beantwoord

levering glasvezel abbonement duurt te lang

• 7 maart 2015
  • 30 reacties
  • 1842 x bekeken

hallo

Ik heb een glasvezel abonnement afgesloten, maar ik hoor maar niks. Ik hoorde dat het een maand kan duren maar ik wacht nu al zo'n 3 maanden.
dit vind ik wel lang. waarom duurt het zo lang? waarom kan ik de bestelling niet terug vinden bij mijn tele2 op de website?
willen jullie kijken of er nog wat schot in zit ? bedankt alvast
icon

Beste antwoord door siebo.uffen 31 maart 2015, 21:29

ik heb een mail gehad waarmee ik online een afspraak kon plannen. is voor elkaar nu 🙂
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

30 reacties

Badge +4
Hoi siebo.uffen,

Welkom op het forum en bedankt voor je vraag!

Allereerst wil ik zeggen leuk dat je interesse hebt getoond in Tele2 en glasvezel wilt afnemen! Op welke manier heb je dat aangevraagd en waar? Heb je daarnaast een bevestiging van je bestelling ontvangen?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes Maurice
hallo

ik heb het aangevraagd via reggefiber via de voorinschrijving, dit was op 25 oktober 2013 al.
van tele2 heb ik geen bevestiging ontvangen. na paar keer telefonisch contact blijkt mijn order wel te zijn
ontvangen in jullie systeem.
Badge +4
Ok dan zal ik even kijken of ik je meer duidelijkheid kan geven.

Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken hoe het zit!

Groetjes
oke zal ik doen!
Badge +4
Hoi Siebe,

Dank je voor voor de gegevens!

Ik heb het nagevraagd voor je en het betreft de voorinschrijving. De bestelling staat nog niet in ons systeem dus ik kan het niet zien.
Als je wilt kan ik het direct laten invoeren waardoor de levering gaat lopen.

Welk pakket zou je willen afnemen? Glasvezel Basis (40 Mb/s up- en download) of Glasvezel Extra (100 Mb/s up- en download ?
Zou je daarnaast nog TV uitbreidingen willen hebben (bijv. HBO, Fox Sports Eredivisie en/of Film 1?
Wil je een uitbreiding op het Bellen Basis pakket (Bellen Onbeperkt Nederland of dat uitbreiden met Bellen Onbeperkt Europa)

Informatie en prijzen vind je hier.

Groetjes Maurice
hallo

ok voer maar direct in. ik wil graag glasvezel extra 100mb , geen tv uitbreidingen en bellen basis
alvast bedankt

groet
siebo
Service op het forum neemt wel toe moet ik zeggen! :P

Graag even op het forum terugkoppelen, dat dit goed loopt?
Reputatie 7
Badge +5
@Maurice
Misschien kun jij dit ook nog eens aankaarten (én monitoren).
Nu is het blijkbaar nog steeds zo dat de klant zelf moet bellen als de glasvezellijn (getest) word opgeleverd en zijn voorinschrijving om moet zetten naar de daadwerkelijke bestelling.
De voorinschrijving betreft alléén of je glas van Tele2 wilt, lijkt me niet meer dan logisch dat Tele2 minimaal contact onderhoud met de klant als de oplevering een datum kent om het pakket te bespreken ?

Ik heb het nagevraagd voor je en het betreft de voorinschrijving.
De bestelling staat nog niet in ons systeem dus ik kan het niet zien.
Als je wilt kan ik het direct laten invoeren waardoor de levering gaat lopen.

***Vraag ik me ook af Aragorn, hier kan net zo goed geïnterpreteerd worden dat bellen basis uitgebreid moet.
ik wil geen bellen basis (dus meer)....helaas die dingen gebeuren.
geen tv uitbreidingen en bellen basis
Badge +4
@siebo.uffen,
Ok top! Dat gaat nu niet meer lukken dus is morgen het eerste wat ik doe (ikzelf krijg een foutmelding maar via order management lukt het wel, al getest voordat de terugkoppeling om aan te vragen binnen was)! Zodra de bestelling ingevoerd is zal ik daar hier een terugkoppeling over geven.

@Aragorn,
Ik had je nog niet gezien, good to have you back!
Haha ik doe mijn best! Als het linksom niet lukt probeer ik het rechtsom :D

@Bombarie,
Normaliter is dat ook het geval. Het ding is alleen dat er anoniem gebeld wordt dus men weet niet altijd dat we gebeld hebben. Ik durf niet te zeggen hoe vaak ze het proberen, doe zelf geen sales. Ik ben het overigens wel met je eens dat het een goede service zou zijn wanneer een klant, nadat deze zich ingeschreven heeft, zelf geen actie hoeft te ondernemen. Wellicht dat ik daar invloed over kan uitoefenen. Ga het in ieder geval aankaarten!
bedankt maurice. Graag hoor ik of het gelukt is.
voor alle duidelijkheid wil ik graag

-100 mb internet
- tv standaard (geen uitbredingen)
- bellen basis

eigenlijk bel ik bijna nooit maar dat kan zeker niet eraf? dus alleen internet en tv?
Badge +4
Dank je voor de opheldering Siebo!

