vraag

Modem probleem bij glasvezel

• 18 februari 2016
  • 2 reacties
  • 227 x bekeken

Na wat storingen met internet heb ik de modem gereset. (TG789vn v3) Als ik nu de lijst met aangesloten apparaten bekijk missen er een paar. Ze werken goed en worden ook gedetecteerd door een ander netwerk scan programma. Misschien toevallig maar het betreft apparaten die ik een vast adres gegeven had. Ook daar is e.e.a nu anders. Bij het configureren van een apparaat kon ik in het verleden kiezen voor een vast adres of niet. Nu staat er alleen "static" en kan ik het ook niet meer veranderen. Wie weet hier iets meer over? De helpdesk weet het niet.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Solar,
Helaas ondersteunen wij dit niet. Maar er zijn hierover wel diverse topics op dit forum. Als je even zoekt op port forwarding of poorten openen. Dan kom je diverse topics tegen met handige tips.
Groetjes Kiko
Hallo Kiko,

Bedankt voor je reactie. Was even een paar dagen weg. Heel wat portforwarding reacties gelezen maar deze raken mijn probleem niet. Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest. Overigens is mijn modem nu een TG789bvn; omgeruild vanwege een ander probleem met de vorige. Het onderhavige probleem is nog wel hetzelfde.
Na inloggen in de modem (192.168.1.1) verschijnt het startscherm met onderaan een overzicht van het home netwerk. Dit overzicht is enerzijds niet compleet, apparaten die wel aan het netwerk aangesloten zijn en aan staan worden niet getoond maar tevens overcompleet want apparaten die tijdelijk in huis geweest zijn en verbinding met het netwerk hadden worden nog steeds getoond. (ook nog nu ze niet meer aanwezig zijn).
Openen van het Home Network vanuit de lijst links geeft meer informatie (o.a. aan welke uitgang (ethport1 - 4) ze hangen) maar de lijst blijft hetzelfde. Bij openen van een device en configure kun je bij sommige devices onder adressing aanvinken of het ip adres gelijk moet blijven. Ik heb dat bij een paar devices gedaan en sommigen daarvan zijn nu uit de lijst verdwenen. Bij anderen staat het woord "static" en kan ik niet meer terug veranderen. Ik wil graag alle aanwezige devices in de lijst kunnen zien om hun adres te kennen. Dat heb ik weer nodig als ik in de instellingen van dat device iets wil veranderen. (bv. mijn printer die nu onzichtbaar is). Dit alles heeft dus niets met portforwarding te maken maar met de werking van de modem. Enige maanden geleden was de lijst nog wel compleet, ongeacht de vastgezette adressen maar kennelijk is met een firmware update iets veranderd en heeft de nieuwe modem op dit punt dezelfde functionaliteit.