beantwoord

Modem werkt wel op ISRA in de meterkast niet in de woonkamer

• Snapt hoe het werkt
  • 12 reacties
Kan iemand mij vertellen waarom het modem in de woonkamer het niet doet ( Isra-aansluiting ).
Als wij het modem in de meterkast aansluiten doet deze het wel?
icon

Beste antwoord door BaardDraakje 6 mei 2017, 12:58

Hey Bolly,

Dank je voor de fotos! Wordt gelijk een stukje duidelijker 🙂 (En sorry voor de late reactie. Zag de mail niet dat er gereageerd was)

Ik zie dat je een van de wat nieuwere ISRA's in de meterkast hebt. Op de tweede foto zie ik een Coax aansluiting en dat andere poortje lijkt op of een UTP aansluiting of een RJ 11 aansluiting. Heb je heel toevallig in de meterkast een buis die richting de woonkamer loopt of een los draadje daar ergens hangen? Het wordt een beetje gokken als er meerdere buizen zitten want ik ga er even vanuit dat je niet de X-ray vision van Superman hebt 😛
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

28 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey Bolly,

Welkom op het forum! 🙂

Dit betekent waarschijnlijk dan dat de doorlussing van de meterkast naar de woonkamer defect is. of niet aangesloten is. Zou je eventueel een foto kunnen uploaden van hoe het eruit ziet in de meterkast? Misschien dat we je dan wat tips kunnen geven hoe je dit kan fixen
Hey Bolly,

Welkom op het forum! 🙂

Dit betekent waarschijnlijk dan dat de doorlussing van de meterkast naar de woonkamer defect is. of niet aangesloten is. Zou je eventueel een foto kunnen uploaden van hoe het eruit ziet in de meterkast? Misschien dat we je dan wat tips kunnen geven hoe je dit kan fixen
Hallo BaardDraakje,
Bedankt voor je bericht.
Ik stuur 2 foto's
Foto 1 meterkast buiten het appartement
Foto 2 rechts de Isra aansluiting die het niet doet.
Op de eerste foto staat links wel het modem aangesloten en dat werkt.
Maar niet handig.
@BaardDraakje, heb je zo voldoende informatie?
Ik hoor het graag.
Reputatie 5
Badge +2
Hey Bolly,

Dank je voor de fotos! Wordt gelijk een stukje duidelijker 🙂 (En sorry voor de late reactie. Zag de mail niet dat er gereageerd was)

Ik zie dat je een van de wat nieuwere ISRA's in de meterkast hebt. Op de tweede foto zie ik een Coax aansluiting en dat andere poortje lijkt op of een UTP aansluiting of een RJ 11 aansluiting. Heb je heel toevallig in de meterkast een buis die richting de woonkamer loopt of een los draadje daar ergens hangen? Het wordt een beetje gokken als er meerdere buizen zitten want ik ga er even vanuit dat je niet de X-ray vision van Superman hebt 😛
Hey Bolly,

Ik zie dat je een van de wat nieuwere ISRA's in de meterkast hebt. Op de tweede foto zie ik een Coax aansluiting en dat andere poortje lijkt op of een UTP aansluiting of een RJ 11 aansluiting. Heb je heel toevallig in de meterkast een buis die richting de woonkamer loopt of een los draadje daar ergens hangen? Het wordt een beetje gokken als er meerdere buizen zitten want ik ga er even vanuit dat je niet de X-ray vision van Superman hebt :P
Hallo, ik zie geen buis, wel hangt er een losse draad. Zie foto, die heeft allemaal verschillende kleuren ?.
Onderaan de isra op foto 1 zit een grijze draad, ik denk dat deze de woonkamer in gaat. Achter de plaat van foto 2 zit wel een grijze draad aangesloten ?
Reputatie 5
Badge +2
Ahhh ok..... Ik ging er even vanuit dat de grijze draad op foto 1 de DSL kabel was die naar het modem toe liep. Het kan zijn dat deze kabel dan defect is. Afhankelijk van de situatie zou je deze eventueel zelf kunnen vervangen of je huisbaas of woningbouw vereniging of iets dergelijks hiernaar vragen of ze er iemand voor langs kunnen sturen. Het wordt voor mij een beetje erg moeilijk om dit op afstand in te schatten 😛

Overigens is het wel altijd het beste om het modem gewoon rechtstreeks op het hoofd ISRA aan te sluiten. Als er dan problemen zijn qua snelheid of haperingen etc dan kunnen ze veel beter onderzoeken waar de problemen vandaan komen.
Reputatie 7
Badge +5
:?
In de meterkast Is de IDSN aansluiting KLIK
In de kamer is een ISDN contact voor de telefoonlijn.