Nee helaas is dat bij glasvezel niet mogelijk, enkel 3 in 1. Het abonnement voor Basis Bellen zit gratis in het abonnement, je betaalt er dus niet extra voor. Je hoeft dus ook geen toestel aan te sluiten als je niet van plan bent om het te gebruiken. Het nummer wordt wel beschikbaar gesteld.

Groetjes
Het was en is altijd regel dat Reggefiber aan de providers doorgeeft dat het netwerk opgeleverd is, zodat de betreffende provider actief kan gaan benaderen. Ik ben bang dat Reggefiber jullie veel klanten kost, zou dit iets met KPN te maken kunnen hebben............?🆒
Reputatie 6
Badge +5
Tja......Kpn weet zo wel altijd als eerste dat het netwerk opgeleverd is.
Dan zullen ze waar dat zo is eerst ook wel bergen glasvezel reclame versturen....
en toen bleef het angstvallig stil... :)
is het nog gelukt maurice?
Badge +4
Hoi Siebo,

We zijn nog steeds bezig hoor! Mijn collega had je voor het weekend gebeld om het e.e.a. te vragen maar trof je helaas niet. Heb de bestelling doorgegeven die je via het forum bevestigd hebt. We hebben vervolgens geprobeerd het aan te vragen echter kregen weer een foutmelding. Morgen gaan we er weer mee verder aangezien de afdeling die de foutmelding kan herstellen niet in het weekend bereikbaar is.

Groetjes
Reputatie 7
Badge +5
Voor de duidelijkheid, alléén RF kan die "foutmelding" in de aanvraag na het weekend honoreren = niet herstellen.
We hebben vervolgens geprobeerd het aan te vragen echter kregen weer een foutmelding.
Morgen gaan we er weer mee verder aangezien de afdeling die de foutmelding kan herstellen niet in het weekend bereikbaar is.
Maurice, Hoe gaan jullie nu met dit soort gevallen bij reggefiber om? Ik zou echt kwaad worden, als steeds weer glasvezel van Tele2 wordt geblokkeerd en de klant uit frustratie naar een KPN-provider gaat, die waarschijnlijk die foutmelding NIET krijgen ! Ik zou blij zijn met Siebo, omdat die het nu weer duidelijk zichtbaar maakt, maar hoeveel klanten melden dit op het forum?
het is gelukt zag ik. ik kreeg een mailtje dat mijn glasvezel abonnement over een week of 2-3 ingaat. bedankt voor de moeite.

Eerlijk gezegt was ik ook wel wat gefrustreerd. ik heb meerdere keren gebeld, waarbij me werd verteld dat mijn order ontvangen was, maar er gebeurde dus niks. dat is niet helemaal goed gegaan dus, maar goed.
ik wilde eigenlijk weg bij Tele2 daardoor, inderdaad naar een KPN provider.
Badge +4
Ja ik heb inderdaad net gehoord dat het gelukt is, top!!

Wat de reden van de foutmelding is kan ik niet zeggen. Dat kan van alles zijn. Ik ga er in ieder geval een signalering van maken.
Kan ik nog iets anders voor je betekenen?

@Aragorn,
Dat zou inderdaad enorm jammer zijn. Helaas kunnen we daar zonder voorbeelden niets met zekerheid over zeggen snap je. Daarom maak ik er een signalering van, des te meer des te beter!

Groetjes Maurice
hoi
nog een vraagje . verwachte oplevering is 2 april. hoe gaat het dan verder? ontvang ik nog bericht ? ik kan online een monteur bestellen begreep ik? waar kan ik dat doen?

bedankt
Ok dan zal ik even kijken of ik je meer duidelijkheid kan geven.

Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken hoe het zit!

Groetjes

Handig, Geen brief ontvangen, hoe weet je je klantnummer dan?
5 werkdagen voor de oplevering zou je een brief mail moeten krijgen om de monteur de plannen. Ze werken in ruime blokken, dus neem maar de hele dag vrij voor het geval het tegen zit.

Als je de mail 4 dagen voor het ingaan nog niet hebt ontvangen, bel dan z.s.m. de support omdat ze 5 werkdagen nodig hebben om een monteur in te plannen.
ik heb een mail gehad waarmee ik online een afspraak kon plannen. is voor elkaar nu 🙂
Reputatie 4
Badge +1
Dank je voor de opheldering Siebo!

Nee helaas is dat bij glasvezel niet mogelijk, enkel 3 in 1. Het abonnement voor Basis Bellen zit gratis in het abonnement, je betaalt er dus niet extra voor. Je hoeft dus ook geen toestel aan te sluiten als je niet van plan bent om het te gebruiken. Het nummer wordt wel beschikbaar gesteld.

Groetjes

Zonder bellen gaat niet? Waarom niet??
Reputatie 7
Badge +5
Vooruitziende blik ;)
Te vaak de klantenservice moeten bellen kan aardig in de papieren lopen, daar kun je een vergoeding voor aanvragen.
Goedkoper is ... als klant van Tele2 bel je met een tel.aansluiting van Tele2 geheel gratis....WinWin :8