beantwoord

Modem aan vervanging toe?

  • 27 March 2021
  • 3 reacties
  • 226 x bekeken

Al enige tijd heb ik last van een wegvallende en trage Internetverbinding, zowel LAN als WLAN.

abbonement is 20Mb/s , realiteit is tussen de 3 en 5 Mb/s download.

Inmiddels alle gebruikelijke stappen meerdere malen doorlopen;

-modem resetten

-verschillende kanalen proberen

-firmware update

 

dit allemaal helaas zonder resultaat, het probleem lijkt alleen erger te worden.

 

Enigste waar het naar mijn inziens nog aan kan liggen is de modem, een oud beestje; DavoLink dv-2020.

 

iemand soortgelijke problemen met desbetreffende modem? (En een positief verhaal na het vervangen van deze)?

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 1 April 2021, 10:46

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Bel eens de klantenservice, die kunnen een lijnmeting doen. Een lage snelheid wordt meestal niet door het modem veroorzaakt.

Reputatie 7

Welke snelheid haalde je voorheen? Je zal niet de eerste klant zijn waarbij KPN in de wijkcentrale de eeuwenoude aansluiting moet vervangen, maar het kan natuurlijk ook aan je aansluitpunt of de bekabeling liggen (ja ook als het eerder wel functioneerde). Je kunt het modem uitlezen om te kijken welke snelheid het modem naar buiten toe haalt.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Druling13,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw verbinding.

Om de status van jouw verbinding te checken heb ik een lijnmeting gedaan! De verbinding tot aan jouw modem is in orde, geen instabiliteit en een snelheid van ongeveer 9mb/s. De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: https://bit.ly/T2WifiTips. Vooral het aanpassen van het wifi kanaal is meestal de oplossing. Hiermee versterk jij je wifi. Je geeft aan dat je dit al hebt gedaan, misschien is er nog een ander ‘beter’ kanaal? Probeer de tips in het topic dat ik meestuurde en anders raad ik je aan om mijn collega’s van de klantenservice te bellen. Die kunnen het modem eventueel wisselen of een monteur aansturen mocht dat nodig zijn!

Als je hier vragen over hebt, stel ze gerust. De Community staat voor je klaar!