beantwoord

Modem DMZ doorgifte kwijt na opnieuw opstarten (TG789bvn)

Over het instellen van DMZ op een Tele2 VDSL is in de diverse topics al het nodige bekend. Dat lukt. Ik heb een eigen router achter het TELE2 modem (ASUS). Die krijgt netjes het IP nummer van mijn VDSL verbinding als ik dat instel. De ingestelde NAT poorten op de ASUS werken!

Echter, als ik het modem even uitschakel en weer inschakel kan ik wel gewoon internetten, de wan IP op de ASUS klopt, ook na opnieuw opstarten van de ASUS. Maar de open poorten blijken niet bereikbaar. Ik heb dit nu ook getest met een Draytek 2130 Router. Het lijkt er op dat het modem de DMZ IP wel bewaard maar dat toch de DMZ functie niet werkt.

De enige mogelijkheid om het weer aan de praat te krijgen is de DMZ instelling in de TG789bvn te verwijderen, deze opnieuw in te stellen en daarna de router (ASUS in mijn geval) ook weer opnieuw op te laten starten. En er voor te zorgen dat de spanning niet meer uitvalt!

Ik ben benieuwd of meerdere mensen dit herkennen? Ik heb een TG789bvn met software 10.5.2.S

icon Beste antwoord door Gela 3 maart 2018, 23:00

Langere tijd heb ik de Technicolor in gebruik gehad met een ASUS RT-AC66U erbij en dat probleem heb ik niet opgemerkt. Nu met de ZTE overigens ook niet.

Maar ik zie nu wel iets anders in jou post. Jouw externe ip begint met 87.208 en die van mij met 143.xx en dat heeft voor zover ik weet te maken met de aansluiting onnet of offnet.

Dat zou een oorzaak kunnen zijn maar dat weet ik verder niet. Wel is hier ooit een topic met het soortgelijke probleem geweest, heb nog even gezocht maar kan hem niet meer vinden.

Ben nu wel benieuwd of jou probleem opgelost kan worden. Houd ons hier op de hoogte.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 Reacties

Badge +2
Het lijkt erop dat de Asus geen vast ip adres in de Technicolor van jou heeft gekregen. Dit is wel noodzakelijk om hem goed te laten werken. Maar verder, waarom zet je het modem even uit? Het is beter om dit niet te doen.
Dag Gela, bedankt voor je reactie. Van de ASUS (of draytek) die achter de TG789bvn zit staat de WAN poort op dhcp. Die krijgt keurig het IP adres van de internetverbinding (87.208.244.2xx....) Maar DMZ doorgeven doet hij alleen als je het ingesteld hebt (Assign the public address ....). Als daarna de spanning even van het modem geweest is, of via de webinterface laat je hem opnieuw opstarten, dan werkt de doorgifte van DMZ ineens niet meer. Ik stoei al heel wat jaren met netwerkapparatuur maar zou niet weten hoe ik dit moet oplossen. Om zeker te weten dat het niet aan de ASUS lag heb ik het ook met een draytek router geprobeerd... Zelfde resultaat..
Badge +2
choffy schreef:

Om zeker te weten dat het niet aan de ASUS lag heb ik het ook met een draytek router geprobeerd... Zelfde resultaat..

Dat blijft ook zo met welke router je dat ook probeert. Via de DHCP krijgt hij een ip nummer toe gewezen en dat kan telkens veranderen als je de modem weer opnieuw opstart.
Maar dat is niet zo als je het ingestelde ip nummer vast zet 'vinkje' met: "Always use the same ip nummer". Dan start hij telkens weer op op het ingestelde en vaste adres.
Dag Geja, Op dit moment is het zo dat telkens als ik weer opstart de WAN poort van mijn router netjes het IP nummer van mijn internet verbinding krijgt (87.208.244.2xx...) Dat is ook de bedoeling want dat is wat ik ingesteld heb in het modem. Zoals gezegd: probleem is dat de DMZ niet doorgelaten wordt door het modem. Voorlopig houd ik het op een software bug in het modem.... bedankt voor het meedenken....
Badge +2
Langere tijd heb ik de Technicolor in gebruik gehad met een ASUS RT-AC66U erbij en dat probleem heb ik niet opgemerkt. Nu met de ZTE overigens ook niet.

Maar ik zie nu wel iets anders in jou post. Jouw externe ip begint met 87.208 en die van mij met 143.xx en dat heeft voor zover ik weet te maken met de aansluiting onnet of offnet.

Dat zou een oorzaak kunnen zijn maar dat weet ik verder niet. Wel is hier ooit een topic met het soortgelijke probleem geweest, heb nog even gezocht maar kan hem niet meer vinden.

Ben nu wel benieuwd of jou probleem opgelost kan worden. Houd ons hier op de hoogte.