beantwoord

Modem DV-2020 onbereikbaar

  • 19 February 2019
  • 14 reacties
  • 1036 x bekeken

Beste Tele2-medewerker,

Ik heb steeds vaker problemen met mijn internetverbinding. Moet het modem regelmatig resetten om weer een verbinding te krijgen.
Momenteel is het modem op het lokale WIFI-netwerk (draadloos netwerk) onbereikbaar.
Wellicht dat het modem toe is aan vervanging?
Ik heb het modem (Davolink DV 2020) al van het begin in gebruik.

Ik zie graag je reactie tegemoet.


Mvg
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 1 April 2019, 10:08

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 5
Hé Donna123,

Ik heb je verbinding bekeken en zie dat er erg veel fouten op de lijn naar het modem toe gemeten wordt, genoeg om de problemen die je ervaart te verklaren. De voornaamste oorzaak van fouten en instabiliteit op de lijn is de aansluiting in je woning van het modem naar het ISRA (KPN hoofdaansluiting). Zou je daarom antwoord kunnen geven op de volgende vragen?

- In welke kamer zit het modem aangesloten
- Waar zit het hoofdaansluitpunt van KPN
- Hoe lang is de kabel van het modem naar het aansluitpunt
- Is die kabel plat of rond/ovaal
- Zit er meer tussen het modem en het aansluitpunt, zoals bijv. een aansluitdoosje/splitter/kroonsteentjes oid?

Ik hoor het graag!

Groet, Kevin
- In welke kamer zit het modem aangesloten?
--> woonkamer.

- Waar zit het hoofdaansluitpunt van KPN?
--> woonkamer, op ca. 1 meter afstand van het modem.

- Hoe lang is de kabel van het modem naar het aansluitpunt?
--> ca. 1,5 meter

- Is die kabel plat of rond/ovaal
--> rond. Het modem is verbonden via de kabel aan 4-puntige stekker.

- Zit er meer tussen het modem en het aansluitpunt, zoals bijv. een aansluitdoosje/splitter/kroonsteentjes oid?
--> nee.

Momenteel is er WEL verbinding via bedraade lijn met de laptop (zelf getest).
Die verbinding is goed. De smartphones kunnen WEL verbinding maken met WIFI, en het signaal in de huiskamer is prima van de smartphones!

Echter, draadloos wordt er er GEEN verbinding gemaakt met de 2 laptops in dezelfde ruimte (op 3 meter afstand van het modem en alles bevindt zich gelijkvloers). Het ligt niet aan de laptops.

Daarom dat ik denk dat het aan het modem ligt. Zoals gezegd, bedraad is de verbinding met de laptops gewoon goed!
Reputatie 5
Mocht je het nog niet geprobeerd hebben dan wil ik je vragen het modem een harde reset te geven, dit doe je door het resetknopje achterop 10 seconden ingedrukt te houden met bijvoorbeeld een paperclip. Het modem zal dan teruggezet worden naar de fabrieksinstellingen waarbij er opnieuw een wifi wachtwoord ingesteld moet worden. Je zult dan op de laptop met het tele2 modem verbinding moeten maken die dan nog onbeveiligd is en dan kom je terecht in de wifi wizard die je zal vragen welke wachtwoord je wil instellen.

Hopelijk is het daarmee opgelost!
Dank voor je antwoord.

Harde reset uitgevoerd en dit heeft wel deels geholpen en dusdanig dat de laptops nu het modem vinden en verbinding maken. Dat is dus gelukt.

Echter, de draadloze verbinding in de huiskamer was wederom erg zwak. Stekker van het modem weer losgehaald, 5 minuten later weer ingedaan. Toen wel weer goede verbinding gekregen.

De draadloze verbinding in de
kamer naast de woonkamer (ongeveer 4 meter van het hoofdaansluitpunt van KPN en die kamer bevindt zich ook op ongeveer dezelfde afstand van het modem - zie mijn eerdere berichten- gelijkvloerse woning) en andere kamers nog erg zwak!
Steeds weer bufferen de smartphones en laden de webpagina's op de laptops ook erg langzaam. Er is GEEN sprake van uitzonderlijk dikke muren of (nieuwbouw met) veel isolatie!

