Levering diensten Tele2

• 2 maart 2016
  • 12 reacties
  • 285 x bekeken

Hallo,
ik heb mij 18 februari aangemeld als nieuwe klant bij Tele-2. Heb telefoon+internet aangevraagd. Kreeg toen bericht dat de bestelling rond 8 maart zou worden geleverd. Vond dit al wel lang duren, maar had er nog alle vertrouwen in.Nu kreeg ik afgelopen zondag een mail van jullie dat ik op 17 maart in de avond zal worden aangesloten!! Dit is niet volgens de gemaakte afspraak en is een maand na aanmelding!!!Dit is geen reklame voor tele-2 Ik zit nu in mijn nieuwe huis met 3 kinderen die geen TV/internet of telefoon hebben. En dat terwijl het ruim op tijd is aangevraagd.Hoe gaan we dit oplossen?? Kunt u zich aan de gemaakte afsprraken houden ( leveriing per 8 maart a.s.) op moet ik toch maar gebruik maken van de 14 dagen bedenktijd en morgen mijn abonnement al opzeggen voor dat ik de diensten van Tele-2 heb ontvangen??
Hoor graag van u of we tot een snelle oplossing kunnen komen??

PS telefonisch contact met jullie is ook geen optie. Heb 15 minuten aan de telefoon gehangen en toen waren er nog 9 wachtenden voor mij!!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Dag Frances, ik hoop dat je op de beloofde dag überhaupt aangesloten gaat worden. Ik zit nu zelf in het traject waar de de niet eens is nagekomen, zie dit topic:
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/oplever-datum-niet-nagekomen-52509

Indien je daadwerkelijk iemand krijgt te spreken aan de helpdesk zijn de antwoorden beperkt en ronduit bot.

*** Reactie aangepast door moderator: Voor meer informatie, zie artikel 7 van de huisregels. ***
Dit zijn de ervaringen zoals ik ze nu meemaak, ik hoop op een beter verloop bij jou.

Succes!
DAg Rkathmann,

Dat klinkt niet erg veel belovend!!.
Wacht nog even hun reactie al, en ga me anders nog even snel verdiepen in een andere provider!!
Dank voor je reactie
Reactie van Tele2 in dit klantenforum kan wel enkele dagen duren. Als je een probleem met een nieuwe aansluiting hebt, kan je ook de afdeling Verkoop bellen (gratis) 0800 1602. Misschien is het daar minder druk.
Badge +5
Tele2 meld nu op het forum dat de monteurs achterlopen dus dat kan nog wel een tijdje duren.

Ga je over naar een andere dan duurt dat ook weer ongeveer 3 weken soms langer voor je aangesloten wordt.
Reputatie 7
Badge +4
8 maart is een 1e indicatie. Dan wordt er met KPN een afsteming gedaan voor monteurs planning om jouw lijn aan te sluiten. Dat is nu gedaan en krijg je de definitieve datum teruggemeld. Als je een andere ADSL provider contact dan komen die in dezelfde "wachtrij' van KPN monteurs. Zij leveren namelijk altijd de koperkabel voor ADSL internet.

Heb je als klant natuurlijk niets aan, maar het is helaas niet anders.

https://www.kpn.com/prive/klantenservice/problemen-storingen.htm

"Helaas ondervinden we nog steeds hinder van een verstoring in ons plansysteem voor afspraken met monteurs. Dit zorgt voor extra drukte bij het inplannen. Het kan zijn dat u problemen ondervindt bij het maken van monteursafspraken. De monteursafspraken worden opnieuw ingepland.
Excuses voor het ongemak."
8 maart is een 1e indicatie. Dan wordt er met KPN een afsteming gedaan voor monteurs planning om jouw lijn aan te sluiten. Dat is nu gedaan en krijg je de definitieve datum teruggemeld. Als je een andere ADSL provider contact dan komen die in dezelfde "wachtrij' van KPN monteurs. Zij leveren namelijk altijd de koperkabel voor ADSL internet.

Heb je als klant natuurlijk niets aan, maar het is helaas niet anders.

https://www.kpn.com/prive/klantenservice/problemen-storingen.htm

"Helaas ondervinden we nog steeds hinder van een verstoring in ons plansysteem voor afspraken met monteurs. Dit zorgt voor extra drukte bij het inplannen. Het kan zijn dat u problemen ondervindt bij het maken van monteursafspraken. De monteursafspraken worden opnieuw ingepland.
Excuses voor het ongemak."

Het is ubehaupt van de zotte dat zo een kabel niet binnen een week geregeld kan worden. Bureaucratie ten top.
Reputatie 7
Badge +4
Tja, dat noemen ze regulering.. KPN houdt er graag een efficiente bedrijfsvoering op na.
Maar vergeet ook niet de officiele respijt periode van 14 dagen. De regulering met KPN heeft hier niets opgenomen voor wettelijke bedenkperiode. Als provider een koperlijn besteld voor een klant is dat voor minimaal een jaar. Als klant binnen 14 dagen opzegt , dan moet provider jaar gewoon betalen. Daarom wachten providers 14 dagen met deze aanvraag.
Tja, dat noemen ze regulering.. KPN houdt er graag een efficiente bedrijfsvoering op na.
Maar vergeet ook niet de officiele respijt periode van 14 dagen. De regulering met KPN heeft hier niets opgenomen voor wettelijke bedenkperiode. Als provider een koperlijn besteld voor een klant is dat voor minimaal een jaar. Als klant binnen 14 dagen opzegt , dan moet provider jaar gewoon betalen. Daarom wachten providers 14 dagen met deze aanvraag.

Daarover gesproken, je neemt een dienst waarin je twee weken mag bedenken of je het wilt of niet maar de daadwerkelijke dienst gaat pas na die periode in. Wetswijziging, bedenk periode gaat in op het moment dat bestelde diensten werkend zijn.
Badge +4
Daarover gesproken, je neemt een dienst waarin je twee weken mag bedenken of je het wilt of niet maar de daadwerkelijke dienst gaat pas na die periode in. Wetswijziging, bedenk periode gaat in op het moment dat bestelde diensten werkend zijn.

Dat lijkt me een mooi gesprek voor in de kantine.

@francesdeboer,
Eric heeft al het e.e.a. toegelicht, heb je nog meer duidelijkheid gekregen?
Badge +4
Hallo francesdeboer,

Het is inmiddels een weekje geleden sinds we je op het forum hebben gezien, mag ik ervan uitgaan dat alles duidelijk en opgelost is?
Het is mij wel duidelijk en ik wacht op de installatiedatum van 17 maart en hoop maar dat het dan goed komt, dus op dit moment heb ik weinig te melden.
Badge +4
Geen probleem hoor! We gaan er natuurlijk vanuit dat alles goed gaat komen, wil je dit t.z.t. hier bevestigen? 😉