beantwoord

Modem draadloos verbinden met router

  • 4 July 2019
  • 4 reacties
  • 457 x bekeken

Hoe 2de router als wifi versterker/extender te gebruiken ZONDER LAN-kabel, dus draadloos!

Goede handleiding gevonden hoe een eigen router achter de modem te plaatsen. https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-het-modem-plaatsen-zinvol-of-onzin-52822

Door middel van een kabel worden de router en de modem aan elkaar geplugd. Mijn vraag is: werkt het ook zonder kabel? Oftewel de verbinding tussen modem en router is wireless?
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 5 July 2019, 10:22

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 5
HĂ© Meentkipje,

Als ik een paar google zoekopdrachten erin gooi dat zou het "theoretisch" mogelijk moeten zijn maar is volgens mij erg lastig om dit voor elkaar te krijgen. Vanuit Tele2 ondersteunen we het niet en ik ben bang dat onze modems deze functionaliteit niet hebben maar ik kan er naast zitten.

Mag ik vragen waarom je het modem en een router draadloos met elkaar wil verbinding?
Ha Kevin,
Om de router, die werkloos in de opslagkast staat, als een access point te gebruiken voor betere wifi signaal bijvoorbeeld in de schuur.
Ik weet t: als je een access point of powerline koopt dan ben je sneller klaar. Naast het feit dat dit hiermee toch wel een aardig bedrag gemoeid is (vooral als je op een oude boerderij woont waar de ligging en de kwaliteit van elektriciteitsdraden een verrassing kunnen zijn), is het ook leuk om zo'n wireless bridge zelf voor elkaar te krijgen.
Reputatie 5
Goed dat je de alternatieven al weet, dan hoef ik je niet te vertellen dat Tele2 ook een oplossing voor een groter wifi bereik heeft 😇

Ik heb helaas niet genoeg kennis om je hier goed genoeg mee te kunnen helpen maar mogelijk pikt een andere forum gebruiker dit op die het wel weet. Ik denk dat het wel handig is dat je even noteert welk merk/type modem en router je gebruikt gezien dat wel een grote rol zal spelen.

Veel succes in elk geval!
Reputatie 5
Omdat er geen nieuw reacties meer bijgekomen zijn ga ik het topic bij deze sluiten.

Klik hier als je een nieuw topic wil openen