beantwoord

modem zxhn h369a met zxhn h369a als router

  • 23 August 2019
  • 5 reacties
  • 978 x bekeken

Hallo!
Ik heb twee modems/routers zxhn h369a, die een wlan port hebben.
Ik wil graag een van deze als modem gebruiken en de ander op de zolder gebruiken als een router.
Dit zou kunnen door degene die als router moet dienen met de wlan port aan te sluiten op de modem.

Echter als ik dit doe, geeft de router aan dat die geen internet heeft.
Ik heb dit geprobeerd op te lossen door het volgende te doen: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/zte-h369a-met-eigen-router-gebruiken-75245

Dit heeft helaas niet gewerkt.
Is er een andere manier om dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Gela 24 August 2019, 10:44

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Je kunt wel een andere router gebruiken door het Tele2 modem via DMZ alles naar je eigen router toe te sturen. Maar je kan niet zelf het modemdeel verzorgen. Het Tele2 modem moet op maximaal ca. 1 meter van het ISRA punt worden geplaatst.
Reputatie 4
Hallo Guido,

Wat wil je precies bereiken met die constructie?
Is het niet handiger om een switch neer te zetten op zolder en die op modem/router beneden aan te sluiten.
Hallo Guido,

Wat wil je precies bereiken met die constructie?
Is het niet handiger om een switch neer te zetten op zolder en die op modem/router beneden aan te sluiten.


Ik wil bereiken dat ik een wifi netwerk in mijn woonkamer heb en eentje op mijn zolder, zonder dat ik een switch of een nieuwe router hoef te kopen.
Reputatie 4
Dan kan je beter de DHCP server op dat zolder modem uitzetten en dan de kabel van beneden aansluiten op 1 van de LAN poorten.
De DHCP server kan je uitzetten door in te loggen op het zolder modem en dan onder Settings kom je als het goed is gelijk op de DHCP server pagina uit (anders die eerst selecteren), daar kan je de DHCP server uitzetten.

Je zoldermodem fungeert dan als WiFi accesspoint en je hebt nog 3 vrije LAN poorten voor UTP kabels, de uitgifte van de DHCP ip-adressen gebeurt dan door het modem beneden.
Op dezelfde pagina moet je dan het zoldermodem gelijk een ander ip-adres (LAN IP Address) geven anders zitten ze beide op hetzelfde adres en dat gaat niet goed, als de 1ste op 192.168.2.1 zit zou je die op zolder b.v. op 192.168.2.254 kunnen instellen.
Is er een andere manier om dit op te lossen?

Er is een andere manier om dat op te lossen. Door de 2e ZTE niet als extra router te gebruiken.

De Wanpoort van de ZTE gaat naar het modem gedeelte hiervan en dus niet naar de interne router.

Wel kun je er een extra accespoint only van maken door de DHCP hiervan uit te zetten, een vrij ip adres te kiezen en bekabeld koppelen via de ethernet poorten. Je kunt dus geen Wan poorten gebruiken.
Namen en wachtwoorden dienen dan ook volstrekt gelijk te zijn van beide boxen.

Maar blijft een feit dat je met strak ingebouwde firmware zit waar je weinig mogelijkheden mee hebt. Veel beter is het om een eigen AP of router te gebruiken.