Melding 'wachtwoord onjuist' bij aanmelden draadloos netwerk

• 8 februari 2015
  • 12 reacties
  • 18584 x bekeken

Ik heb al jaren een draadloos netwerk en alles werkt perfect. Nu kwam ik er laatst achter dat mijn netwerk soms wel en soms niet in de lijst van beschikbare netwerken staat. Ook niet als ik vlak naast het modem sta. Is niet erg, want je kunt de netwerknaam ook handmatig ingeven. Dat deed gisteren een vriend van me die zijn ipad wilde gebruiken, maar hij kreeg de melding 'onjuist wachtwoord' bij het intypen van de wep-key. We hebben het meerdere malen geprobeerd, zonder succes. Heel vervelend! Een paar uur later lukte het echter wel! Vandaag was er iemand anders, weer hetzelfde probleem. Hoe komt dit en hoe zou dit op te lossen zijn?
Alvast dank voor de reactie.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Wissel eens van kanaal, misschien dat je hem zo wat kunt verbeteren.

Je kunt dat doen door op de onderstaande link te klikken, en dan je Modem uitkiezen.
Dan op ''hier'' klikken (in de tekst zijkant modem) en de instructies opvolgen.

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/stel-een-wifi-kanaal-in/
Reputatie 6
Badge +5
Is het geen WPA-key trouwens?
Reputatie 7
Badge +5
Kniesoor 🆒
Dank voor je reactie Cypher. Wisselen van kanaal kan het netwerk misschien weer in de lijst zetten, maar belangrijker is het feit dat het draadloos netwerk niet toegankelijk is, door de melding 'onjuist wachtwoord'. Waar komt die melding opeens vandaan, terwijl het wachtwoord wel goed wordt ingevoerd?
Reputatie 6
Badge +5
Komt de wifi zelf met de wep-key vraag? Het is niet een wpa(2)-key?
Komt de wifi zelf met de wep-key vraag? Het is niet een wpa(2)-key?
Het is geen wpa2 key. Ik heb indertijd een wep-key aangemaakt die werkt normaal gesproken prima.
Reputatie 6
Badge +5
Owkeej, nah dat was mijn ideetje....Spoel maar weer door dan. 😛
Owkeej, nah dat was mijn ideetje....Spoel maar weer door dan. :P
toch bedankt...
Reputatie 6
Badge +5
Hoi lopezzwollo,
Balen om te horen dat je problemen hebt met je WiFi.
Het zou natuurlijk zo moeten zijn dat je het netwerk kan vinden op alle apparaten en dat je er mee kan verbinden.
Ik wil je er graag bij helpen, net zoals de andere forumleden die al een reactie hebben gegeven. Bedankt jongens :)
Naast de tips van hen zou ik je nog willen wijzen op deze pagina: Hulp en Tips WiFi
Hier kan je zien wat er allemaal speelt met betrekking tot WiFi.

Als dit ook niet werkt, kan je natuurlijk proberen om het modem te resetten (met een pinnetje de knop indrukken aan de achterkant).
Dit zet het modem terug naar de standaard instellingen. Dan moet je wel je WiFi opnieuw instellen.

Ik hoor graag wat de status nu is, en of we nog meer voor je kunnen doen.
Vriendelijke groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi lopezzwollo,
Is het nog gelukt?
Ik hoor graag van je als ik nog iets voor je kan betekenen.
Anders sluit ik het topic binnen enkele dagen.
Groet,
Ben
Hallo Ben, sorry voor de late reactie. sluit het topic maar.
Dank.
Reputatie 6
Badge +5
Ga ik doen :)
Bedankt voor je reactie nog.
Als je er nog eens iets is, weet je ons te vinden hier.
Vriendelijke groet,
Ben