vraag

maandbedrag

• Snapt hoe het werkt
  • 10 reacties
Hallo allemaal,
Ik heb internet thuis van tele 2. De eerste 3 maanden betaal ik 10,00 euro per maand (aanbieding) volgens contract betaal ik 25,00 euro per maand. De 3 maanden zijn voorbij en tot mijn grote verbazing brengen ze nu ineens 27,90 per maand in rekening. Kan dat zomaar? Als tele 2 zich niet aan het contract hoeft te houden dan hoef ik het ook niet . Dan laat ik het contract ook ontbinden en zoek me wel iets anders.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 Reacties

Even een regel herstellen!

volgens HET contract betaal ik DAARNA 25,00 euro per maand.
Reputatie 7
Badge +4
Kijk even naar hoe de factuur is opgebouwd via mijn.tele2.nl
Misschien zijn dit verbruikskosten?
Ik vind 25,00 euro al teveel omdat ik niet meer snelheid kan krijgen dan 16Mb/s. En ik heb alleen maar internet en verder geen verbruikskosten. Ik heb in het begin telefonisch contact gehad en ze konden de prijs niet lager maken dan 25,00 euro p.m. omdat dit een bedrag was tot 20Mb/s. Maar verhogen daar zijn ze wel goed in.
Reputatie 5
Badge +2
Maar wat staat dan WEL op de factuur? En welk abonnement heb je nou precies? Internet Light is tot 20 mbps en kost 22 euro per maand voor zover ik me herriner. En Internet Basis is tot 50 mbps en kost 25 euro per maand.

Zou je desnoods even een screenshot kunnen maken van de opbouw van de factuur?
(Wel ervoor zorgen dat je persoonlijke info even maskeert op de screenshot)
Op de rekening staat alleen maar internet abonnement. Maar bij "mijn producten" staat internet basis. Waarom verkopen ze mij dan basis terwijl ze ook light hebben. En ze wisten dat ik maar 16mb/s download heb. En telefonisch zeiden ze dat ze niet lager hadden. Dus ik ben ook nog voorgelogen.
Een screenshot weet ik niet hoe het moet.
Reputatie 5
Badge +2
Ook Light is niet overal in Nederland leverbaar. Hou daar wel even rekening mee. Waarom ze je basis hebben verkocht kan ik ook niet weten. Ik was immers niet bij het gesprek aanwezig 🙂

Ik denk dat het nu handiger is om even op het verhaal van je 16 mbps te focusen. Hoe meet je dit? Of staat er bij de postcode check dat je maar 16 mb kan halen? Als echt daadwerkelijk blijkt dat je met je internet basis onder de 20 mbps op het modem binnen krijgt dan heb je in principe recht op een vergoeding.

Tele2 hanteert voor Internet Basis namelijk een ondergrens van 20 mbos. Haal je dit niet en kan een monteur het niet fixen dan heb je recht op een vergoeding voor het verschil tussen light en basis of kostenloos opzeggen.

Let er wel op dat ze eerst de kans moeten krijgen om het te fixen dmv een onderzoek door een KPN monteur.

Daarom even mijn advies om met de klantenservice te bellen en dit met hun te overleggen. Op het forum kunnen we in dit gehele verhaal weinig voor je doen helaas.
OPGELOST
Reputatie 2
Na aanleiding van inactiviteit is dit topic gesloten.