vraag

Modem zwaar verouderd, niet meer van deze tijd

• 7 april 2018
  • 10 reacties
  • 1040 x bekeken

Goedenavond,

Ik wilde vragen of het niet eens tijd wordt een ander modem uit te rollen.
Ik heb dit modem sinds 2004, hij werkt nog maar daar is alles mee gezegd.

Buiten het feit dat de tele2 modems zwaar beperkt zijn in de mogelijkheden, hebben ze ook nog 4 100Mb LAN poorten waarvan er maar 2 werken.
Ook het WIFI is alleen 2,4Ghz
Ik zou graag een modern modem willen hebben die wat meer te configureren valt, met een Gb router intern, en een Wifi met 2,4 Ghz en 5 Ghz.

Denkt u dat dit tot de mogelijkheden behoort ?
Of ben ik dan genoodzaakt over te stappen ?

Graag hoor ik van u,

Een tevreden klant vanaf 1998 (zonnet)

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

@Platenkamp

Welkom op het tele2 forum! :)

Dat is inderdaad wel een erg verouderd modem, goed dat je in ieder geval even navraagd of je een nieuwere versie kan krijgen. Dit kan zeker! Als je ervoor zorgt dat je je klantnummer toevoegt in je forumprofiel zal een moderator gelijk bij je gegevens kunnen en een nieuwe opsturen voor je.

Als het goed is zijn mijn gegevens aangevuld.
Hoe nu verder ? Zorgt u dat er een ander modem deze kant op komt ?

Jeroen
Reputatie 5
Badge +2
@Platenkamp

Ik ben geen medewerker van Tele2 😉 Dus ikzelf kan helaas niet voor je regelen dat er een nieuw type modem opgestuurd wordt. Je zal even moeten wachten tot een moderator van Tele2 zelf reageert.... Dit zal waarschijnlijk maandag pas gebeuren.

Voor info hoe het moet bij een Technicolour kun je het beste even rondzoeken op het forum. https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/dmz-functie-werkt-niet-van-het-technicolor-tg789bvn-modem-47624/index1.html is een goed begin. In dit topic word dan wel gesproken over een PS4, maar je kan hetzelfde toepassen op een externe router.

@Gela zou je eventueel verder kunnen helpen met het opzetten van een externe router.
Reputatie 4
Badge +1
@Platenkamp

Ja ik zie hetb je hebt een oudje 😛 Maar met je huidige pakket kan ik je geen ZTE sturen die 5GHZ heeft!

Je zou dus kunnen kijken of het via een externe router zou kunnen die dat ingebouwd heeft! Maar kan tijd voor je kijken wat er mogelijk is qua modem bij Tele2!
We kunnen ook kijken wat ik met je pakket kan doen of daar iets mee mogelijk is..

Groetjes,

Mario van Tele2
@Platenkamp

Ja ik zie hetb je hebt een oudje 😛 Maar met je huidige pakket kan ik je geen ZTE sturen die 5GHZ heeft!

Je zou dus kunnen kijken of het via een externe router zou kunnen die dat ingebouwd heeft! Maar kan tijd voor je kijken wat er mogelijk is qua modem bij Tele2!
We kunnen ook kijken wat ik met je pakket kan doen of daar iets mee mogelijk is..

Mario, dank voor het antwoorden, ik begrijp dus dat jullie geen ander modem voor me hebben ?

Kan mijn huidige modem puur als modem ingesteld worden ? zodat alles met een zelf aangekochte router geregeld kan worden, dus ook de port forwarding en dergelijke ?

Ik hoor het graag,

Groeten Jeroen.
Reputatie 4
Badge +1
Ja we hebben wel een ander model voor het type pakket wat jij hebt! Maar zit geen 5 GHZ op... dus dat zou niet veel veranderen!

Ja je kan je modem in bridge / DMZ modus moeten zetten.. en de rest van de opties via je router laten gaan :)

Groetjes,

Mario van Tele2
Mario nogmaals dank, hoe zet ik het modem in DMZ mode ?
Badge +2
hoe zet ik het modem in DMZ mode ?
Het blijft behelpen met een ADSL abonnement en dat oude modem erbij. Mijn advies zou zijn: Doe de postcodecheck en kijk of je kunt opwaarderen naar basisabonnement dan krijg je vrijwel zeker de ZTE in huis en daar wordt je een stuk vrolijker van.

In een oud topic wordt vrij uitgebreid verteld hoe je de Davolink in DMZ kunt krijgen. Kijk maar eens.
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/dmz-in-plaats-van-port-forwarding-15883
Reputatie 4
Badge +1
Kijk eens aan! @Gela geeft al een link.. En wat er zoals gezegd een upgrade zou wel de beste optie zijn maar dat moet je ook maar net willen!

Hopelijk je wat met de boverstaande tip van Gela! @Platenkamp

Groetjes,

Mario van Tele2
Reputatie 5
Badge +2
@Platenkamp

Welkom op het tele2 forum! :)

Dat is inderdaad wel een erg verouderd modem, goed dat je in ieder geval even navraagd of je een nieuwere versie kan krijgen. Dit kan zeker! Als je ervoor zorgt dat je je klantnummer toevoegt in je forumprofiel zal een moderator gelijk bij je gegevens kunnen en een nieuwe opsturen voor je.

Als een kleine aanvulling:

Als je nog het modem uit 2004 hebt ga ik ervan dat je ook het Internet Light abonnement hebt. Hiervoor worden nu de Technicolour modems geleverd en deze bieden alleen de 2.4 GHZ verbinding voor zover ik mij herinner. Daarentegen hebben ze wel 1gb lan poorten achterop zitten waar alle vier bruikbaar zijn voor zowel TV als internet. Als je dan echt graag een 5 GHZ wifi verbinding wil hebben dan zul je zelf een router moeten aanschaffen die deze frequentie uitzend.

Daarnaast is het ook moeilijk in te schatten wat je nou precies bedoelt met de opmerking " die meer te configureren valt ". In principe zijn de meeste opties en functies uitgeschakeld op de modems van providers. Als je echt uitgebreide configuraties wil opzetten dan zul je zelf een router moeten aanschaffen en je modem in bridge / DMZ modus moeten zetten.
Dank voor uw reactie,

Volgens mij heb ik een davolink modem
Ik heb een internet en bellen ADSL abonnement, ik zal de gegevens aanvullen.

In dit modem zijn bijna alle instellingen dicht gezet, mooi voorbeeld...ik kan in dit modem niet eens de DHCP uit zetten.
Hoe kan in dit modem in bridge/DMZ mode zetten ?
Of beter, hoe kan dat bij de Technicolor kan ?

Gr Jeroen