beantwoord

modem probleem

  • 2 April 2021
  • 15 reacties
  • 161 x bekeken

Camera,Chromecast en internetradio vallen regelmatig weg. Wanneer ik modem reset is alles weer (tijdelijk) in orde

icon

Beste antwoord door pipodeclown 4 April 2021, 00:51

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als je een bedrade computer aansluit, wat is dan de internet snelheid.

Er is telefonisch contact geweest met  Tele2 speedtest was goed

Download 47,4 Mbps en upload 30,6 Mbps

Reputatie 7
Badge +12

Dat is ruim voldoende voor Chromecast.

Wat kan dan de oorzaak zijn van het probleem

Reputatie 7

Valt de verbinding ook regelmatig weg als je een verbinding met netwerkkabel gebruikt? Zo niet, dan zou ik onderzoeken of de afstand tussen het apparaat en je modem niet te groot is en of je een ander kanaal kunt instellen voor je WiFi signaal. Met deze tool kun je meten of je een rustig kanaal kunt vinden, waar niet ook de buren gebruik van maken. https://www.metageek.com/products/inssider/

Het probleem met Tele2 is dat ze de problemen die zij moeten oplossen afwentelen op zo'n vrijblijvend forum!!!

Het probleem ligt nooit bij hun maar bij de klant!!!Zeer slechte service

Reputatie 7

Wij proberen alleen aan te geven wat je zelf al kunt doen om vast te stellen of het bij jou of aan Tele2 ligt. Tele2 heeft hier nog niet gereageerd, maar voel je vrij om vandaag de klantenservice te bellen voor een lijn meting.

Reputatie 7
Badge +12

Het probleem met Tele2 is dat ze de problemen die zij moeten oplossen afwentelen op zo'n vrijblijvend forum!!!

Het probleem ligt nooit bij hun maar bij de klant!!!Zeer slechte service

Jij komt zelf op dit forum waar klanten met klanten praten. Directe klantenservice is er alleen telefonisch. En ze zijn vandaag open. Maar de lijn lijkt in orde als ik zo jouw speedtest zie. Garantie op wifi dekking wordt niet gegeven, dus vandaar dat andere klanten, zoals ik en pipodeclown, je de tip geven om goed naar je wifi instellingen te kijken. Deze pagina helpt daar nog bij. Er staan ook wat filmpjes.

Ik kom op dit forum omdat bellen(35 minuten) geen soelaas biedt. Die meting is gedaan, kanaal is veranderd maar internet radio valt bv weg wanneer ik krant download. Afstand tussen desbetreffende apparaten is minder dan 5 meter

Reputatie 7
Badge +12

Tja, je praat hier met medeklanten die op vrijwillige basis, omdat ze het leuk vinden, andere klanten willen helpen of praten over nieuwe ontwikkelingen.  We kunnen je ook helpen met het zoeken naar publieke info, zoals op de webpagina's van Tele2 maar dan houdt het wel een beetje op.

 

Ik snap het, maar het is super gefrustreerd wanneer je door Tele2 niet serieus genomen wordt. Jij in elk geval bedankt

Reputatie 7
Badge +8

Heb je toevallig geen DECT telefoon in de buurt van de modem?

Dat was bij mij een storingbron van de wifi. Zelfs een nieuwe DECT telefoon gekocht, maar die stoorde ook op dezelfde plek. Per toeval ontdekt dat twintig centimeter verplaatsen van het toestel de storing beëindigde. 

Nee dat is niet het geval

Reputatie 7

Tja zoals ik aangaf kan een test met netwerkkabel je dichterbij de oorzaak brengen. Als dat namelijk wel werkt, dan kan het aan de thuis situatie of aan de WiFi functie van het modem liggen. Als het met een netwerkkabel ook wegvalt dan lijkt het aan het modem of de lijn naar buiten toe te liggen. Soms zien we zelfs dat KPN hun eeuwenoude aansluiting  in de centrale dient te fixen.