beantwoord

Modem perikelen

  • 26 April 2019
  • 8 reacties
  • 420 x bekeken

Reputatie 1
Vorige week heb ik een vervangende router ontvangen nadat de vorige defect was geraakt.

Heb hem netjes aangesloten en alles werkte naar behoren, totdat (gisteren 25-4-2019) de modem zich vreemd begon te gedragen.
Internet valt steeds weg (terwijl alles op de modem normaal lijkt te zijn volgens de medewerker), het is geen complete reset maar meer wegvallen van internet (elke 10 seconden) om vervolgen binnen 3 seconden weer online te zijn.

Werd vervolgens door de medewerker medegedeeld dat het aan mijn computer moet liggen en derhalve mij geen hulp kunnen bieden met dit probleem.

Ik heb deze medewerker medegedeeld dat ik zwaar afhankelijk bent van een stabiele internet verbinding aangezien ik aangesloten bent aan een persoongebonden beveiliging (loop constant met een drukknop in de rondte zodat ik alarm kan slaan als ik mij niet goed voelt worden).
Heb deze medewerken medegedeeld dat ik (in mijn speurtocht naar een mogelijke oorzaak) de IPv6 uitgeschakeld hebt (aangezien deze toch niet gebruikt wordt), dat ik een complete netwerk reset uitgevoerd heeft en zelfs windows opnieuw geinstalleerd heeft... Zelfs na een reset (en vervolgens een harde reset) uitgevoerd.
Ik neem aan dat het niet aan mijn zijde van de verbinding kan liggen.

Dit is de tweede keer (zolang ik lid van Tele2 bent) dat mij dit overkomt, de eerste keer was het opgelost met een modem vervanging maar moet afwachten was Tele2 nu gaat doen.
Als er iemand is die mij van eventuele informatie kan voorzien (om dit probleem op te lossen) hou ik mij aanbevolen.

http://tele2-nl.speedtestcustom.com/result/4805f790-684a-11e9-b7ab-a160cd0e2dda
icon

Beste antwoord door RonB 28 April 2019, 08:33

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

De speedtest ziet er niet slecht uit, maar zegt verder weinig over een stabiele verbinding anders dan dat je iig een speedtest uit hebt kunnen voeren.
Maar goed Tele2 heeft er blijkbaar al naar gekeken, en je lijn uitgemeten en niets bijzonders gevonden.
De vraag is dan gebruik jij het internet via de Wifi of ook met een kabel direkt aan het Tele2 Modem gekoppeld?
Wifi kan storingsgevoelig zijn of het signaal draagt niet erg ver door omstandigheden zoals muren etc.
Reputatie 7
Badge +12
De speedtest is inderdaad ruim voldoende, daar kun je heel veel toepassingen goed mee laten werken. Hoe merk jij dat de verbinding niet goed is? Je zegt dat je persoonsbeveiliging gebruikt, maar daarna dat je in de computer zaken aanpast? Persoonsbeveiliging hangt toch niet aan de computer, maar de ontvanger van de persoonsbeveiliging rechtstreeks met een kabel aan het Tele2 modem?
Reputatie 1
De speedtest ziet er niet slecht uit, maar zegt verder weinig over een stabiele verbinding anders dan dat je iig een speedtest uit hebt kunnen voeren.
Maar goed Tele2 heeft er blijkbaar al naar gekeken, en je lijn uitgemeten en niets bijzonders gevonden.
De vraag is dan gebruik jij het internet via de Wifi of ook met een kabel direkt aan het Tele2 Modem gekoppeld?
Wifi kan storingsgevoelig zijn of het signaal draagt niet erg ver door omstandigheden zoals muren etc.


Computer is bekabeld aan de modem.
Het geval is dat Internet (of verbinding met netwerk) wegvalt sinds gisteren om onduidelijke redenen.
Reputatie 1
De speedtest is inderdaad ruim voldoende, daar kun je heel veel toepassingen goed mee laten werken. Hoe merk jij dat de verbinding niet goed is? Je zegt dat je persoonsbeveiliging gebruikt, maar daarna dat je in de computer zaken aanpast? Persoonsbeveiliging hangt toch niet aan de computer, maar de ontvanger van de persoonsbeveiliging rechtstreeks met een kabel aan het Tele2 modem?

Ik heb een beveiliging centrale rechtstreeks aangesloten aan de modem, heb daarnaast een draadloze alarmknop (die ik altijd draag als ik thuis ben).
Als voor de zaken die ik zelf gedaan heeft.
1. Netwerk opnieuw ingesteld.
2. IpV6 protocol uitgeschakeld (aangezien deze niet gebruikt wordt), met hetzelfde resultaat.
3. Modem gereset, geen verbetering
4. Harde reset (terugzetten naar fabriek instellingen).
Niets heeft voor een oplossing gezorgd.

Het vreemde is dat alle lampje op modem groen zijn (waarbij Internet en TV knippert (groen)), dus dat zal wel ok zijn.
Maar op de PC valt het internet (of netwerk) signaal regelmatig weg om daarna na drie seconden weer online te zijn..
Heb al telefonisch contact gehad met beveiliging centrale aangezien zij geconstateerd hebben dat mijn signaal regelmatig wegvalt voor een paar seconden.
Reputatie 1
Ben er achter gekomen wat het probleem was, namelijk de Windows update.

Heb een dubbele boot op mijn PC gemaakt en op alle twee Windows geïnstalleerd waarvan er eentje de update heeft ondergaan (die mijn probleem heeft gekregen)…
Ik zal dit uit testen of dit met de volgende Windows update verholpen is geworden, en zal hier op terugkomen.

Vriendelijke groet.
Reputatie 7
Badge +12
Dan was dat dus toch een goede conclusie van de klantenservice, hopenlijk kun jij het snel (laten) herstellen.
Reputatie 3
Goed om te zien dat je het probleem zelf hebt weten op te lossen!
Reputatie 1
Goed om te zien dat je het probleem zelf hebt weten op te lossen!

Heel vaak is Windows update de oorzaak van problemen, helemaal als je nagaat dat zelfs de laatste update drivers bevat uit 2006 terwijl de nieuwste van desbetreffende driver dateert van 2018..

Het lijkt soms dat ze zelf de weg kwijt zijn bij Microsoft