modem kapot

• 15 september 2019
  • 5 reacties
  • 200 x bekeken

Mijn modem lijkt kapot! Vorige week begon mijn internet al kuren te krijgen; veel uitvallen, soms wel 10 minuten lang en meerdere keren achter elkaar. Een paar keer de stekker er voor een aantal minuten uitgehaald en zo gereset. Werkte niet. Sinds vrijdag is ook de naam van mijn netwerk weg en heet de modem ineens ‘Tele2-modem’ en is onbeveiligd. Als ik internet wil gebruiken word ik wel naar de pagina doorgestuurd om een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken, maar na het invullen krijg ik alleen een error óf is het internet weer weg. Momenteel heb ik zo goed als geen internet meer. Harde reset werkt niet. Lampjes branden groen, maar niks werkt. De modem is al een jaar of 6 oud denk ik, dus wellicht aan vervanging toe?? Tele2, help!!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hoi Al3tta,

wat vervelend dat je internet steeds uit valt. Gaat het om je draadloze internetverbinding of maak je verbinding met een kabel? Indien het gaat om je draadloze verbinding wil ik je vragen om de tips op deze pagina goed door te nemen.

Mocht het zo zijn dat je bekabelde verbinding niet werkt, dan is het voor ons belangrijk om te weten hoe je alles hebt aangesloten.
Waar staat je modem, is dat bijvoorbeeld in de woonkamer of de meterkast?
Vanaf het aansluitpunt gaat als het goed is een kabel naar de DSL poort van je modem.
Zit de kabel wel in de DSL poort?
Hoe lang is deze kabel?
Is de kabel rond?

Mocht je twijfelen over hoe je modem aangesloten is dan kun je de stappen op deze pagina nog even rustig doorlezen. Ook kan het mij heel erg helpen als je een foto maakt van de manier waarop je het modem hebt aangesloten.
Hoi Michiel,

Bedankt voor je reactie. Het gaat om mijn draadloze internetverbinding inderdaad. Voor ik dit topic opende heb ik jullie website al uitgebreid bekeken en alle mogelijke stappen geprobeerd om mijn internet weer aan de praat te krijgen, maar tevergeefs.
De modem staat al jaren op dezelfde plek en heeft het altijd goed gedaan, dus het kan niet aan de aansluiting liggen..

Edit: hij valt niet steeds uit, hij doet gewoon helemaal niets meer.
Reputatie 2
Badge +1

De modem staat al jaren op dezelfde plek en heeft het altijd goed gedaan, dus het kan niet aan de aansluiting liggen..

Om er zeker van te zijn dat het modem nog altijd volgens voorschrift is aangesloten is het belangrijk dit toch te controleren. Helemaal wanneer het modem geen verbinding meer heeft met het internet.
Omdat er al een week gedoe was met het modem heb ik alle aansluitingen meerdere malen gecheckt en alles zit zoals het hoort. Er is ook niemand in de buurt van het modem geweest verder, dus de kabeltjes kunnen ook met geen mogelijkheid verkeerd zitten.
Momenteel ben ik op vakantie en kan er dus geen foto gemaakt worden van de aansluitingen.. Kan het modem niet gewoon kapot zijn? Kunnen jullie mijn verbinding niet checken? Ik heb mijn internetverbinding thuis ook nodig voor mijn werk, dus dat het nu niet werkt is echt een probleem.
Reputatie 2
Badge +1
Om de verbinding vanuit hier te kunnen nakijken heb ik meer gegevens van je nodig. Kun je je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in een privé bericht doorsturen? Privébericht naar Michiel