beantwoord

MediaAccess TG789bvn DMZ mogelijk?

• Is lekker bezig
  • 5 reacties
Ik heb mijn router op poort 1 van mijn MediaAccess TG789bvn aangesloten.
Vervolgens heb ik op de modem ingelogd (user/user) en ben ik naar "Home Network" gegaan en heb ik bij "ethport1" in het plaatje op de blauwe link die mijn modem voorstelt geklikt.

Hierna heb ik in het volgende scherm op "Assign the public IP address of a connection to a device" geklikt en daarna op de knop [Edit] geklikt, bij device mijn router geselecteerd en vervolgend [Apply] geklikt.

Mijn router staat nu in de DMZ en ik moet via mijn eigen router werkende portforwardingen kunnen aanmaken.
Helaas, werkt dit niet, zoals je zou verwachten.

Ik heb wel ontdekt dat als je via "Toolbox" --> "Game & Application Sharing" de geforwarde poort toevoegd,
de forwarding wel werkt.

Mijn vraag wat doe ik fout dat de DMZ niet zonder een portforwarding op mijn router werkt?

icon Beste antwoord door ICTKA 9 augustus 2017, 12:34

Hallo iedereen, ik ben erachter gekomen wat ik fout deed bij het aansluiten van de router op de Tele2 modem (ik vergat de IP-adres te release/renewen)

Als je het onderstaande volgt dan krijgt je router het internetadres (public IP van je modem)

Stap 1:
Zet je modem aan en wacht tot hij helemaal is opgestart (wacht enkele minuten)

Stap 2:
Verbind de modem (bv. via poort 1) met de WAN-poort van je router

Stap 3:
Sluit je PC via de kabel op de MODEM (bv. poort 2)

Stap 4:
Login op de modem (gebruikersnaam: user, wachtwoord: user)
Klik op Home Network
Je ziet achter "etherport1" een "beeldscherm" staan waar je op kan klikken (onthou de naam bv. Sitecom).
Dit is de router die je op poort 1 hebt staan.
Klik daarna op "Assign the public IP address of a connection to a device" en klik op [Edit]
In het volgende scherm, kies de naam die je eerder zag bij het beeldscherm in de dropdown menu.
Klik op [Apply]
Je krijgt een bericht dat je het IP-adres op de ROUTER moet releasen en renewen., klik [ok]

Stap 4
Je kan nu je PC op de ROUTER aansluiten (de router zelf blijft via WAN verbonden met poort 1 van de MODEM).

Om de laatste regel bij de vorige stap uit te voeren, kan je in je ROUTER bij het WAN IP-address (release en renew doen).
Sneller en makkelijker is om de kabel even uit de WAN te halen of de ROUTER herstarten.
Dit adres is je public IP adres en dat moet je nu aan je PS4 geven als statisch IP adres.

Je zal zien dat je ROUTER nu geen 192.168.1.xx adres meer krijgt maar een public ip-address.
Alle modem verkeer wordt nu naar je router gestuurd.
Je kan nu op de router forwardingen maken naar bv. NAS, camera's enz.

-------------------
Mocht je je modem uitzetten (of na een stroomstoring), dan krijgt je ROUTER tijdens het opstarten van de modem weer een 192.168.1.xx netwerk adres.
Wacht tot de modem volledig is opgestart (enkele minuten) en herstart dan de router of haal even de kabel weer uit de WAN-poort van de ROUTER.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hallo ICTKA,

Heb je de stappen uit dit topic al opgevolgd?

Voor zo ver ik weet zou het gewoon moeten werken.

Groeten,

Jeroen M
Hoi Jeroen,
Bedankt, echter de betreffende link gaat over de oude Tele2 modem (Davolink ???).
De modems die ik tegenwoordig heb zijn de MediaAccess TG789bvn (Technicolor).

Mijn router krijgt (via de zijn WAN-poort) het (publiek) IP-adres van Tele2.
Maar het wilde niet lukken om vanuit mijn router (Draytek 2920) forwardingen naar bv. een camera recorder te doen.

Ik ben net meer gaan testen, nu blijkt dat wanneer ik de op mijn Draytek de poort forwarding via NAT --> Open Ports doe, de forwarding niet werkt. (werkte vroeger wel via mijn KPN-verbinding).
Wanneer ik echter via NAT --> Port Redirection de pport opent dan werkt het wel.

Kortom het assignen van een publiek adres vanuit de MediaAccess TG789bvn werkt wel, echter het lijkt erop dat mijn Draytek 2920 (met firmware 3.6.8.7) issues heeft afhankelijk, waar ik de "forwarding" erin zet.

Groetjes,
Martijn.
Reputatie 3
Badge +1
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/dmz-functie-werkt-niet-van-het-technicolor-tg789bvn-modem-47624/index2.html

Hier wordt het e.e.a. uitgelegd.
Hallo iedereen, ik ben erachter gekomen wat ik fout deed bij het aansluiten van de router op de Tele2 modem (ik vergat de IP-adres te release/renewen)

Als je het onderstaande volgt dan krijgt je router het internetadres (public IP van je modem)

Stap 1:
Zet je modem aan en wacht tot hij helemaal is opgestart (wacht enkele minuten)

Stap 2:
Verbind de modem (bv. via poort 1) met de WAN-poort van je router

Stap 3:
Sluit je PC via de kabel op de MODEM (bv. poort 2)

Stap 4:
Login op de modem (gebruikersnaam: user, wachtwoord: user)
Klik op Home Network
Je ziet achter "etherport1" een "beeldscherm" staan waar je op kan klikken (onthou de naam bv. Sitecom).
Dit is de router die je op poort 1 hebt staan.
Klik daarna op "Assign the public IP address of a connection to a device" en klik op [Edit]
In het volgende scherm, kies de naam die je eerder zag bij het beeldscherm in de dropdown menu.
Klik op [Apply]
Je krijgt een bericht dat je het IP-adres op de ROUTER moet releasen en renewen., klik [ok]

Stap 4
Je kan nu je PC op de ROUTER aansluiten (de router zelf blijft via WAN verbonden met poort 1 van de MODEM).

Om de laatste regel bij de vorige stap uit te voeren, kan je in je ROUTER bij het WAN IP-address (release en renew doen).
Sneller en makkelijker is om de kabel even uit de WAN te halen of de ROUTER herstarten.
Dit adres is je public IP adres en dat moet je nu aan je PS4 geven als statisch IP adres.

Je zal zien dat je ROUTER nu geen 192.168.1.xx adres meer krijgt maar een public ip-address.
Alle modem verkeer wordt nu naar je router gestuurd.
Je kan nu op de router forwardingen maken naar bv. NAS, camera's enz.

-------------------
Mocht je je modem uitzetten (of na een stroomstoring), dan krijgt je ROUTER tijdens het opstarten van de modem weer een 192.168.1.xx netwerk adres.
Wacht tot de modem volledig is opgestart (enkele minuten) en herstart dan de router of haal even de kabel weer uit de WAN-poort van de ROUTER.
Reputatie 4
Badge +3
Fijn dat het nu wel gelukt is.

Bedankt voor de uitleg!

Groeten,

Jeroen