vraag

Modem geeft rood power lampje en geeft geen internet af

• 16 april 2017
  • 7 reacties
  • 9835 x bekeken

Sinds vandaag is ons modem uit het niets gestopt met werken.
Hij geeft bij het power lampje alleen maar een rode kleur maar tv en wireless knipperen groen.
Draadloos internet, tv, niks doet het.
Ik heb de technicolor tg789bvn modem
en in de media acces gateway geeft hij deze melding weer:

Your DSL connection is down. Verify that your MediaAccess Gateway is correctly connected to your phone line. If the problem persists, check your documentation.

Ik heb het volgende geprobeerd:
-Soft reset met het knopje aan de zeikant
-Hard reset met een naald aan de achterkant van de router in het reset gaatje
-Laptop met ethernet kabel geconnect en manual setup gedaan
Niks verhielp het probleem

Ik zelf zat te denken aan een defect in het modem maar misschien is het wel wat anders?...
'Tele2 opbellen is geen optie vanwege feestdagen.
Dit probleem is erg frustrerend en ik zou graag zo spoedig mogelijk antwoord willen krijgen.

-Peter

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hallo Peterv,

Ik heb even meegekeken en zie dat we nhet modem inderdaad niet meer kunnen bereiken. Wel zie ik dat het signaal vrij ver zou moeten komen.

Waar in de woning is het modem aangesloten?

Hoe ziet het aansluitpunt er uit?

Hoe lang is de kabel tussen het modem en de aansluiting?

Is dit een ronde of een platte kabel?

Weet je zeker dat alle kabels goed vast zitten?

Een foto maken van de aansluitsituatie mag natuurlijk ook.

Groeten,

Jeroen M
Hier (Breda) dezelfde verschijnselen met de TG789bvn (software release 10.5.2.S) sinds 19.4.17 in de middag. Na diverse resetpogingen blijft: powerlampje brandt (rood), TV + Wireless lampjes knipperen (groen).
Media access gateway: "Your DSL connection is down."
"Broadband Connection Internet: Disconnected" / 1 poging tot reconnect heeft geen succes.

Ik beantwoord ook (voor mijn situatie) de vragen die je aan petertv stelde:
> Modem is in woonkamer.
> Aansluitpunt in de woonkamer is met een ronde, matzwarte stekker, die met de modem is meegeleverd (2016). [Foto 2]
> Kabel tussen modem en aansluitpunt is de standaard meegeleverde (1 meter?)
> Aansluitpunt in woonkamer is verbonden met aansluitpunt in de hal [foto 1] via een witte ronde coax-kabel, lengte circa 5 meter.

Dank voor alles wat je doet om me te helpen. - Ton Bil
Verandering van de afgelopen paar minuten:
Ik heb alle kabels aan de achterzijde van modem (netvoeding, DSL, uitvoer naar telefoonset) opnieuw ingestoken.
Nu knipperen DSL 1 en TV.
Ter informatie: De kabel van foto 1 is een televisie kabelaansluiting (Ziggo ?) Deze heeft niets te maken met Tele2
Ter informatie: De kabel van foto 1 is een televisie kabelaansluiting (Ziggo ?) Deze heeft niets te maken met Tele2

OK, dank! Dan zal dit de aansluiting zijn. (Er staat in het huishouden geen TV; dit zal nog van de vorige eigenaars zijn.)

Hier (in de gangkast) heb ik ook de telefoon aangesloten. Nul nada niente. Ik vermoed dus dat niet de modem het probleem is, maar dat er geen signaal op de kabel zit.
Reputatie 4
Badge +3

OK, dank! Dan zal dit de aansluiting zijn. (Er staat in het huishouden geen TV; dit zal nog van de vorige eigenaars zijn.)

Hier (in de gangkast) heb ik ook de telefoon aangesloten. Nul nada niente. Ik vermoed dus dat niet de modem het probleem is, maar dat er geen signaal op de kabel zit.

Hallo TonBil,

Zou je een eigen topic kunnen starten en alvast het klantnummer dat op je factuur staat aan je profiel kunnen toevoegen?

Dan kijk ik even met je mee 😉
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes
Jasper