beantwoord

modem aansluiten

  • 30 December 2019
  • 7 reacties
  • 265 x bekeken

sinds vandaag kan ik mijn modem aansluiten alleen het werkt niet. het enige lampje wat in het begin oranje brand en daarna rood knippert is het aan en uit knopje. ik heb het modem aangesloten via de telefoonstekker. heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?

icon

Beste antwoord door eric 30 December 2019, 20:21

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De telefoonstekker hoeft niet het ISRA punt te zijn. Kijk eens verder, bijvoorbeeld in de meterkast naar jouw ISRA punt. Hoe dat eruit ziet staat in de beschrijving die in de doos zat.

in de meterkast zie ik geen aansluiting die bij het modem past. het vorige modem wat ik had had ik via coax aangesloten.. 

Reputatie 7
Badge +12

Alleen Ziggo levert via Coax, de andere providers via DSL (telefoonkabel) of glasvezel. Je zult dus op zoek maken naar het ISRA punt. Plaatst eens wat foto's van binnenkomende kabels in de meterkast?

Als je een wat ouder huis hebt dan is het de telefoon aansluiting in de woonkamer, varkenssnuitje.

De rode en blauwe draad hiervan gebruiken. 

Ik woon op de 3de verdieping dus er komen niet veel kabels binnen 

 

Dit is dus wat ik krijg en dan knipperen ze allebij de hele tijd. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Als je op de 3e verdieping woont is er misschien een algemene plaats waar de ISRA binnenkomt. Je zou dan even bij de buren kunnen informeren die ook GEEN ziggo hebben of zij het weten. Wat kan is dat jouw telefoonstekker op het ISRA is afgehaald c.q. defect is.