De ISDN lijn in de meterkast mag je niet aan klooien, wél de draad naar het contact in de huiskamer.
Wat BaardDraakje zegt kan, zo kun je de isra verleggen naar de kamer MÁÁR de kleurcodes kloppen niet meer.
Hier heb je toch wat basiskennis voor nodig, het is niet zomaar strippen en weer verbinden.
Iets verkeerds en je internet is gehalveerd.
Dus alles op eigen initiatief, de huurbaas of KPN gaan dat niet voor je oplossen.
Reputatie 5
Badge +2
Het is geen ISDN kastje Bombarie. De witte poort is Lijn 1 en de blauwe Lijn 2 van een normaal ISRA punt. Dit is een nieuwere type ISRA die ze plaatsen ter vervanging van bijvoorbeeld de ouderwetsere lasdoppen. Om precies te zijn de type 2 ISRA van KPN.
Dank voor je bericht, is het niet zo dat Tele2 hier verantwoordelijk voor is? Via de postcode check was dit huisadres geschikt voor Tele2.
In de meterkast buiten het huis, doet internet het wel, maar niet in de woonkamer. Er kan ook geen snoer onder de voordeur door voor TV!
Reputatie 5
Badge +2
Eigenlijk niet. Het ISRA punt wat je ziet op foto nummer 1 is het hoofd ISRA. Tot aan daar is Tele2 (lees KPN) verantwoordelijk. Met dat ISRA punt is het huisadres dus ook geschikt voor een abonnement. Waar het punt dan precies zit op het adres maakt in dat geval ook weinig uit. Zolang er maar eentje is 🙂

Voor het leggen van een kabel van het hoofdpunt naar een desgewenste kamer in je huis ben jij als bewoner verantwoordelijk. Of de huisbaas of iets dergelijks. Dit laatste hangt af van wat er afgesproken is in het huurcontract.
Reputatie 7
Badge +5
Het is geen ISDN kastje Bombarie.
Iets mis met lezen ?
Reputatie 5
Badge +2
Iets mis met lezen ?

Of ik ben toe aan een nieuwe leesbril.... Of ik lees toch echt 3 keer in je post dat je het hebt of ISDN... toegegeven... Bij de meterkast schijn je het te hebben over een IDSN kastje. Zou je even kunnen uitleggen waar ik het dan precies fout heb? Anders snap ik het ook niet echt meer 🙂
Reputatie 7
Badge +5
ISDN - aansluiting
ISDN - contact
ISDN - lijn
Meer smaken heb ik niet genoemd,
Anyway, ja het is een type 2 waar het voor gemaakt/bedoeld was is achterhaald daarom bijgevoegde afbeelding dat het wél een isra is maar géén DSL isra.
Beste is ook altijd die splitter ertussenuit te halen.
Punt waar @Billy mee aan de gang wil gaat niet 1op1, kan hij net zo goed een Cat6 doortrekken en een ander (rj11) contact doos lopen.
Morgen gaan wij de losse draad aansluiten op een blokje, en in de meterkast op het eerste punt aansluiten.
Als het poortje in de huiskamer het dan doet, is de verhuurder vergeten dit aan te sluiten.

Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt,
Bolly!
Reputatie 7
Badge +5
Nogmaals, dat contact heeft totaal niets met een dsl isra te maken waar de verhuurder of kpn verantwoordelijk voor is.
De DSL isra en de ISDN isra zitten in de meterkast, de rest is voor jezelf.
Er is niets vergeten, er zit niets tussen.....Wellicht heb je het linkje gemist. Klik Hier
@Bombarie, als er nou een aansluiting in de kamer zit, die het niet doet. Maar in de meterkast ( buiten het huis ) doet het modem het wel. Ook hangt er in de meterkast een losse draad, wij denken dat deze niet verbonden is met de huiskamer.
Draad op verschillende manieren geprobeert in de meterkast op KPN punt aansluiting te sluiten, maar doet het niks.
Reputatie 7
Badge +5
Draad op verschillende manieren geprobeert in de meterkast op KPN punt aansluiting te sluiten, maar doet het niks.
Tja, je kan er ook een loodgieter naar laten kijken
Reputatie 1
Badge
Nieuwe draad vanaf de meterkast (=ISRA) naar je huiskamer trekken..
Nou er hangt een draad, met allerlei verschillende kleuren, maar wij weten niet welke kleur wij op rood en blauw moeten aansluiten.
?
Tja, je kan er ook een loodgieter naar laten kijken

Jammer z'n antwoord, ik dacht dat dit forum was om elkaar te helpen ??
Iets mis met lezen ?

Waarom doet het modem het dan wel als je deze rechtstreeks aansluit? Buiten je huis.
Reputatie 7
Badge +5
Die kabel moet daar wel heen gaan uiteraard.
Knip een kabel met 2x rj11 doormidden, strip rood en blauw, stop de stekker in de rj11 isra
Verbind rood/rood blauw/blauw met die losse kabel
In de huiskamer maak je het contact open en knipt de draden op 2cm.
Daar strip je rood/blauw, die verbind je met de andere helft van het rj11 snoer,
Stekker in het modem om te testen.
Werkt het zul je een ander contact doos met een rj11 moeten halen, die rj45 gaat nooit werken.
Reputatie 7
Badge +5
Jammer z'n antwoord, ik dacht dat dit forum was om elkaar te helpen ??
Klopt, maar als het 3 keer uitgelegd word met plaatjes erbij waarom iets niet kan zonder andere apparatuur houd het een keer op.
Water komt ook niet warm je huis in 😉