkt in functies van het internetten.

Wie heeft een passende oplossing?
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 20 februari 2016, 15:08

Hoi faTHupr8,
Aangezien je internet en tv prima werken, kan ik je helaas niet verder helpen. Externe apparatuur ondersteunen wij niet. Er zijn op het forum wel diverse topics, wellicht staat daar je antwoord tussen.
Sorry!
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4
Hoi faTHupr8,
Aangezien je internet en tv prima werken, kan ik je helaas niet verder helpen. Externe apparatuur ondersteunen wij niet. Er zijn op het forum wel diverse topics, wellicht staat daar je antwoord tussen.
Sorry!
Groetjes Kiko