Aan de verbinding van het aansluitpunt naar het modem kan het mijns inziens niet liggen, nu zoals gezegd, bedraad de verbinding met de laptops gewoon goed is.
Reputatie 5
Wanneer er een probleem is in het signaalsterkte van wifi dan wil ik je graag eerst doorverwijzen naar onze wifi snelheid verbeteren pagina, hier staan tips om je signaal vanaf het modem te optimaliseren, probeer ook de stappen te volgen bij "Verander je wifi kanaal"

Succes met het testen!
Ok, bedankt. Ik ga daar even naar kijken!
Wanneer er een probleem is in het signaalsterkte van wifi dan wil ik je graag eerst doorverwijzen naar onze wifi snelheid verbeteren pagina, hier staan tips om je signaal vanaf het modem te optimaliseren, probeer ook de stappen te volgen bij "Verander je wifi kanaal"
Succes met het testen!


Ik heb alle tips gevolgd. Niets helpt! Heb nu alles geprobeerd. Nog steeds 1 kamer verder van modem geen bereik voor laptops en telefoons. Bedraad wel super goed WIFI-signaal naar de laptop! Dus wat ik eerder zei, mijn 5 jaar oude modem is het probleem denk ik.
Reputatie 7
Badge +12
Hiermee zou je het wifi signaal echt kunnen verbeteren in je hele huis. https://www.tele2.nl/thuis/internet/slimme-wifi/
Hiermee zou je het wifi signaal echt kunnen verbeteren in je hele huis. https://www.tele2.nl/thuis/internet/slimme-wifi/

Dank voor je antwoord.
Maar waarom zou ik extra moeten betalen voor 4 meter bereik WIFI vanaf het hoofdaansluitpunt (woonkamer)?

Het gaat om een gelijkvloerse woning (geen nieuwbouw).
Dus in de kamer naast de woonkamer gelegen op ongeveer 4 meter van het hoofdaansluitpunt van het modem heb ik geen WIFI signaal!
Die 4 meter hoort het modem gewoon te dekken zonder WIFI repeaters en andere spullen!

Nogmaals WIFI-signaal in de huiskamer is gewoon goed. Pas in de kamer ernaast begint het zwakker te worden en dusdanig dat pagina's en apps niet laden. Zodra je komt in de woonkamer laden de pagina's wel!
Reputatie 7
Badge +12
Bij wifi ben je ook afhankelijk wat de buren om je heen doen. Er zijn zat mensen met veel access points in huis. Je neemt een internet dienst af, die werkt goed geef je zelf aan. Op wifi kun je geen garantie krijgen, maar wel een oplossing als het beter moet.
Reputatie 2
De Davolink is ook wel een oudje. Waarschijnlijk is die ook al een tikkeltje ouder dan de vijf jaar dat je hem in huis hebt, omdat providers modems doorgaans hergebruiken. Het zou Tele2 sieren om je inderdaad een ander modem toe te sturen, dan kan je in ieder geval kijken of je problemen worden veroorzaakt doordat de WiFi functie van de Davolink aan kracht heeft ingeboet.
Heb je met een ander modem nog steeds problemen? Dan is het inderdaad zinvol om te kijken naar het toevoegen van een of meerdere accesspoints in je thuisnetwerk.
Reputatie 5
Hé Donna123,

Jammer dat het niet gelukt is met de wifi tips via de link die ik had gegeven. Omdat je daarmee het e.e.a. uitgesloten hebt en je ook een oud modem gebruikt wil ik bij deze een nieuw modem voor je sturen. Zou je mij een privébericht willen sturen met de volgende gegevens?

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Bedankt voor je privébericht Donna, je nieuw modem is onderweg en deze ontvang je morgen of woensdag!

Laat je weten of het wel of niet gelukt is?

Groet, Kevin
Reputatie 5
Topic vanwege inactiviteit gesloten