beantwoord

levering glasvezel abbonement duurt te lang

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

30 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
:):) Ha ha. Maar kan je dus geen glasvezel abo zonder bellen afnemen?
Zal toch niet waar zijn? Ik zie ook al dat ze op de site aangeven dat het weer niet zonder tv gaat.
Dus....wil ik glasvezel van Tele2 moet ik zowel tv en bellen erbij pakken?
Bellen is gratis? Ja voor niks gaat de zon op.
Reputatie 5
Badge +4
Ik zie nu dat het mogelijk is de optie bellen uit te zetten. Wanneer je via deze link naar de glasvezelpagina gaat, zal je onder "KIES JOUW IDEALE PAKKET" 2 alles in 1 pakketten zien staan. Wanneer je bijvoorbeeld het basis pakket selecteert heb je, na het invoeren van de postcode check en selectie van het glasvezelpakket, de optie om bellen aan en uit te zetten. Het is dus wel mogelijk om bellen niet af te nemen. Glasvezel wordt dus alleen ic.m. TV geleverd.

Excuses voor de ontstane verwarring!

Groetjes Maurice
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Maurice,

Dank voor je info ik zie het nu ook staan alleen maakt het dan niets uit qua prijs. Als je bellen er niet bijpakt mogen ze ook wat met de prijs doen. Zomaar stellen dat het "gratis" is dan kan je ook zeggen dat die mobiele telefoons die je bij zo,n abo "gratis" erbij krijgt.
Maarja men zegt nu dat het gratis is dus als je het er nu niet bijneemt kunnen ze dus ook niets meer doen met de prijs..

Daarbij weet ik ook dat Tele2 hier in mijn buurt wel internet only levert.Tegen een veel te hoge prijs in mijn optiek. Je zou haast gaan denken dat Tele2 niet wilt dat je het gaat afnemen juist vanwege die hoge prijs.

Maar als Tele2 dus wel internet only levert vind ik het wel vreemd dat ze dat niet op de site vermelden..
Waarom zou je tv erbij moeten nemen terwijl het technisch zeer makkelijk te realisteren is om te splitsen? De kabelaar heeft dit ook jaren zo gespeeld(ziggo,upc) en nu doet Tele2 het dus ook terwijl dat helemaal niet hoeft.
VDSL om te upgraden hebben veel mensen niet omdat zij _net zoals ikzelf _te ver van de centrale afzitten.

Vind het niet fijn om als trouwe klant alleen de optie te hebben om tegen een veel te hoge prijs FTTH of te nemen of zoals via jullie site het kennelijk niet eens zonder tv mogelijk is.
Waarom alleen vanaf 40/40 aanbieden? Dan moet ik dus die forse meerprijs betalen terwijl Tele2 hun trouwe klanten ook de optie zou kunnen geven om bijv 20/20 of van mijn part 15/15 te geven tegen een veel lagere prijs? Waar is de prijsvechter dan nu gebleven?

De stap van DSL naar FTTH is qua prijs veel te groot dat wil en kan ik niet eens betalen. Als je dan gaat vergelijken is XS4ALL nog goedkoper( ook nog prijzig) dan Tele2 omdat deze wel 20/20 aanbiedt.Vodafone is dan zelfs nog goedkoper terwijl zij nog een hogere snelheid bieden. Maar ook zij bieden alleen de hogere snelheden aan die ik niet nodig heb en waar ik de forse meerprijs niet voor kan en wil betalen.
Wil best wel mijn upload hoger hebben maar niet op deze manier omdat ik het gewoon niet eens ben hoe de ISP,s op glasvezel hun abo structuren opgezet hebben.Mij komt het ook voor dat men gewoon de ogen sluit voor die grote kabelaar genaamd Ziggo. ALs je gaat vergelijk met de prijs kom je tot de conclusie dat je gewoon duurder uit bent zeer zeker als je daar je tv product nog bij moet optellen. De upload mag dan lager liggen dat klopt maar zowel de down als up is voor het grote gros ruimschoots voldoende.

DSL internet light van Tele2 kan je nu ook geen gebruik meer maken een bepaalde actie.Dat was eerst wel mogelijk nu geven ze wel vaste prijs maar dan nog vind ik dat ze dan weer niet goed naar die grote kabelaar kijken. Want mocht je nu een tv product bij Ziggo af willen nemen scheelt het allemaal niet meer zo qua prijs wat tot het resultaat kan leiden dat mensen toch weer die overstap gaan maken.
Dat hoeft helemaal niet maar maar toch kiest Tele2 hiervoor waarbij je dus ook klanten hebt die wel willen blijven maar nu _ mits ze willen upgraden_ ook in de positie gebracht worden dat ze moeten overstappen. Let wel dat ze dat op voorhand helemaal niet willen..

Vindt dus dat Tele2 hier eens over mag nadenken . Ik bedoel is het dan zo vreemd dat je als trouwe klant( zowel ik als mijn ouders) het liefste bij een ISP zou willen blijven waar je al jaren tevreden mee bent? Waar je vetrouwen in hebt dat het ook goed komt als je een upgrade zou willen uitvoeren?
Wat blijft die trouwe klant dan nu als die ook geen VDSL af kan nemen en zijn tv niet via de kabel betrekt? Is het niet beter om trouwe klanten in huis te houden( internet only) ipv hen nu alleen deze opties te bieden?
TV produkt van Ziggo wil ik ook niet en ook deze verkoopt alleen internet in combi met tv.

Dan staan ze hier op te kijken dat er niet genoeg animo is voor glasvezel en dat die macht van de kabelaar nog steeds in stand blijft. Want het is nu zover hier_dat had ik RF ook voorspeld_dat in bepaalde wijken(onvoldoende animo) geen glas gelegd is. Ik kan dus helemaal geen glasvezel afnemen.
Hoe komt het nu dat die 30 procent zo moeizaam gehaald is en in bepaalde wijken hier helemaal niet? Door de abo constructies die de glasvezel ISP,s opgezet hebben. En zie hier...Tele2 levert alleen vanaf 40/40 en volgens de website van Tele2 kan je helemaal geen internet zonder tv pakken. Het is technisch zeer goed mogelijk allemaal maar nu Tele2 op glasvezel zit willen ze er niets van weten. Op de glasvezel van KPN wel te verstaan waarbij de TV streams ook nog altijd bij KPN ingekocht worden.
Laat ik het dan nog maar helemaal niet hebben dat men het DVB-C gedeelte volkomen negeert, dat je vaak voor secundaire tv aansluitingen wederom moet betalen, de restricties,opneem pakketten, geknoei met tv streams( KPN beleid).

Tele2 noemt het VDSL produkt basis internet.Welke basis dan? Basis mits mogelijk ..nou dat noem je nog eens een "solide basis" ..
Als je nou nog de intentie had om daar op grote schaal verandering in te kunnen brengen was het wat anders. Die basis zal voor veel klanten nooit een optie zijn. Dus is dit nou het beleid van Tele2 om hun trouwe klanten over de streep te willen trekken om de internetsnelheid te verhogen?
ER KOMT GEEN 20/20 bij glasvezel. NIET RENDABEL!! Altijd weer dezelfde discussie.

En ja, XS4All biedt het aan voor een net zo hoge prijs. Dan is het uiteraard net zo rendabel als bij een ander een 100/100 afnemen !

Een aansluiting kost per abonnee 1000 euro aanvangskosten, dat moeten ze terugverdienen, vandaar die 30 %. Dat betekent nog altijd dat die 70 % (die ook 1000 euro per adres kost !!!) ook terugverdiend moet worden.
....sorry, perongeluk een bericht geplaatst